نمایشگاه عکس های منتخب دومین دو سالانه جایزه ماف در سنندج برپا شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عکس های منتخب دومین دو سالانه جایزه ماف برای جهانی عاری از مین در گالری هنر سنندج برپا شده و تا ۲۴ فروردین ماه سال جاری دایر است.

نمایشگاه عکس های منتخب دومین دو سالانه جایزه ماف در سنندج برپا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، نمایشگاه عکس های منتخب دومین دو سالانه جایزه ماف برای جهانی عاری از مین با حضور جمعی از مدیران و  هنرمندان استان  در گالری هنر سنندج  گشایش یافت و تا 24 فروردین ماه سال جاری  هم پذیرای بازدید علاقمندان است.

    مدیرعامل موسسه حقوقی دانش پژوهان ماف کردستان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: دومین دوسالانه جایزه ماف برای جهانی عاری از مین در سه حوزه عکس، فیلم و تحقیق و پژوهش به مناسب روز بین المللی آموزش خطرات مین در کردستان برگزار می شود.

    جبار طهماسبی با اشاره به اینکه این نمایشگاه برای نخستین بار درسطح کشور در سنندج برپا شده است، اضافه کرد: در حوزه عکس 360 اثر در بخش تک عکس و مجموعه از  35 عکاس هنرمند سطح کشور به دبیرخانه دومین دوسالانه جایزه ماف ارسال شد.

    وی با اشاره به اینکه داوران بخش عکس این دو سالانه متشکل از مهدی منعم، سامان عباسی، یلدا معیری و جمشید فرجوندفردا است، بیان کرد: با رای این داوران از میان آثار ارسال شده 36 اثر برای عرضه در نمایشگاه برگزیده شدند.

    وی ادامه داد: از میان 36 اثر به نمایش درآمده دراین نمایشگاه هم درپایان چهار اثر برتر انتخاب و در روز برگزاری دومین دوسالانه جایزه ماف از آنها با اهدای تندیس، لوح سپاس و جایزه نقدی تجلیل به عمل خواهد آمد.

    یلدا معیری یکی از داوران حوزه عکس دومین دوسالانه جایزه ماف در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کیفیت آثار ارسال شده  در حد پایینی بود، گفت: متاسفانه 90 درصد از کسانی که اثر ارسال کرده بودند موضوع و محور اصلی را بخوبی درک نکرده و برمبنای آن اثر ارسال نکرده بودند.

    وی با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه و برگزاری مسابقه عکس در ارتباط با موضوع خاص و ویژه همواره دارای محدودیت هایی هست، افزود: 360 عکس به دومین دوسالانه جایزه ماف ارسال شده بود که حداقل می بایست 3 هزار قطعه عکس ارسال می شد.

    سامان عباسی یکی دیگر از داوران حوزه عکس دومین دوسالانه جایزه ماف هم به خبرنگار مهر گفت: در کل نفس کار و اینکه سازمان مردم نهادی به طور مستقل چنین برنامه ای را اجرا می کند اقدام ارزشمند و مثبتی است.

    وی اظهارداشت: این برنامه به دلیل حضور داورانی که خود در حوزه عکاسی کشور جزو هنرمندان برجسته و به نامی هستند، می تواند اثرگذاری و بازخورد خوبی در فضای عکاسی استان داشته باشد.

    وی عنوان کرد: به دلیل اینکه امسال نخستین دوره برگزاری بخش عکس در دوسالانه جایزه ماف است، ارسال کم آثار امری طبیعی است.

    عباسی اظهارداشت: از طریق عکس های هنری موضوعات مختلف را می توان به مردم اطلاع رسانی کرد و آگاهی های آنها را ارتقا داد و این مهم یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

    فرشید اردلان یکی از عکاسان خبری کردستان هم به خبرنگار مهر گفت: استان ما دارای استعدادها و ظرفیت های فراوانی در عرصه های هنری به ویژه عکاسی است و خوشبختانه در این حوزه هم هنرمندانی را داریم که نه تنها در سطح کشور بلکه در دنیا شناخته شده اند.

    وی عنوان کرد: انتظار می رفت تعداد آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه با توجه به اهمیت موضوع آن و اینکه هنوز در منطقه ما افرادی قربانی مین می شوند، بیشتر بود.

    وی اظهارداشت: یکی از مجموعه های  عکس به نمایش درآمده در این نمایشگاه که کار عکاس برجسته کشورمان آرش خاموشی  است و در جشنواره های جهانی هم توانسته به خوبی بدرخشد ، بسیار تاثیرگذار بوده و به خوبی  موضوع را به بازدیدکنندگان عادی منتقل می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت