مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم خبر داد؛

برپایی نمایشگاه کتاب همزمان با هفته فرهنگی - اقتصادی قم در لبنان

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم از برپایی نمایشگاه کتاب و معرفی ناشران قمی در هفته فرهنگی - اقتصادی قم در لبنان خبر داد.

برپایی نمایشگاه کتاب همزمان با هفته فرهنگی - اقتصادی قم در لبنان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، سید موسی حسینی کاشانی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد برگزاری هفته فرهنگی - اقتصادی قم در لبنان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: 104 اثر در رشته‌های مختلف هنری با همکاری هنرمندان استان قم آماده شده تا در این نمایشگاه ارائه شود و تعداد 20 هنرمند در بخش‌های مختلف هنری اعزام خواهند شد.

    وی بیان داشت: تواشیح و برنامه‌های قرآنی نیز توسط 5 نفر از چهره‌های قرآنی که اعزام خواهند شد در طول مدت برپایی نمایشگاه اجرای برنامه خواهند داشت.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: یک نمایش در زمینه مبارزه حق علیه باطل توسط سه نفر از هنرمندان استان در حال تدارک است تا در این نمایشگاه به نمایش درآید.

    وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب و همچنین معرفی ناشران استان قم نیز از دیگر برنامه‌های این اداره کل در این هفته فرهنگی است.

    حسینی کاشانی بیان داشت: گالری‌های مختلفی در رشته‌های هنری در حال آماده‌سازی است تا در این نمایشگاه به نمایش درآید و در کنار آن کارگاه‌ها و ورکشاپ‌های متنوعی توسط 5 هنرمند اعزامی به صورت زنده فعالیت خواهند کرد و روزی سه ساعت اجرای برنامه خواهند داشت.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: بسته‌های فرهنگی نیز شامل تولیدات هنرمندان قمی در حال آماده‌سازی است تا به مخاطبان لبنانی عرصه شود.

    یکی از اهداف هفته فرهنگی - اقتصادی قم در لبنان جذب زائران لبنانی است

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم نیز در این جلسه اظهار داشت: از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی ده نفر در حوزه فرهنگی و 15 نفر در حوزه گردشگری برای حضور در نمایشگاه هفته فرهنگی - اقتصادی قم به لبنان اعزام می‌شوند تا جاذبه‌های تاریخی و مذهبی شهر مقدس قم را برای مردم این کشور تشریح کنند.

    عیسی رضایی ابراز داشت: فیلم اقلیم بهشت که به معرفی استان قم می‌پردازد به زبان عربی ترجمه شده و 8 کلیپ دیگر نیز به زبان عربی و انگلیسی تهیه شده تا در این نمایشگاه به مخاطبان ارائه شود.

    وی افزود: باید تلاش شود تا این ارتباطات تنها به همین هفته فرهنگی - اقتصادی خلاصه نشود و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها در حوزه گردشگری می‌تواند به جذب زائران لبنانی کمک کند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: امید است این نمایشگاه بتواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان قم در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی را به خوبی به مردم لبنان معرفی کند.

    وی همچنین بیان داشت: در حوزه صنایع دستی هنرمندان این عرصه نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و توانمندی‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

    هفته فرهنگی - اقتصادی قم در لبنان از روز 19 اردیبهشت‌ماه جاری در شهر نبطیه آغاز و تا 25 اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت