مدیرعامل کارگزاری آگاه تشریح کرد:

توسعه فرهنگ سرمایه گذاری مهمترین هدف نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۸

عصر نمایشگاه- در بازار سرمایه باید انواع ابزارها برای سلیقه های مختلف طراحی شود؛ طراحی ابزارهای متنوع از جمله انواع صندوق های سرمایه گذاری، خدمات مدیریت دارایی، انواع اوراق مشارکت و اسناد خزانه یا اوراق بدون ریسک با بازده های متفاوت باعث می شود عامه مردم جذب بازار سرمایه شوند.

توسعه فرهنگ سرمایه گذاری مهمترین هدف نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از سنا, مدیرعامل کارگزاری آگاه در خصوص مزیت های برگزاری نمایشگاه هایی همچون نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی که مربوط به صنایع خاص است دو کارکرد دارد که یکی مربوط به بازدید کنندگان و دیگری مربوط به شرکت کنندگان در نمایشگاه است.

    محمدرضا سرافراز با اشاره به اینکه موضوع برندینگ در این نمایشگاه ها مهم است، افزود: در این نمایشگاه ها همه فعالان بازار پول و سرمایه با برندهای این دو بازار  آشنا می شوند.

    وی بحث دیگر را مربوط به شرکت کنندگان دانست و افزود: در نمایشگاه های تخصصی دستاوردها و موفقیت های یک ساله توسط فعالان صنعت عرضه و برنامه های سال آینده اعلام می شود؛ به عنوان مثال درحوزه بازار سرمایه شرکت ها در بحث های استارت آپ ها فعالند و برای جذب سرمایه و معرفی این ایده ها به بازار مصرف کننده فعالیت های خوبی دارند.

    سرافراز، درباره اینکه مثلث صنعت مالی بورس ، بانک و بیمه به چه میزان در هم افزایی این نمایشگاه کمک می کند، گفت: از نگاه یک بازدید کننده باید گفت هر فردی یک بازار مالی در ذهنش دارد که این بازار  به سه بخش بازار پول،بیمه و بازار سرمایه تقسیم می شود. به این لحاظ کنار هم بودن اینها برای درک بهتر مخاطب در سرمایه گذاری واجب است.

    این کارشناس بازار سرمایه موضوع دیگر را ارتباط های این سه بازار دانست و گفت: شاید بتوان گفت هر کدام از این سه صنعت کارکردهای متفاوتی دارند به این ترتیب که عموما بازار سرمایه به دنبال تامین مالی بلند مدت و بازار پول به دنبال تامین مالی کوتاه مدت است و بیمه نیز کارکرد خاص خودش را دارد؛ در عین حال اینها می توانند به یکدیگر سرویس بدهند و کنش ها و واکنش های متقابل مثبتی داشته باشند.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار پول و سرمایه در حوزه سیستم های نرم افزاری ،خدمات به یکدیگر ارائه می دهند که باعث رشد این بازارها نیز می شود،گفت: مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه تخصصی بورس ، بانک و بیمه توسعه فرهنگ سرمایه گذاری در میان عامه مردم است.

    سرافراز با اشاره به اینکه هم اکنون اقتصاد کشور با کمبود سرمایه مواجه است، گفت: بر همین اساس باید مردم تشویق شوند تا بخشی از درآمدشان را در بازار سرمایه یا بازار پول سرمایه گذاری کنند.

    مدیرعامل کارگزاری آگاه با تاکید بر اینکه در بازار سرمایه باید انواع ابزارها برای سلیقه های مختلف طراحی شود،گفت: طراحی ابزارهای متنوع از جمله انواع صندوق های سرمایه گذاری ، خدمات مدیریت دارایی، انواع اوراق مشارکت و اسناد خزانه یا اوراق بدون ریسک با بازده های متفاوت باعث می شود عامه مردم جذب بازار سرمایه شوند.

    این کارشناس بازار سرمایه همچنین با اشاره به اینکه در نمایشگاه باید به بخش فرهنگ سازی دقت و توجه ویژه ای داشت، گفت: رسانه های مختلف در کنار ارکان بازار سرمایه باید بر توسعه فرهنگ سرمایه گذاری تمرکز کنند.

    سرافراز درباره برنامه های امسال کارگزاری آگاه در یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هم گفت: کارگزاری آگاه امسال هم مثل سال گذشته با همان ابعاد و اندازه در نمایشگاه شرکت می کند. در نمایشگاه امسال دستاوردهای سال گذشته، سرویس های جدیدی که برنامه عرضه آنها وجود دارد و برنامه های سال آینده اعلام خواهد شد.

    یادآور می شود، فاینکس 2018 از تاریخ 27 تا 30 فروردین 97 برگزار می شود، شرکت های علاقه مند به مشارکت در یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه برای اطلاع از جزئیات این رویداد مهم می توانند به پایگاه اینترنتی نمایشگاه به نشانیhttp://iranfinex.ir/مراجعه یا با شماره تلفن 42917000 داخلی 133 و 116 تماس بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت