جایزه غرفه‌سازی

ارباب حلقه‌ها

عصر نمایشگاه- چگونه می‌توان بازدیدکنندگان را وادار کرد که به جای تک تک درختان، کل جنگل را ببینند؟ این تنگنایی بود که شرکت Intel در همایش جهانی موبایل سال ۲۰۱۶ با آن مواجه شد.

ارباب حلقه‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، برنامه‌ریزی این شرکت به این صورت بود که افزون بر 60 تکنولوژی منفرد را در این اکسپو به نمایش بگذارد؛ بیشتر این تکنولوژی‌ها با «اینترنت اشیاء» در ارتباط بودند. با این حال، شرکت Intel نگران این بود که بازدیدکنندگان در ابتدای امر نتوانند درک کنند، فناوری اینترنت اشیاء (که موارد متعددی، از خودروهای بدون سرنشین گرفته تا هواپیماهای بدون سرنشین را شامل می‌شود) از طریق شبکه‌ای پیچیده از نرم‌افزار و سخت‌افزار مرتبط هستند. اندی سکستون، مدیر بخش نوآوری شرکت 2KL Design در این باره می‌گوید: شرکت Intel به دنبال آن بود که با ایجاد یک عنصر کانونی خاص، این فناوری را به عنوان یک واحد کل و مجموعه‌ای متحد به بازدیدکنندگان معرفی کند.

    روشنایی آسمانی
    در بالای (سقف) غرفه شرکت Intel سایبانی از حلقه‌های زیبا قرار داشت. این مجموعه شامل 243 حلقه آلومینیومی سفارشی‌ساز بود که هر یک با دو ردیف نوار LED احاطه شده بودند و در عین حال مجهز به یک سنسور حرکتی و یک رایانه کوچک بودند. این حلقه‌ها، مجموعه‌ای از افکت‌های نوری را به وجود می‌آورد که شامل طرح‌های نوری حاصل از حرکت مهمانان ‌روی کف غرفه و نورهای ایجاد شده برای معرفی محصولات بود.
    سکستون و گروهش با همکاری شرکت Jason Bruges Studio به راه‌حل و طرح جالب و تماشایی رسید که به آن نام «سایبان شگرف» دادند. این سایبان که بر فراز غرفه‌ای به مساحت 19 هزار فوت مربع ساخته شده بود، دارای 243 حلقه به قطر 4 فوت بود. دور هر یک از این حلقه‌های آلومینیومی دو ردیف نوار LED پیچیده شده بود و هر کدام دارای یک سنسور حرکتی و یک ماژول Edison (رایانه کوچک و ارزان‌قیمتی که بسیاری از ابزارهای اینترنت اشیاء را تغذیه می‌کند)
    بودند.
    در طول برگزاری نمایشگاه، این حلقه‌ها به طور مداوم چهار نوع نور مختلف را منتشر می‌کردند. به عنوان مثال، در شلوغی جمعیت بازدیدکننده، آنها طرح‌های بی‌نظیری ایجاد می‌کردند که حاصل حرکت تصادفی بازدیدکنندگان در غرفه بود. در حالت تمرکز، نورهای مستقیمی ایجاد می‌شد که وظیفه هدایت بازدیدکنندگان به محل‌های مختلف و ویژه غرفه را بر عهده داشتند. این سایبان که بیش از یک سقف معمولی بر فراز غرفه بود، در واقع به بخشی از محل گفت‌وگو، رفت‌و‌آمد بازدیدکنندگان و مکانی دوست‌داشتنی تبدیل شد تا جایی که یکی از داوران جایزه برتر طراحی آن را چنین توصیف کرد: «دعوتی بدیع به یک تجربه دگرجهانی».

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت