مشاغل خانگی بانوان گرگان نیازمند نمایشگاه دائمی است

عصر نمایشگاه- از آنجایی که برپایی سه بازارچه نوروزی توسط شهرداری گرگان در مناطق مختلف شهر موجب افزایش خودباوری بانوان درمشاغل خانگی شده، بسیاری از شهروندان معتقدند این نمایشگاه ها باید دائمی باشد.

مشاغل خانگی بانوان گرگان نیازمند نمایشگاه دائمی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر, با نزدیک شدن به ایام عید نوروز سه نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان در سه نقطه شهر گرگان برپا شد تا بانوانی که در خانه های فرهنگ سطح شهرستان گرگان به فراگیری مهارت پرداخته بودند ماحصل توانایی های خود را در این بازارچه ها و نمایشگاه ها عرضه کنند.

    این سه نمایشگاه در سه محل پارک شهر گرگان، پارکینگ طبقاتی عدالت 17 و بلوار الغدیر برپا شد، ظروف مربوط به سفره هفت سین، شیرینی سنتی مخصوص عید، صنایع دستی مخصوص آشپزخانه، لوازم تزئینی، شوری و ترشی جات، گل و گیاه طبیعی و ... از جمله صنایعی بود که در این غرفه ها به مردم عرضه شد.

    یکی از بانوان غرفه دار نمایشگاه مشاغل خانگی گرگان بابیان اینکه نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی های بانوان گرگانی است، گفت: وجود این سه نمایشگاه در نقاط مختلف گرگان همراه با در اختیار گذاشتن فضای مناسب ویژه بانوان تاثیر به سزائی در افزایش روحیه آنان برای ورود به چنین بازاری داشته است.

    اکرم رحیمی افزود: مدت زیادی است که بانوان گرگانی برای داشتن چنین مکانی که در شأن اجتماعی آنان باشند انتظار کشیدند و امسال با برپایی این بازارچه آرزوی آنان تحقق یافت.

    وی افزود: چنانچه این بازارچه ها از بهمن ماه شروع به کار کرده بود بی شک علاوه بر آشنایی بیشتر شهروندان با دستاورهای مشاغل خانگی بانوان، بیلان فروش انها هم افزایش پیدا می کرد.

    یکی دیگر از بانوان حاضر در این نمایشگاه که غرفه شیرینی های سنتی را اداره می‌کرد، گفت: این بازارچه ها در ارتقاء فرهنگ عمومی برای خرید از دستاورهای خانگی تاثیر زیادی دارد چراکه بسیاری از  بانوان هنرمند به دلیل فقدان مکانی مناسب برای فروش محصولات از چشم شهروندان دور میماندند. وجود چنین بازارچه هایی برای ارائه محصولات غذایی خانگی نقش مهمی در اعتماد شهر وندان برای استفاده از مواد غذایی و یا دستاورهای هنری و سنتی بانوان دارد

    زهرا اسدی افزود: وجود چنین بازارچه هایی برای ارائه محصولات غذایی خانگی نقش مهمی در اعتماد شهر وندان برای استفاده از مواد غذایی و یا دستاورهای هنری و سنتی بانوان دارد.

    وی فروش خود در این بازارچه را نسبتا خوب توصیف کرد و ادامه داد: اگر چه شاید طی این چند روز  آن طور که مدنظر بود از فروش بالایی برخوردار نبودیم، اما همین قدر که شهرداری برای اولین بار به خواسته بانوان شهر توجه کرد و چنین مکان هایی را در اختیار آنان قرار داد شروع مثبتی برای ادامه راه خواهد بود.

    سمیرا عابدی یکی دیگر از بانوان فروشنده است، وی معتقد است که نمایشگاه های این چنینی حداقل باید دوماه مانده به شب عید برگزار شود که مردم از قدرت خرید کافی برخوردار باشند.

    اکثر بازدیدکنندگان از این نمایشگاه ها بانوان هستند، دو بانوی میان سال در حال تماشای سفره های هفت سین هستند که به سراغشان می روم و نظرشان را در رابطه با نمایشگاه جویا می شوم، از قیمت ها راضی هستند و کیفیت اجناس ارائه شده را خوب توصیف کردند.

    فاطمه امیری اظهار کرد: من برای خرید ظروف هفت سین مغازه های زیادی را در سطح شهر سر زدم اما کیفیت و قیمت اجناس ارائه شده در این نمایشگاه خیلی خوب و منصفانه است.

    وی افزود: به نظر من این نمایشگاه ها نباید تنها ایام نزدیک به سال برپا شود بلکه باید همواره در مکان مشخصی برپا شود تا افرادی که به دنبال اجناس خانگی هستند بدانند مکانی برای عرضه اینگونه محصولات و صنایع خانگی وجود دارد.

    زهرا بوژمهرانی، مدیرخانه فرهنگ الغدیر در رابطه با برگزاری نمایشگاه ها به خبرنگار مهر گفت: در سال های گذشته سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان به مانند امسال گسترده وارد عمل نشده بود اما امسال بانوانی که مشاغل خانگی دارند از این حرکت و فرصتی که در اختیارشان گذاشته شده بود بسیار دلگرم شدند.

    نمایشگاه نوروزی باعث خودباوری بانوان می شود

    وی افزود: بسیاری از این بانوان با ورود به چرخه کار متوجه نیازهای مشتری شدند و فهمیدند برای حضور قدرتمند در بازار فروش باید به سلیقه مشتری ها توجه کنند.

    بوژمهرانی اظهار کرد: بسیاری از بانوانی که در خانه فرهنگ الغدیر رفت و آمد دارند و در کلاس های آنجا شرکت می کنند دارای هنرهای مختلفی هستند اما به خودباوری لازم برای حضور در اجتماع و بازار کار نرسیده بودند اما با حضور در این نمایشگاه نمونه کارهای همکاران خود را دیدند و میزان توانایی خود را سنجیدند.

    وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از فعالیت های هنری سلامت روح و روان بانوان را به خطر می اندازد، ادامه داد: برپایی دائمی این نمایشگاه ها به بانوان کمک می کند تا همواره در بازار کار حضور فعالی داشته باشند و نسبت به هنر خود بی انگیزه نشوند.

    این نمایشگاه با حضور خانه های فرهنگ، برخی موسسات خیریه  و مردم نهاد و ... برگزار شد، بانوانی که در خانه های فرهنگ توانمند شده بودند آثار هنری و توانمندی های خود را برای عرضه به این بازارچه ها اوردند جایی که شاید فروش کم بود اما برد اصلی آن جایی اتفاق افتاد که اعتماد به نفس و خودباوری به بانوانی که تاکنون وارد بازار کار نشده بودند هدیه داده شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت