بازنگری در آیین‌نامه تخصیص یارانه‌های نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: میزان درصد مشارکت بن کارت‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب ۶۰ به ۴۰ است و دانشجویان در این دوره نیز بن کارت ۱۰۰ هزار تومانی دریافت خواهند کرد.

بازنگری در آیین‌نامه تخصیص یارانه‌های نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری  «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 12 تا 22 اردیبهشت ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

    بر این اساس مقدمات ثبت‌نام بن‌کارت‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، اساتید و طلاب مورد توجه گروه‌های مشمول قرار دارد. معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه‌ای کتاب را در اختیار دانشجویان، طلاب، اساتید، اعضای هیات علمی و مدرسان حوزه قرار می‌دهد.

    بر اساس این گزارش، همایون امیرزاده سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهرانَ درباره آغاز ثبت‌نام بن کارت‌های نمایشگاه کتاب در سالجاری اظهار داشت: آیین‌نامه تخصیص بن کارت‌ها (یارانه‌های نمایشگاهی) نیازمند اصلاحاتی است که بزودی انجام می‌شود.

    وی افزود: این اصلاحات هم در نحوه پرداخت و هم در مسئله گروه‌های بهره‌بردار و میزان مشارکت خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه سازمان‌های دولتی در بحث خرید کتاب که نوعی یارانه محسوب می‌شود، حذف شده‌اند؛ از این رو برخی موارد نیازمند بازنگری در آیین‌نامه است.

    مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی با بیان اینکه این مهم در هفته جاری مورد بازنگری قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: پس از نهایی شدن نحوه تخصیص و زمان آن، از هفته آینده اطلاع رسانی در این زمینه صورت می‌گیرد؛ چرا که باید هماهنگی‌هایی با بانک عامل نمایشگاه (بانک شهر) صورت گیرد و اعتبارات در حساب بانک منظور شود.

    وی در پاسخ به این سئوالی مبنی بر اینکه آیا اعتبار بن‌کارت‌ها در دوره سی و یکم نمایشگاه افزایش یافته است، گفت: با توجه به محدودیت‌ها افزایش اعتبار در دوره سی و یکم نمایشگاه کتاب نخواهیم داشت. بر این مبنا سطح اعتبارات همانند سال گذشته  و میزان مشارکت دانشجویی 60 به 40 خواهد بود.

    گفتنی است، سال گذشته در دوره سی‌ام نمایشگاه کتاب 164 میلیارد یارانه خرید کتاب به سی‎امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اختصاص یافته بود که 80 میلیارد ریال به دانشجویان و طلاب، 24 میلیارد ریال برای دانش‌آموزان، یک میلیارد ریال برای اساتید حوزه و دانشگاه و 50 میلیارد ریال بن مشارکتی مربوط به کتابخانه‌ها، مراکز علمی ـ فرهنگی، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز علمی و فرهنگی، کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و ... در نظر گرفته شده بود.

    البته میزان مشارکت‌ ارشاد برای بن‌کارت‌های نمایشگاه سال گذشته به تفکیک اینگونه بود: مبلغ یک میلیون ریال بن خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب (60 درصد آن از سوی دانشجویان و طلاب و 40 درصد از سوی معاونت امور فرهنگی)، 500 هزار ریال بن خرید کتاب برای دانش‌آموزان (60 درصد معاونت امور فرهنگی و 40 درصد دانش‌آموزان)، دو میلیون و 500 هزار ریال بن خرید کتاب برای اساتید حوزوی و دانشگاهی (70 درصد توسط اساتید و 30 درصد از سوی معاونت امور فرهنگی) ارایه شد.

    مبلغ موجود در بن کارت‌های دانشجویی و طلبگی 1،000،000 هزار ریال خواهد بود که 400،000 هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 600،000 ریال آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت پرداخت می‌شود.

    دانشجویان از طریق سامانه ثبت‌نام که بزودی اعلام خواهد شد، می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند. هر ساله بخشی از اعتبار توسط ارشاد تامین شده و بخشی دیگر توسط دانشجویان پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت