نخستین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد با حضور ایران برپا شد

عصر نمایشگاه- نخستین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب در بغداد با حضور ۶۰۰ موسسه انتشاراتی از ۱۸ کشور عربی و اسلامی و خارجی از جمله جمهوری اسلامی ایران در پایتخت عراق برپا شد.

نخستین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد با حضور ایران برپا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, از ششمین روز این نمایشگاه ده روزه حاکی است جمعی از فرهیختگان و نویسندگان عراقی و میهمانانی از کشورهای عربی با ارایه آثاری در این نمایشگاه حضور یافته اند.

    'هاشم محمد حاتم' مدیرکل نمایشگاه های عراق گفت علاوه بر موسسه های انتشاراتی عراق، موسسه های انتشاراتی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، انگلستان، مصر، تونس، الجزائر، لیبی، سوریه، لبنان، اردن، یمن، کویت، قطر، امارات و عربستان سعودی حضور دارند.
    وی افزود این نمایشگاه در زمینی به مساحت 10 هزار متربع مربع برپا شده است و علاوه بر عرضه کتاب، فعالیت های جانبی متعدد فرهنگی نیز در آن برگزار می شود.
    'عبدالوهاب الراضی' رییس اتحادیه ناشران عراق نیز گفته است که تعدادی از نویسندگان برجسته عرب از کشورهای کویت و الجزائر در این دوره حضور یافته و پیرامون آخرین تولیدات فکری خود سخنرانی می کنند.
    بازدید خبرنگار ایرنا از این نمایشگاه حاکی است در غرفه ویژه سخنرانی ها، برنامه ای ویژه برگزار شده و نویسندگان شرکت کننده در نمایشگاه درباره آخرین آثار و نظرات خود سخنرانی می کنند.
    برخی از موسسه های نشر در اولین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب به منظور جذب خانواده ها و کودکان، تولیدات فرهنگی ویژه کودکان برای سرگرم کردن و جذب آنها عرضه کرده اند که مورد استقبال کودکان قرار گرفت.
    برخی از این محصولات فرهنگی در قالب بازی های فکری یا کتاب های آموزشی یا عروسک های دست ساز بوده است.
    رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز با ایجاد یک غرفه ویژه، تعدادی از کتاب ها با عنوان فرهنگی و معرفی فرهنگ ایرانی و کشور ایران زمین عرضه کرده است.
    در بسیاری از موسسه های نشر عراقی و لبنانی و مصری و دیگر کشورها نیز کتاب هایی درباره ایران و رویکرد سیاسی ایران و تعریف نظامی سیاسی و معرفی فرهیختگان و دانشمندان ایرانی دیده شد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می گرفت.
    تولیت های عتبات مقدسه در کربلا، نجف، کاظمین و سامراء نیز به منظور ارائه آخرین تولید فرهنگی خود در این دوره از نمایشگاه حضور یافته اند.
    این دوره از این نمایشگاه با شعار 'بخوان و فرهیخته شو' برگزار شده است و استقبال مردمی در این چند روز قابل قبول گزارش شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت