رییس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

فردا؛ آغاز بزرگ ترین رقابت رباتیک کشور در نمایشگاه تهران

عصر نمایشگاه- سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۸، از روز ۱۶ تا ۱۸ فروردین با حضور ۴۷۸ تیم داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

فردا؛ آغاز بزرگ ترین رقابت رباتیک کشور در نمایشگاه تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسکانیوز، نشست‌ خبری سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2018، با حضور  موسی خانی رییس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران صبح امروز درمحل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

    مرتضی موسی خانی در این نشست خبری با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران گفت: سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید و حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است در امتداد نام سال گذشته قرار دارد و با برگزاری این نمایشگاه و این مسابقات که با کیفیت ترین مسابقات هوش مصنوعی و رباتیک در کشور هست در راستای شعار سال این مسابقات را آغاز می کنیم.

    وی افزود: تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برای استفاده از کالای ایرانی و مجاب شدن مردم به استفاده از کالای ایرانی بستگی به ارتقای کیفیت و پایین آمدن قیمت کالای ایرانی دارد که بتواند با کالای خارجی رقابت پذیر باشد.

    رییس کمیته ملی روبوکاپ آزاد ایران با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی تاکید کرد: محورهای نسل چهارم صنعتی بر محوریت علوم سایبری، رباتیک و هوش مصنوعی هست، ما باید بتوانیم این دانش را در کشورکاربردی کنیم تا صنعت ایران رقابت پذیر با جهان باشد.

    وی با بیان اینکه این مسابقات بدون اتکا به بودجه دولتی برگزار می شود، افزود: از دفتر رهبر معطم انقلاب، دولت محترم، وزارت صنعت، نمایشگاه بین المللی، معاونت علمی و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی و حامیان مالی که در برگزاری این مسابقات کمک کردند تشکر می کنم.

    موسی خانی با اشاره به رشد کمی و کیفی شرکت کنندگان سیزدهمین دوره مستبقات روبوکاپ گفت: امسال به لطف خداوند شاهد حضور کیفی تیم های شرکت کننده در بخش دانش آموزی هستیم که در سال گذشته اگر 50 درصد تیم ها حایز شرایط می شدند در این دوره از مسابقات 75 درصد تیم های دانش آموزی به مسابقات راه پیدا کردند که رشد خوبی به لحاظ کیفی است؛ از نظر تعداد هم شاهد حضور چشمگیرتر دانش آموزان هستیم تا جایی که مجبور شدیم زمین های مسابقات را به 18 زمین افزایش دهیم.

    وی با اشاره به تلاش کشورهای جهان در توسعه دانش هوش مصنوعی افزود: یکی از کشورهای منطقه که یک پنجم کشور ماجمعیت دارد تربیت یک میلیون برنامه نویس را در دستور کار خود قرار داده است که جا دارد ما با پتانسیل هایی که در کشور داریم بتوانیم در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری کنیم و توسعه هوش مصنوعی را در دستور کار قرار دهیم که قطعا تولید و صادرات نرم افزار به جهان یک مزیت رقابتی برای کشور می تواند باشد.

    رییس کمیته ملی روبوکاپ آزاد ایران با اشاره به بخش کاربردی مسابقات تصریح کرد: امسال بخش کاربردی با هدف ایجاد توجه در بین دانش آموزان و دانشجویان برای محصولات مورد نیاز کشور از جمله ربات های اطفاحریق راه اندازی شد که با توجه به دو حادثه آتش سوزی دلخراش سال گذشته ساخت ربات اطفاحریق را در دستور کار قرار دادیم و خوشبختانه ربات اطفا حریق که ساخت دانشگاه آزاد قزوین است فردا رونمایی خواهد شد که این ربات در برابر دماهای بسیار بالا مقاومت دارد.

    این مسابقات در 3 بخش لیگ های دانش آموزی، دانشجویی و بخش کاربردی در سالن های 6، 7، 8، 9، 10، 11 و 27 نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

    این مسابقات از صبح امروز با رقابت تیم های دانش آموزی در محل نمایشگاه بین المللی تهران در سالن های ٦ ،٧ ،٨ ،٩ ،١۰ و ٢٧ آغاز شده و مسابقات در رده بزرگسالان در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه برگزار خواهد شد.

    این مسابقات در قسمت های لیگ امداد و نجات با محوریت کشتی سانچی و لیگ اطفای آتش با محوریت ساختمان پلاسکو ، ربات های جنگجو، ماشین های هوشمند و قلعه رباتیک مختص دانش آموزان برگزار خواهد شد.

    همچنین در این دوره از مسابقات ربات اطفای آتش ساخت مرکز تحقیقات مکاترونیک پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت