حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی مشهد

عصر نمایشگاه- استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری، سوغات و هدایا که در مشهد برگزار می‌شود حضور پیدا می‌کند.

حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی مشهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، محمد مهدی مروج الشریعه شامگاه یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از نظرات و پیشنهادات تمامی گرایش‌ها در رابطه با آنچه که فکر می‌کنند برای مردم مفید است استقبال کرده و از هیچ مطلبی روی گردان نیستم.

    وی با بیان اینکه باید بر مبنای حق مداری و در راستای منافع مردم گام برداشته و ظرفیت‌های شنیداری خود را بالا ببریم، افزود: جمعیت و منابع انسانی بهترین داشته‌های خراسان جنوبی بوده و نباید بگذاریم آرایش منظم و منسجم استان از هم بخورد.

    استاندار خراسان جنوبی گفت: خیلی به مرکز کشور چشم امید نداریم و باید خود استان چاره‌اندیشی کند زیرا نقاط جمعیتی در استان داریم که به جد نگران کننده است و باید چاره‌اندیشی شده و باید برای کند کردن آهنگ مهاجرت تلاش  شود.

    مروج الشریعه بیان کرد: باید امنیت، آسایش، اشتغال و توسعه را از دور دست‌ها آغاز کنیم و بهترین فرصت برای خراسان جنوبی صنایع دستی است، همچنین باید برای طرح‌های بزرگ در استان به ویژه طرح های اقتصادی در بلند مدت چاره‌اندیشی شود.

    وی افزود: خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری، سوغات و هدایا در مشهد حضور پیدا می‌کند که این حضور برای نخستین بار است که سالن عطار این نمایشگاه با ظرفیت 450 هزار متر مربع در اختیار صنعتگران خراسان جنوبی است و در این نمایشگاه  صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی شهرستان‌های استان حضور دارند که در این راستا باید بازاریابی وسیعی برای تولیدات استان فراهم سازیم.

    استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید استفاده از تولیدات صنعتی سنتی را از خود آغاز کرده و اگر بازار به شکل مناسب بازاریابی شود تولید را با شکل و استعداد موجود شکل می‌دهیم، تصریح کرد: در سال 97 جلسات ستاد راهبردی و اقتصاد مقاومتی شهرستان‌ها تداوم خواهد داشت و جلسات اقتصاد مقاومتی بیشتر پروژه محور است.

    مروج الشریعه با بیان اینکه تا جایی که تیغ قلمم ببرد در خصوص مشکلات آبی استان خراسان جنوبی نامه نگاری و مطالبه‌گری می‌کنم اظهار داشت: پروژه‌های نیمه تمام و بر زمین مانده استان باید مطالبه‌گری شود و رسانه‌ها نیز باید در این زمینه مطالبه‌گری کنند و از فضلا، علما، اندیشمندان و متفکران دانشگاهی بخواهند که در این رابطه نظر دهند.

    وی بیان کرد: متاسفانه در خراسان جنوبی با خرج دو ثروت نقدینگی و پس انداز مردم و نیروی انسانی متفکر روبه‌رو هستیم که نیازمند انسجام فرهنگی در خراسان جنوبی است که رسانه ها می‌توانند خوب عمل کنند.

    استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه قطعه راه آهن زاهدان، مشهد، بیرجند نیازمند اعتبارات کلان است و تنها راه تامین این اعتبار فاینانس است،گفت: راه و راه آهن به عنوان زیرساخت اقتصادی برای خراسان جنوبی است.

    مروج الشریعه بیان داشت: نباید سرمایه‌گذار در پیچ و خم سیستم‌های اداری بماند و باید مطالبه‌گری از مرکز کشور صورت گیرد و در راه جذب سرمایه‌گذار باید دولت به استان کمک کند.

    وی بیان کرد: در رابطه با جاده بیرجند قاین از اعتبارات استان به دلیل نجات مردم 15 میلیارد اختصاص دادیم اما تمام تصادفات به زیرساخت جاده مربوط نمی‌شود بلکه فرهنگ رانندگی و نوع خودرو نیز مهم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت