نمایشگاه کتاب تهران (۱)

برخی سوالات دانشجویان پیرامون بن کارت مجازی نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- پس از اعلام وزارت ارشاد جهت ارائه بن کارت مجازی به دانشجویان، سوالات فراوانی مطرح شد که در این مجال برخی پرسش ها و پاسخ‌های عنوان شده منتشر می‌شود، تا راهنمای دانشجویان باشد.

برخی سوالات دانشجویان پیرامون بن کارت مجازی نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه » به نقل از فارس، ثبت‌نام بن کارت دانشجویی ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا اول اردیبهشت ماه ادامه دارد.

    امسال قرار است کارت‌های مجازی ارائه شود، بر این اساس وزارت ارشاد اعلام کرد: به منظور سهولت دسترسی دانشجویان، استفاده از روش های نوین فناوری، جلوگیری از سوء استفاده و توزیع صحیح یارانه خرید کتاب در میان دانشجویان تصمیم گرفته شد تا کارت مجازی به جای کارت فیزیکی برای دانشجویان صادر شود.

    مزایای این کارت‌ها: با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت آسان پرداخت، دانشجویان  صرفا از طریق نرم افزار آپ می توانند نسبت به پرداخت سهم خود اقدام کنند.  با استفاده از این روش مواردی همچون مراجعه دانشجو به بانک برای دریافت بن کارت های فیزیکی خرید کتاب، اتلاف وقت دانشجویان، ازدحام و شلوغی در شعب بانک عامل و آلودگی زیست محیطی کاهش پیدا می کند.

    از سوی دیگر دانشجویان با داشتن صرفا یک گوشی هوشمند و نصب نرم افزار آپ به راحتی می توانند نسبت به دریافت کارت مجازی اقدام کنند. پس از دریافت کارت مجازی نیز دانشجویان می توانند با گوشی همراهی که عملیات پرداخت را انجام داده اند، نسبت به خرید کتاب در نمایشگاه اقدام کنند. با این روش دیگر دانشجویان نیازی به دریافت کارت فیزیکی از شعب نخواهند داشت. همچنین بانک شهر نیز زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح را در سطح نمایشگاه به عهده خواهد داشت.

    اما ارائه بن کارت مجازی این روزها سوالات فراوان دانشجویان را در برداشته است؛ برخی از این سوالات با پاسخ‌های متولیان ارائه می شود:

    برخی از سوالات متداول متقاضیان بن کارت مجازی


    1. آیا امکان خرید چند بن کتاب از طریق یک گوشی وجود دارد؟
    خیر. امکان خرید بن کتاب از طریق اپلیکیشن آپ فقط برای شماره موبایلی که اپلیکیشن آپ پس از نصب با آن شماره فعال سازی شده است امکانپذیر است.


    2. آیا امکان استفاده از بن کارت مجازی یکدیگر وجود دارد؟
    بله. می توانید با استفاده از اطلاعات بن کارت مجازی دوستان خود نیز از طریق اپلیکیشن آپ بر روی موبایل خود اقدام به خرید کتاب نمایید.

    3. شهرستان های که شعب بانک شهر در آنجا دایر نیست چگونه باید بن کارت خود را دریافت نمایند؟
    عزیزانی که در گرفتن بن کارت فیزیکی دسترسی راحت به شعب بانک شهر را ندارند میتوانند به راحتی با انتخاب گزینه بن کارت مجازی در هنگام ثبت نام در سامانه بن کارت دانشجویی، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک، به آسانی با استفاده از اپلیکیشن آپ در تمامی غرفه های نمایشگاه اقدام به خرید کتاب نموده و علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، از مزایا و جوایز در نظر گرفته شده برای پرداخت از طریق اپلیکیشن بهره مند شوند.

    4. نحوه خرید کتاب با استفاده از بن کارت مجازی چگونه است؟
    پس از دریافت اطلاعات بن کارت مجازی می توانید با مراجعه به هر یک از غرفه های نمایشگاه کتاب از طریق گزینه تله پرداز اپلیکیشن آپ کد QR اختصاصی فروشنده کتاب را با استفاده از بارکدخوان اسکن کنید. سپس میتوانید با وارد کردن مبلغ خرید و مشخصات بن کارت مجازی خرید خود را انجام دهید.

    5. اطلاعات بن کارت مجازی چگونه قابل دسترسی است؟
    پس از خرید بن کارت مجازی از طریق اپلیکیشن آپ، اطلاعات آن شامل شماره کارت، رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضا از طریق پیامک برای دانشجو ارسال می شود.


    6. چه شماره موبایلی در هنگام ثبت نام در سامانه بن کارت دانشجویی وارد شود؟
    شما باید همان شماره موبالی که اپلیکشن آپ را با آن فعال نموده اید در سامانه ثبت نام وارد نمایید. یا به عبارت دیگر شما باید اپلیکیشن آپ را بعد از نصب با همان شماره ای که در هنگام ثبت نام وارد کرده اید فعال سازی نمایید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت