نمایشگاه مادر و پسری که آثارشان هیچ شباهتی به یکدیگر ندارد

عصر نمایشگاه- قرار است نمایشگاه نقاشی‌های «ننه مکرمه» و فرزندش، علی بلبلی روی دیوارهای یک گالری برود در حالیکه طبق گفته بلبلی هیچ مشابهتی از نظر سبک و شیوه بین کار این مادر و فرزند وجود ندارد.

نمایشگاه مادر و پسری که آثارشان هیچ شباهتی به یکدیگر ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا ، علی بلبلی، نقاش و فرزند مکرمه قنبری هنرمند خودآموخته نقاشی بیان می‎‌گوید که آخرین نمایشگاهی که از آثار او و مادرش برگزار شده به سال 1382 برمی‌گردد، در حالیکه او در این سال‌ها نمایشگاهی برگزار نکرده اما آثار ننه مکرمه در نمایشگاه‌های فردی و گروهی مختلفی به نمایش گذاشته شده است.

    فرزند ننه مکرمه معتقد است که هیچ مشابهتی از نظر سبک و شیوه بین نقاشی‌های او و مادرش وجود ندارد و ادامه می‌دهد: من برای اینکه از مادرم تاثیر نگیرم سعی کردم خودم را از نظر کاری از او دور کنم. آنقدر خودم را دور کردم که آثار نمایشگاه پیش رو حتی آثار دو نقاش همفکر نیز نیست.

    او درباره این نمایشگاه که قرار است در گالری فردا برپا شود، توضیح می‌دهد: نزدیک به 20 اثر از مادرم که تا به حال به نمایش گذاشته نشده، در نمایشگاه پیش رو ارائه خواهد شد. همچنین 16 اثر از دوره‌های مختلف کاری من با موضوع‌های متفاوت در معرض دید قرار خواهد گرفت.

    بلبلی با بیان اینکه فضای نقاشی‌های مادرش پریمیتیو و بکر است، اظهار می‌کند: مادرم می‌گفت من دوست دارم شعر و قصه بگویم و چون سواد ندارم نقاشی می‌کشم. بنابراین هر تابلوی نقاشی او یک داستان و یک شعر است.

    او همچننین درباره آثار خودش می‌گوید: فضای کار من مدرن است. در این مجموعه که قرار است به نمایش دربیاید، پرتره‌ها و فیگورهایی که در آثار من آبستره شده‌اند، خیلی درگیر موضوع نشده‌اند. من بیشتر تلاش کردم پلی میان موسیقی و نقاشی بزنم و خود را درگیر نزدیکی موسیقی و نقاشی کردم. در این آثار فضاهای آزاد و خطوط رنگی دیده می‌شود که تلاش کردم آدم‌ها را به عنصرهای ریتم و فاصله نزدیک کنم.

    نمایشگاه آثار این مادر و پسر 17 تا 30 فروردین در گالری فردا به نشانی در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2 واحد 2 برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند ساعت 16 تا 20 (پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 18) برای بازدید از این نمایشگاه اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت