مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی و یکمین نمایشگاه کتاب:

عمده فضاهای نمایشگاه کتاب مسقف است

عصر نمایشگاه- حسین صفری گفت: تاکنون حدود ۲۵۰۰ ناشر داخلی و ۵۰۰ ناشر خارجی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران ثبت نام کرده اند.

عمده فضاهای نمایشگاه کتاب مسقف است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, حسین صفری اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب تهران از شهر آفتاب به مصلی انتقال یافت، از اسفند ماه کار را شروع کردیم و عمده فضاها در نمایشگاه امسال مسقف خواهد بود. در واقع رواق های شرقی و غربی مصلی تا حدودی آماده است و بخشی از ناشران در حوزه داخلی و خارجی در رواق ها مستقر شدند و تنها بخش دانشگاهی در فضای باز کارش را انجام می دهد. همچنین قسمتی از بخش کودک هم در فضای باز در صحن اصلی قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: هماهنگی های خوبی با سازمانها و نهادها داریم و بیش از 70 سازمان و نهاد با ما همکاری دارند. تاکنون در بخش های عمرانی و ایمنی زیر ساختی و فنی کارها را جلو برده ایم و امیدواریم که تا 5 اردیبهشت ماه همه فضاها آماده شود.

    صفری درباره نقل مکان نمایشگاه از شهر آفتاب به مصلی گفت: جلسات متعددی را با مسئولین ارشد شهرداری داشتیم. یک سری نیازها از سوی ستاد نمایشگاه اعلام شد و مکاتبه ای صورت گرفت؛ در نهایت همه به این توافق رسیدیم که یک دوره جابجایی را داشته باشیم تا مشکلات نمایشگاه شهر آفتاب برطرف شود. این یک تنفس بود که آن فضا را آماده کنند و در سالهای بعد نمایشگاه به شهرآفتاب برگردد.

    صفری افزود: ویژگی مصلی این است که در مرکز شهر بوده و دو ایستگاه مترو در جنوب و شمال مصلی قرار گرفته است. این کمک می‌کند که مردم از حمل و نقل عمومی برای دسترسی به نمایشگاه استفاده کنند. ضمن اینکه اتوبوس هایی هم تعبیه شده و با پلیس راهبر جلسات متعددی برگزار کردیم و قرار شد به رفت و آمد مردم کمک کنند.

    وی بیان کرد: مشکلاتی هم در مصلی خواهیم داشت، اما پیش بینی انجام شده که مترو ضمن کاهش سرفاصله قطارها، قطار خالی ارسال کند. در آن ایام میادین مختلف پایانه اتوبوسرانی تعبیه شده و در حقیقت مجموعه حمل و نقل عمومی به کمک نمایشگاه می آیند. این قول را گرفته ایم که با کمترین ترافیک و بیشترین تسهیلات، حمل و نقل عمومی در ایام نمایشگاه انجام شود.

    صفری با اشاره به مهمان ویژه عنوان کرد: امسال مهمان ویژه نمایشگاه صربستان خواهد بود و شهر مهمان هم شهر تونس است که اعلام آمادگی کردند. همچنین تاکنون 2500 ناشر داخلی و 500 ناشر خارجی هم ثبت نام کردند و در مجموع نزدیک به 3 هزار ناشر داخلی و خارجی حضور دارند.

    وی خاطرنشان کرد: در شبستان اصلی که نقطه ثقل نمایشگاه است، ناشران عمومی قرار گرفته اند، در طبقه همکف در نیم طبقه شبستان بازار جهانی و کشورها هستند. همچنین در رواق غربی طبقه همکف ناشران آموزشی جایابی می شوند. در رواق شرقی طبقه  همکف قسمت صحن، ناشران کودک قرار خواهند گرفت و در طبقه منهای یک رواق شرقی، ناشران خارجی حضور دارند. در ضلع جنوبی نمایشگاه هم ناشران دانشگاهی قرار می گیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت