عرضه صنایع دستی هرمزگان در نمایشگاه آنکارا

عصر نمایشگاه- مارکوپولوی هرمزگان صنایع دستی حصیری دیار نخل و آفتاب را بار دیگر در ایام نوروز در نمایشگاه آنکارا به معرض دید گردشگران گذاشت.

عرضه صنایع دستی هرمزگان در نمایشگاه آنکارا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری  «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، صنایع دستی هرمزگان که این روزها رفته‌رفته جایگاه خود را در میان ایرانیان و هرمزگانی‌ها یافته بار دیگر روی خوش به صادرات نشان داد، صنایع حصیری اعم از سپ، گلدان، کنتله، سیکه، سبدهای میوه و... با رنگ‌های طبیعی خوش نقش و نگار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

    هنرمندان پرتلاش و کم ادعایی که روزها در روستاها و شهرهای هرمزگان وقت خود را صرف عمل‌آوری کاش و پیش درختان نخل کرده تا بتوانند این برگ‌های خشک را با هنرمندی تمام نقش داده و رنگی از مهر و عشق برآن بزنند و در بازارهای داخلی و یا خارجی به فروش برسانند و از این رهگذر زندگی خود و خانواده‌شان را تامین نمایند در اولویت حمایت از سوی دستگاه‌های دولتی هستند.

    اگر این هنرمندان و محصولات دست ساخته‌شان مورد حمایت واقع بشود می‌تواند موجب رونق اقتصادی و زمینه صادرات به کشورهای همسایه را نیز فراهم نموده و ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.

    هنرمند صنایع دستی هرمزگان که سال 1396 را با هشت نمایشگاه خارجی و پنج نمایشگاه داخلی با توفیق به پایان رسانده بود سال نو را با حضور در نمایشگاه خارجی در شهر آنکارا ترکیه شروع کرد.

    ناصر رهسپار با اشاره به حضور چندباره‌اش در نمایشگاه صنایع دستی آنکارا گفت: این نمایشگاه از تاریخ 28 اسفندماه 1396 تا  5 فروردین  1397 در مرکز نمایشگاه های بین‌المللی آنکارا بنام مرکز نمایشگاه آتاتورک برگزار شد.

    وی افزود: در این نمایشگاه هنرمندانی از کشورهای ترک زبان و خصوصا ترکیه حضور داشتند، اولین بار بنده در سال 2008 در این محل که بنام Akm معروف هست حضور یافتم و موفق شدم صنایع دستی حصیری و سفالی هرمزگان را که محصول دستان هنرمند و پرتلاش زنان و مردان هرمزگان است به معرض نمایش بگذارم.

    هنرمند صنایع دستی هرمزگان تاکید کرد:  بعد از 11 سال بار دیگر موفق شدم  به این نمایشگاه راه پیدا نمایم و بتوانم صنایع دستی استان هرمزگان را به علاقمندان و بازدیدکنندگان عرضه نمایم.

    رهسپار گفت: در این نمایشگاه که به اتفاق یکی از دوستان ایرانی، غرفه‌ای بنام ایران داشتیم که انواع صنایع دستی هرمزگان و ایران را به بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی عرضه کردیم و جالب است که این صنایع دستی ایران بشدت مورد توجه گردشگران خارجی و ترک قرار گرفت.

    وی تاکید کرد: از حواشی جالب توجه این نمایشگاه، حضور نخست وزیر سابق ترکیه داود اوغلو بود که موجب استقبال بیشتر از نمایشگاه شد همچنین حضور شهرداران چند شهر ترکیه هم رونق بخش این نمایشگاه بود.

    رهسپار گفت: این بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی من بود و امیدوارم در سال نو به هدفم که جهانی کردن صنایع دستی هرمزگان هست دست پیدا کنم.

    گفتنی است، این نمایشگاه در محل برگزاری نمایشگاه‌های ترکیه بنام " Ataturk kultur merkezi" با شرکت کشورهای ترکیه، ایران، ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان  برگزار شد که پوشش خبری و تلویزیونی خوبی هم در کشور ترکیه  داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت