برگزیدگان نمایشگاه بین‌المللی «آثار هنری زلزله کرمانشاه» معرفی شدند

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین‌المللی «آثار هنری زلزله کرمانشاه» با آثاری از هنرمندان ۱۱ کشور در گالری ایده برپا شد و برگزیدگان بخش رقابتی این رویداد هنری معرفی شدند.

برگزیدگان نمایشگاه بین‌المللی «آثار هنری زلزله کرمانشاه» معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسکانیوز، نمایشگاه بین‌المللی «آثار هنری زلزله کرمانشاه» این روزها در گالری ایده برپاست؛ این رویداد هنری در زمستان سال گذشته از سوی مدرسه ایده در بخش عکس، پوستر و تصویرسازی فراخوان داد و روز جمعه 17 فروردین‌ماه آثار منتخب این رویداد در فضای نمایشگاهی جدید گالری ایده در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

    در این نمایشگاه 41 اثر از بین 50 اثر شرکت‌کننده و بیش از یک‌صد اثر ارسال شده در بخش مسابقه این رویداد، که از سوی اعضای هیات داوران متشکل از عباس مشهدی‌زاده، بهزاد شیشه‌گران، آرش سلطانعلی، اونیش امین الهی و امید شلمانی انتخاب شده‌اند در معرض دید علاقمندان قرار گرفت و در کتاب این نمایشگاه چاپ شدند.

    در این نمایشگاه 3 اثر در بخش تصویرسازی، 30 اثر در بخش گرافیک و 8 اثر در بخش عکاسی از هنرمندانی چون، بهاره دره شوری، سیامک نامور، فرناز نصیرپور، مونا وفابخش، احسان حاجیلی، داریوش وارث، راضیه قیدرلو، زهرا کرمی، عاطفه بیاجیان، علی مدیری، فاطمه ناصح، مانی عسگری، مهسا دوراندیش، مهسا اکبری، زهره سلیمی، ریحانه تیماجی، رضا عالی ابوذر، شهرزاد کلانتری، عاطفه نظامی، فاطمه طورانی، مسعود صفاری، مهسا امیدی، نوید نوری‌فر، نرگس شوقیان، نفیسه موسوی، محمد سعید سجادی، مریم زمانی، مژگان شکری و فاطمه ترکمن به نمایش درآمده است.

    همچنین در بخش بین‌الملل 15 پوستر از هنرمندانی از کشورهای هلند، سوئیس، مجارستان، کره جنوبی، چین، مکزیک، اکوادور، اندونزی، امارات و اوکراین در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

    در بخش دیگری از این رویداد، کارگاه پوستر زیر نظر حسین محمدی وحیدی و با رویکرد ایده‌یابی، سازمان‌دهی تصویر و اجرای پوستر در ارتباط با موضوع زلزله کرمانشاه در دی ماه برگزار شد که از این میان آثار تولید شده دراین کارگاه، اثر 11 هنرمند، مونا وفابخش، نرگس شوقیان، مهسا اکبری، ریحانه تیماجی، نفیسه موسوی، فاطمه طورانی، عاطفه نظامی، احسان حاجیلی، مهسا دوراندیش، زهره صنیعی و راضیه احمدی به نمایشگاه آثار هنری زلزله کرمانشاه راه یافته است.

    در این رویداد که به شکل رقابتی برگزار شده است، در بخش عکاسی اما، اثر اجساد بهاره دره شوری، مسجد و چراغ و "چهره و ترک دیوار" آثار سیامک نامور به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین در بخش گرافیک نیز رتبه دوم به فرناز نصیرپور برای اثر نان برنجی تعلق گرفت. رتبه سوم این رویداد نیز برای سوژه چراغ نفتی به مونا وفا بخش رسید اما بنا بر تشخیص هیئت داوران، رتبه نخست در این بخش انتخاب نشد.

    برگزیدگان این رویداد هنری با حضور مجید رجعبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان، عباس مشهدی‌زاده، بهزاد شیشه‌گران، آرش سلطانعلی، اونیش امین الهی و امید شلمانی معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.

    آرش سلطانعلی، مدیر گالری ایده و عضو هیئت داوران نمایشگاه "آثار هنری زلزله کرمانشاه" درباره این رویداد گفت: در راستای ترویج نوع‌دوستی و اهمیت دادن به مسائل اجتماعی و انسانی، و اساساً حضور هنر در جامعه این فراخوان از سوی گالری ایده منتشر شد زیرا معتقدیم که هنر و هنرمندان می‌توانند به اصلاح الگوهای فرهنگی جامعه کمک کنند بر همین اساس نیز این فراخوان به صورت ‌بین‌المللی منتشر شد که با استقبال تعداد زیادی از هنرمندان مطرح کشورهای مختلف نیز قرار گرفت.

    او استقبال مخاطبان از این نمایشگاه را قابل توجه خواند و اظهار کرد: علاوه بر اساتید و چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری ما در روز افتتاحیه شاهد حضور جمعی از ساکنان کرمانشاه نیز بودیم که بیانگر میزان اهمیت این رویداد و همدردی هنرمندان با مردم است.

    مدیر گالری ایده درباره دلیل برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: اصولاً برگزاری چنین برنامه‌هایی همواره در راستای سیاست‌های مدیریتی مدرسه ایده بوده است و این نخستین بار نیست که ما در مورد مسائل اجتماعی از خود واکنش نشان می‌دهیم.

    سلطانعلی تصریح کرد: ما بارها در جهت اصلاح الگوهای فرهنگی تلاش‌های هنری داشته‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگاهی که در زمینه اهداء عضو پس از مرگ داشتیم اشاره کرد. نمایشگاه یادبود آرش عباسی، آتش نشان فداکار و نمایشگاه پلاسکو نیز از جمله این اقدامات است.

    این سومین نمایشگاه آثار هنری در راستای تجلیل از نوع دوستی و فداکاری است که توسط موسسه ایده برگزار می‌شود. نمایشگاه بین‌المللی آثار هنری زلزله کرمانشاه تا پایان فروردین‌ماه همه روزه در گالری ایده واقع در کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، پلاک ٢٦ میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت