رئیس کل موزه‌های کشور:

برگزاری «نمایشگاه موزه لوور» نشانه امنیت پایدار کشور است

عصر نمایشگاه- رئیس کل موزه‌ها و اموال منقول کشور گفت:برگزاری «نمایشگاه موزه لوور» در کشور نشان از امنیت منطقه‌ای پایدار ایران و استاندارد‌های مطلوب موزه ملی کشور از جمله استاندار‌های نگهداری آثار، دارد.

برگزاری «نمایشگاه موزه لوور» نشانه امنیت پایدار کشور است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل ازفارس, محمدرضا کارگر رئیس موزه‌ها و اموال منقول کشور در خصوص نمایشگاه موزه لوور در تهران گفت: زمانی که یک کشور آثار خود را در اختیار کشور دیگر می‌گذارد چند مسئله روشن می‌شود.

    کارگر ادامه داد: اولین مورد استانداردهای نگهداری آثار است، مواردی از جمله رطوبت، دما، نور، ویترین و شرایط نگهداری اشیاء که موزه ملی کشور از استانداردهای کافی برخوردار است.

    وی اضافه کرد: ما نیز زمانی که یک نمایشگاه در کشورهای دیگر برگزار می‌کنیم، ابتدا استانداردهای آنجا را جویا می‌شویم.

    رئیس کل‌ موزه‌‌های کشورحفاظت و امنیت اشیا را نیز تأیید شده و در شرایط مطلوب خواند.

    کارگر امنیت منطقه‌ای کشور را عامل اصلی برگزاری این نمایشگاه در تهران خواند و تصریح کرد: خوشبختانه  برگزاری این نمایشگاه نیز اثبات کننده امنیت کشور ایران نسبت به دیگر کشورها است. حضور این اشیاء در ایران نیز نشان از امنیت منطقه‌ای کشورمان دارد.

    وی در خصوص بیمه اشیاء نیز خاطرنشان کرد: این آثار از نظر حکومتی بیمه بوده تا اشیاء به سلامت به فرانسه بازگردند. در خصوص طول مسیر و رفت و آمد نیز خود موزه لوور با بیمه‌های فرانسوی در این خصوص قرارداد دارد.

    رئیس کل‌ موزه‌‌های کشور برگزاری این نمایشگاه را مؤثر در بازتاب جهانی خواند و اظهار داشت: متأسفانه دپلماسی فرهنگی کشور ضعیف است اما این اتفاق بزرگترین پیام را به دیگر کشورها می‌دهد و نشان می‌دهد که ما ملتی دارای تمدن هستیم و توجه زیادی به آثار تاریخی داشته و همواره آینده را در گذشته جست‌وجو می‌کنیم. امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه دیپلماسی فرهنگی کشور نیز ارتقا پیدا کند

    کارگر همچنین برگزاری این نمایشگاه را در افزایش پیشنهادات دیگر کشورها برای تعاملات بیشتر بسیار مؤثر خواند و اظهار داشت: در حال حاضر پیشنهاداتی از کشور هلند، بریتانیا و فرانسه داریم.

    وی توضیح داد: در خردادماه نیز نمایشگاهی در هلند و در مهرماه نیز نمایشگاهی در بریتانیا خواهیم داشت که همگی بازتاب برگزاری نمایشگاه موزه لوور در تهران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت