نمایشگاه «تازدن تازدن» در عمارت روبرو برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- نمایشگاه هنر مفهومی بر اساس ایده تازدن با نام «تازدن تازدن» از ۲۴ فروردین ماه در گالری مجموعه فرهنگی هنری عمارت روبرو افتتاح می‌شود.

نمایشگاه «تازدن تازدن» در عمارت روبرو برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، این نمایشگاه با حضور "هیلده اوربرگ از بلژیک و معصومه مهتدی  از ایران و با حضور عاطفه خاص  در مقام نمایشگاه گردان شکل گرفته است.

    عاطفه خاص در مورد شکل‌گیری این نمایشگاه گفته است:  «ایده این نمایشگاه  در ابتدا براساس طرح همکاری دو هنرمند به صورت آنلاین در فضای مجازی شکل گرفت که به صورت همزمان در مقابل مخاطبین شروع به طراحی کردند. این دومین نمایشگاهی است که  براساس این ایده برگزار می‌شود. در این پروژه من از یک هنرمند ایرانی و یک هنرمند غیرایرانی دعوت می‌کنم تا به صورت آنلاین به طرح یک ایده مشترک برای نمایشگاه بپردازند و در انتخاب هر دو آنها سعی بر پیدا کردن خط‌های فکری نزدیک در آثارشان و دیگاه‌های مشترکشان دارم . این ایده  گاه بر اساس فرم و رنگ و گاه بر اساس ایده و محتوا است. این هنرمندان هیچ آشنایی قبلی با یکدیگر ندارند و از دو فرهنگ و زبان مختلف هستند. مهمترین چالش این پروژه برای هر دو هنرمند چگونگی همکاری با یکدیگر با تمام این تفاوت‌ها است. در این نمایشگاه هنرمند بلژیکی هیلده اوربرگ و هنرمند ایرانی معصومه مهتدی پس از ماه‌ها ارتباط از طریق اینترنت، پروژه‌ای با موضوع تازدن طراحی کردند. در این نمایشگاه  هنرمند بلژیکی با تازدن پارچه و الیاف، فضایی برای پذیرش ارتباطات ساختارمند  به وجود می‌آورد و  کار هنرمند ایرانی تازدن اوریگامی و  بازتاب دغدغه‌های زبانی هنرمند است. این دو هنرمند هیچ آشنایی قبلی با آثار یکدیگر نداشته‌اند و تنها زبان مشترک آنها ایده تازدن است.»

    این نمایشگاه از روز جمعه 24 فروردین ماه در گالری عمارت روبرو افتتاح می‌شود و تا 5 اردیبهشت ماه ادامه دارد و هر روز از ساعت 16تا 21 به جز شنبه‌ها میزبان مخاطبان است. ورود برای همه علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت