تجلیل رییس جمهور پاکستان از حضور ایران در نمایشگاه ملی کتاب اسلام‌آباد

عصر نمایشگاه- ممنون حسین، رییس جمهور پاکستان در بازدید از غرفه ایران در نمایشگاه ملی کتاب اسلام‌آباد ۲۰۱۸ از حضور کشورمان در این نمایشگاه تجلیل کرد.

تجلیل رییس جمهور پاکستان از حضور ایران در نمایشگاه ملی کتاب اسلام‌آباد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آیین افتتاحیه نهمین نمایشگاه ملی کتاب اسلام‌آباد 2018، ممنون حسین، رییس جمهور پاکستان از غرفه جمهوری اسلامی ایران به طور ویژه بازدید کرد.

    هنگام بازدید رییس جمهور از غرفه ایران، عرفان صدیقی، دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور تاریخی، ادبی و میراث ملی دولت پاکستان، مهدی هنردوست، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و انعام الحق جاوید، رئیس بنیاد ملی پاکستان همراه وی بودند.

    رییس جمهور پاکستان در جریان این بازدید ضمن تجلیل و تقدیر از فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی، گفت: روابط فرهنگی، سیاسی، ادبی و تاریخی و دینی عمیق بین دو کشور مهم اسلامی و همسایه ایران و پاکستان وجود دارند.

    وی همچنین از ایران به عنوان مهد فرهنگ و تمدن غنی و هنر و زیبایی یاد کرد.

    رئیس جمهور پاکستان همچنین طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نیز از حضور فعال رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه قدردانی به عمل آورد.

    رییس جمهور پاکستان هنگام ورود به غرفه ایران توسط محمدرضا کاکا، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران و علی آقانوری، مسئول نمایندگی کشورمان در راولپندی پاکستان، مورد استقبال قرار گرفت و یک مجموعه کتاب‌های نفیس ادبی به عنوان هدیه یادبود دریافت کرد.

    شیرعلی انانوف و علی علیزاده، سفرای تاجیکستان و آذربایجان، رایزن فرهنگی کشور چین، رایزن فرهنگی سفارت فرانسه، احسن اقبال، وزیر کشور پاکستان، افتخار عارف رییس فرهنگستان ملی زبان اردو پاکستان، زاهد منیر عامر، ادیب و نویسنده و ربیس بخش اردو دانشگاه پنجاب، شاکر حسین شاکر، ادیب و نویسنده برجسته مولتان، هاشمی، معاون آکادمی ادبیات اسلام‌آباد و صدها شخصیت فرهیخته و علمی و ادبی دیگر پاکستان نیز از غرفه کشورمان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اسلام‌آباد 2018 بازدید کردند.

    در غرفه جمهوری اسلامی ایران ترجمه کتاب فتوای تاریخی مقام معظم رهبری و سایر مراجع و شخصیت‌های برجسته سنی و شیعه در خصوص حرمت مقدسات اهل سنت، «منطق النجات» ابو علی سینا، «تمدن برهنگی» حدادعادل، «آموزش زبان فارسی»، «دیوان حافظ» و ... به زبان اردو در معرض نمایش مخاطبان قرار داده شده است.

    همچنین کتاب‌های مختلفی با موضوع مشاهیر و شعرای نامدار ایرانی و نیز درباره تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران‌زمین و کتاب‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی ایران به زبان‌های اردو، انگلیسی و فارسی، در غرفه کشورمان خودنمایی می‌کند.

    ترجمه اردو کتاب «محیط زیست در اسلام» اثر آیت‌الله جوادی‌آملی نیز برای نخستین‌بار در غرفه رایزنی فرهنگی ایران معرفی شد که مورد استقبال علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است. این کتاب به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان به زبان اردو منتشر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت