مدیر برند برتر محصولات چرمی در جشنواره مد و لباس فجر مطرح کرد؛

ضرورت حضور دائمی محصولات ایرانی در نمایشگاه‌های جهانی

عصر نمایشگاه- مدیر برند برتر جشنواره مد و لباس فجر در حوزه تولیدات چرمی معتقد است که اگر تولیدکنندگان محصولات چرمی به صورت دائم در نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند، می‌توانند محصولات ایرانی را به کالای پرتقاضا در بازارهای جهانی تبدیل کنند.

ضرورت حضور دائمی محصولات ایرانی در نمایشگاه‌های جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از خبرگزاری آنا, شهین نظری مدیر برند پوریا چرم گفت: سال‌ها به عنوان تولیدکننده و طراحی چرم اشتغال‌زایی کرده‌ام به طوریکه امروزه محصولاتم علاوه بر راه‌یابی به بازارهای داخلی، در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی نیز ارائه می‌شوند.

    وی که حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را علت اصلی موفقیت خود می‌داند، در سخنانش به این نکته اشاره کرد که محصولاتش به عنوان تولیدکننده، نه تنها در جشنواره مد و لباس فجر به خوبی عرضه شده بلکه در نمایشگاه صنایع دستی نیز به عنوان محصول برتر انتخاب شد. وی در این باره تاکید کرد: این رویداد که با همکاری مسئولان جشنواره محقق شد، کمک صد درصدی در معرفی محصولاتم داشته است. پوریا محمودیان و بهمن نامور مطلق در پیشرفت امروز این برند بسیار تاثیرگذار بوده است و نمی‌توان تلاش‌های صنعتگران و دلسوزان این حوزه را نادیده گرفت.

    نظری که به چندین کشور از جمله میلان صادرات چمدانی داشته‌، توانسته محصولات چرمی خود را با هنر ایرانی قلم‌زنی بیامیزد و اثری بدیع و زیبا به علاقه‌مندان ارائه کند. وی در در خصوص این موفقیت عنوان کرد: اگر بخواهم نگاهی به بخشی از موفقیت‌ها در زمینه محصولات چرم داشته باشم باید به این نکته اشاره کرد که محصولات چرمی‌ام در نمایشگاه فلورانس به نحو مطلوبی ارائه شد به طوریکه به عنوان نفر برتر در میان برگزیدگان 40 کشور جهان معرفی و شناخته شدم. استقبال شهروندان میلانی یکی از نمونه‌های میزان علاقه‌مندی مردم جهان به این هنر صنعتگران ایرانی است.

    این تولیدکننده محصولات چرمی همچنین گفت: تلاشم همیشه بر این بوده که پرچم ایران را در نمایشگاه‌های جهانی و بین‌المللی بالا نگه دارم و هنر ایران را بیش از پیش به رخ جهانیان بکشم.

    نظری درباره میزان اشتغالزایی که در این حوزه داشته، عنوان کرد: در کنار تاجران و طراحانی که طرح‌ها و نقش‌ها بر روی چرم را ترسیم می‌کنند، برای 6 نفر که چند تن از آنها هم دانشجو هستند، اشتغالزایی داشته‌ام. از سویی دیگر با اینکه مسئولیت مدیریت تولیدات چرمی را برعهده دارم، اما همچنان خود نیز مشغول به تولید هستم و سعی دارم تا با افزایش تولیدات، ایجاد زمینه فروش و معرفی محصولات، هرچه بیشتر نقش و طرح ایرانی بر روی چرم را بشناسانم.

    این هنرمند صنایع دستی درباره میزان فروش محصولات چرمی تصریح کرد: بازار فروش محصولات چرم خوشبختانه چه در ایران و چه در خارج از کشور بسیار خوب است. میزان فروش محصولات چرم بخصوص در کشورهای اروپایی بسیار راضی‌کننده است.

    وی به عنوان یکی از تولیدکنندگان محصولات چرمی در بخش دیگری از صحبتهایش به درخواست‌ها و مطالبات هنرمندان برای رشد در حوزه تولیداتشان اشاره داشت و اظهار کرد: ما از مسئولان می‌خواهیم تا با یاری و مساعدت‌هایشان زمینه حضور و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و اروپایی را فراهم کنند، چراکه با تحقق این درخواست، ما می‌توانیم محصول و هنر ایران را معرفی کنیم. فکر می‌کنم اگر بتوانیم به صورت دائم در نمایشگاه‌ها شرکت کنیم، صد درصد محصولات چرمی را به کالای پرتقاضا در بازارهای جهانی تبدیل خواهیم کرد.

    نظری درباره مدت زمانی که برای تولید یک کیف چرمی آن هم با طرح‌های ایرانی صرف می‌شود بیان کرد: تولید کیف بسته به گل، طرح و ابعاد کار دارد اگرچه آماده شدن یک کار را دو تا سه روزه انجام می‌دهم البته هنرجویان کارگاهم این کار را در مدت زمان بیشتری به سرانجام می‌رسانند.

    وی همچنین درباره وضعیت آموزش این هنر و اینکه آیا امروزه کسی متقاضی یادگیری این هنر است یا نه؟ اظهار کرد: افراد زیادی علاقه‌مند به فراگیری این هنر دستی هستند و افرادی چون من هم آموزش کار بر روی چرم را با هدف توسعه کار انجام می‌دهند، زیرا فعالان این هنر، بیشتر تلاششان بر این است که با گسترش کار، صادرات محصولات را بالا ببرند.

    وی درباره مذاکره با شرکت‌های خارجی برای رسیدن به شناخت بهتر هنر قلمزنی روی چرم، به عنوان هدف غایی که در سر دارد گفت: متأسفانه نتوانسته‌ام به این مهم دست پیدا کنم چراکه ویزایی که برای حضور در نمایشگاه‌ها دارم مدت زمان کوتاهی اعتبار دارد و همین امر هم تاکنون مانع از نیل به هدفم شده است. باید از مسئولان دعوت کنم تا با بازدید از کارهایم بتوانم قرارداد خوبی برای صادرات محصولات و ورود به بازارهای جهانی به امضا رسانم.

    نظری درباره نرخ قیمت تولیدات چرمی در بازار‌های داخلی تشریح کرد: به طور معمول قیمت کیف‌های پول از 120 هزار تومان شروع می‌شود و کیف‌های دیپلملات که گران‌ترین کیف‌ها در بازارها هستند بالاترین قیمت را دارند. با اینکه چرم هایی که استفاده می شود چرم مرغوب هستند و بر روی کیف ها قلم زنی با دست انجام شده، کیف های متوسط که بر روی دوش قرار میگیرند، از300 هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند تا صرفا تولید ایرانی را معرفی کنیم. بالاترین نرخ قیمت به کیف های دیپلمات اختصاص دارد که به صورت محدود تولید می شود.

    وی ضمن اشاره به سختی های قلم زنی روی چرم اظهار کرد: با توجه به اینکه قلم‌زنی‌ها با دست انجام می شود، این کار بسیار پرزحمت و مشکل است، البته هنرمندان صنایع دستی انسان‌های قانعی هستند و دشوار بودن کار باعث افزایش قیمت محصولات نشده است.

    نظری در پایان درباره افزایش هرساله قیمت تولیدات چرمی گفت: به طور معمول با گران شدن برخی اجناس مثل آستر کیف قیمت‌ها تا حدی تغییر می‌کند اما تولیدکنندگاه این محصولات، سعی کرده‌اند با بالابردن میزان حقوق کارمندان وهمچنین افزایش نیروها کار را وسعت دهند و محصولات جدیدی ارائه کنند که مردم ایران و دنیا دوست داشته باشند.

    لازم به یادآوری است که هنر طراحی و یا کتابت بر روی چرم از سالها پیش آغاز شده و نمونه بارز آن هم آیات قرآنی است که در صدر اسلام جهت ماندگاری بیشتر بر روی چرم نوشته شده است. با گذشت سالها، رفته رفته چرم به عنوان پوششی محکم توانست به عنوان دیگر وسایل و اشیای مصرفی مورد استفاده قرار گیرد و گاه در قالب کفش و گاه در قالب البسه درآید چرا که چرم فرآورده‌ای نرم، نفوذ ناپذیر در برابر هوا، نفوذ ناپذیر در برابر آب، مقاوم در برابر باکتری‌ها و عامل‌های فیزیکی و شیمیایی، فساد ناپذیر، مقاوم در برابر فشار و کشش و انعطاف‌پذیر است.

    با گذشت زمان هنرمندان سعی کردند تا در استفاده از چرم خلاقیت بیشتری به خرج دهند و تنوع قابل توجهی ایجاد کنند. بر همین اساس استفاده از هنر قلمزنی روی چرم را در پیش گرفتند. چرم به دلیل قابلیت و خصوصیات آن با تکنیک‌های متعددی کار می‌شود که از جمله آن قالب‌گیری، بافت و دوخت، حکاکی و قلمزنی روی چرم، نقاشی روی چرم، سوخت و معرق چوب، گلدوزی روی چرم و باتیک روی چرم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت