برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات بیجار

عصر نمایشگاه- نمایشگاه صنایع دستی و سوغات بیجار گروس در تیمچه تاریخی حاج شهباز افتتاح شد.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات بیجار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، عصر امروز نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با حضور مسوولان در تیمچه حاج شهباز بیجار افتتاح شد.

    در این نمایشگاه انواع صنایع نفیس دستی دیار گروس از جمله گلیم، گلیمچه، فرش آهنین بیجار، چرم‌دوزی انواع کیف و کمربند، شیرینی‌های محلی، ترشی بیجار، حلوا سوهانی، آش محلی، گیاهان دارویی، نقاشی و هنرهای گرافیکی هنرمندان دیار گروس، انواع هنرهای دستی و تولیدات داخلی بانوان خانه‌دار، زعفران بیجار... در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

    این نمایشگاه شامل 16 غرفه است که  به همت مجمع مردم‌نهاد «همدلان گروس» در راستای معرفی هنر هنرمندان و سوغات و صنایع دستی بیجار به مسافران و مهمانان نوروزی و همچنین ساکنان بیجار گروس دایر شده است.

    فرماندار بیجار در این نمایشگاه ضمن تقدیر از ایده این مجمع در راستای برپایی این نمایشگاه، عنوان کرد: این نمایشگاه بیانگر بخشی از تمدن و فرهنگ و توانمندی و ظرفیت‌های بیجار است.

    بیژن زندیه در ادامه توسعه اینگونه نمایشگاه‌ها را موجب رونق نه تنها بازار بیجار بلکه موجب ترغیب جوانان برای کارآفرینی هر چند به صورت کوچک عنوان کرد.

    وی ادامه داد: توسعه و پیشرفت و آبادانی دیار گروس و معرفی ظرفیت‌ها و توانمدنی‌های آن نیازمند مشارکت‌های مردمی است.

    فرماندار بیجار افزود: مردم باید آستین همت برای پیشرفت دیار گروس بالا بزنند چرا که بخش دولتی به تنهایی نمی‌تواند موجبات توسعه دیار گروس را فراهم سازد.

    زندیه گفت: همت مردم برای توسعه دیار گروس کافی است و در صورت حضور مردم در عرصه کار و تولید و اشتغال نیازمند هیچ سرمایه و سرمایه‌گذاری نخواهیم بود.

    وی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات گروس را محصول مشترک مردم و مسوولان بیان کرد و گفت: در صورت یکدلی مردم و مسوولان در کنار هم می‌توان کارهای بسیار بزرگتری در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی و اشتغال انجام داد.

    لازم به ذکر است این نمایشگاه در تیمچه حاج شهباز واقع در بازار تاریخی بیجار گروس تا 12 فروردین دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت