معاون اموربانوان وخانواده رییس جمهور در مراسم اختتامیه نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد:

بیش از ۷۵ درصد از صنایع دستی کشور توسط بانوان تولید می شود

عصر نمایشگاه- معاون رئیس جمهور در امور بانوان وخانواده گفت: دولت دوازدهم برای پیشبرد وضعیت اقتصاد کشور و اشتغال، طرح ها و برنامه های زیادی را در دستور کار دارد.

بیش از ۷۵ درصد از صنایع دستی کشور توسط بانوان تولید می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد ،دکتر معصومه ابتکار در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد اظهار داشت: از این که شادی و نشاط به همت شورای شهر و شهرداری در مشهد ایجاد شده و شهر رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است خوشحالیم.

    وی با بیان این که باید این گونه اقدامات در تمام طول سال ادامه یابد ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه از این جهت اهمیت دارد که فرصت عرضه کالا و معرفی تولیدات داخلی را ایجاد می کند.

    معاون امور بانوان وخانواده رییس جمهور با بیان این که نمایشگاه ها فرصتی برای حمایت از تولیدات و خدمات داخلی هستند ،عنوان کرد: این قبیل فعالیت ها در ایام نوروز از این جهت اهمیت دارد که منجر به تاثیرات منطقه ای و تمدنی می شود؛ به خصوص که شهر مشهد یکی از شهرهای زیارتی وگردشگری کشور است.

    وی افزود: به واسطه این که مشهد کانون جذب گردشگر است نقش تاثیرگذاری در معرفی ظرفیت ها به وسیله برگزاری نمایشگاه های متعدد دارد.

    ابتکار با اشاره به این که دولت دوازدهم برای پیشبرد وضعیت اقتصاد کشور و اشتغال طرح ها و برنامه های زیادی را در دستور کار دارد تصریح کرد: با اقدامات دولت یازدهم در سال های گذشته شاهد حرکت نسبتا مناسب در اقتصاد کشور بودیم.

    وی بیان کرد: باید زمینه را برای ایجاد حداقل یک میلیون شغل در سال مهیا کنیم و این امر نیازمند برنامه های مدون و کلان است.

    ابتکار با اشاره به این که استان خراسان رضوی به واسطه موقعیت و ظرفیت های خود سهم بزرگی در این زمینه داراست ادامه داد: امیدواریم استان خراسان رضوی به تناسب با بهره گرفتن از جاذبه های گردشگری و بومی و فناوری های نوین منجربه تحولات خوبی در استان شود.

     معاون امور بانوان وخانواده رییس جمهور ،خاطر نشان ساخت: یکی از زمینه های مهمی که دولت دوازدهم مدنظر دارد حضور و نقش زنان در حوزه های محتلف ازجمله هنر و گردشگری و حتی زمینه ITو ICTاست.

    این مقام مسئول گفت: هم اکنون 75 درصد صنایع دستی کشور توسط بانوان تولیدمی شود و بانوان در بیش از 40 درصد حوزه کشاورزی نقش دارند.

    ابتکار  با تصریح این که متاسفانه تلاش هایی صورت میگیرد تا مردم نسبت به آینده ناامید شوند ،اظهار داشت: حضور شوراگیز مردم در این نمایشگاه چه در حوزه تولید و چه بازدیدکننده نشان داد که هنوز نقش فعال و امیدوار کننده ای در اقتصاد دارند؛ از طرفی شهرداری ها و شورای شهر موظفند زمینه حمایت و زیرساخت را برای این افراد فراهم کنند.

    شایان ذکر است نخستین نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد شنبه 11فروردین به کار خود پایان داد‌.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت