ایران در نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان بلونیا شرکت می کند

عصر نمایشگاه- جمهوری اسلامی ایران از ۶ تا ۹ فروردین سال ۹۷ در پنجاه و پنجمین نمایشگاه‌ تخصصی کتاب کودک و نوجوان 'بلونیا' ، ایتالیا در ۶ سالن شرکت می‌کند.

ایران در نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان بلونیا شرکت می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان بلونیا از سال 1962 میلادی کار خود را آغاز و در بهار هرسال در شهر بلونیای ایتالیا در فضایی به مساحت بیست هزار مترمربع برگزار می‌شود.
    در آخرین دوره بیش از 1280 غرفه دار و 26 هزار و 700 بازدیدکننده، از 100 کشور به همراه 720 روزنامه‌نگار از 40 کشورحضورداشتند. در آخرین دوره این رویداد 200 کنفرانس و 6 نمایشگاه مجزا در حوزه کتاب و تصویرگری برپا گردید.
    نمایشگاه کتاب کودک بلونیا مهم‌ترین رویداد بین‌المللی درحوزه نشر کتاب کودک و صنعت چندرسانه‌ای است که در آن، نویسندگان، تصویرگران، آژانس‌های ادبی، دارندگان مجوز و پروانه فیلم‌، فعالان صنعت چاپ، کتاب‌فروشان و کتابداران گرد هم می‌آیند تا به خرید و فروش حق کپی‌رایت بپردازند.
    در این نمایشگاه فروش مستقیم کتاب وجود ندارد و نمایشگاه صرفاً برای نمایش کتاب است نه فروش کتاب. چین به‌عنوان مهمان ویژه در این دوره از نمایشگاه حضور دارد.
    غرفه ایران، همانند سال‌های گذشته توسط موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برپا می‌شود و در آن بیش از 350 عنوان کتاب در حوزه‌های کودک و نوجوان از 62 ناشر و 280 نویسنده به معرض نمایش گذاشته می‌شود. انتشارات «سوره مهر»، «انجمن زنان ناشر» و انتشارات «طوطی» نیز به‌صورت مستقیم آثار منتخب خود را درغرفه ایران عرضه می‌کنند.
    نمایش و معرفی کتاب‌های ایرانی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ، برگزاری ورک شاپ تصویرگری، برگزاری نشست‌ها و سخنرانی‌های تخصصی نشر و کتاب ازجمله برنامه‌های حضور ایران در این دوره از نمایشگاه است. در همین راستا طرح حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازار جهانی نشر نیز در محل غرفه ایران معرفی می‌شود. نمایش و معرفی کتاب‌های مشمول طرح «گرنت» ازجمله برنامه‌های حضور ایران در پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا است.
    در این دوره حسن عامه کن، امیر شعبانی پور و رضا دالوند از راه‌یافتگان به کاتالوگ تصویرگری بلونیا و پریا لرستانی، حسن اسماعیلی طاهری برندگان خلق کتاب تصویری و فرهاد حسن‌زاده کاندید جایزه «هانس کریستین اندر سن» با حمایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به این نمایشگاه می روند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت