نمایشگاه عکس طنز در حوزه هنری قزوین افتتاح شد

عصر نمایشگاه- همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، نمایشگاهی از عکس های طنز میثم ملکی در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین برپا شد.

نمایشگاه عکس طنز در حوزه هنری قزوین افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، نمایشگاهی از عکس های طنز میثم ملکی با حضور: علیرضا لبش شاعر و نویسنده طنزپرداز کشور در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین برپا شد.

    در این نمایشگاه بیست قطعه در ابعاد 70 در 50  از عکس های طنز میثم ملکی عکاس و مدرس دوره های آموزش عکاسی به معرض دید گذاشته شده است.

    این عکس ها با رویکرد طنز مستند اجتماعی به زوایای مختلف و کمتر دیده شده از زندگی روزمره مردم پرداخته شده است.

    همچنین در ادامه در دهمین محفل ادبی طنز سنگ پا که با موضوع بررسی رابطه عکس طنز و ادبیات در حوزه هنری برگزار شد، علیرضا لبش از طنزپردازان و نویسندگان آثار طنز کشور با ارزیابی مثبت از عکس های طنز میثم ملکی گفت:باید بین فکاهه و طنز تفاوت قائل شد و اینها دو ژانر متفاوت هستند که یکی بهتر از دیگری نیست بلکه هردو در جامعه مهم هستند.

    وی افزود:اصولا طنز چیزی خلاف عادت را نشان می دهد که موجب خنده شده و آدمی را به تفکر وا می دارد، مانند: آنچه در اثار چارلی چاپلین می بینیم.

    لبش با بیان اینکه معمولا آثاری که نیاز به تامل بیشتری دارند برای مخاطب اثرگذار تر است گفت:اثری که ما را به اندیشه وادارد در ذهن ماندگارتر بوده و این یک ارزش افزوده برای هنر خلق شده است.

    وی با بیان اینکه خلق اثر طنز در عکاسی از نظر شکار صحنه بسیار دشوار است افزود:در آثار عکس میثم ملکی که عمدتا خبری هستند تضاد و طنزهای ظریفی وجود دارد که برای مخاطب ملموس است.

    در پایان این مراسم چند تن از شاعران قزوینی از جمله: عزیزالله میرابی، محسن دانشگر نژاد، علی اکبر ایزدپناه، نیلوفر ناظری، علیرضا رضایی و مهدی مردانی سروده های طنز خود را خواندند.
    میثم ملکی در سال 95 مدرک مدرسه مدیا ژورنالیسم از دانمارک را در حوزه قصه گویی تصویری کسب کرده است.

    نمایشگاه عکس های طنز وی تا 23 فروردین ماه در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت