مدیر عامل بورس کالا عنوان کرد:

نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۸ فرصتی برای توسعه بازار سرمایه

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران گفت: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصتی است تا ضمن قرار دادن اجزای پازل بازار سرمایه در کنار یکدیگر، یک سری از اقدامات نهایی برای توسعه بازار سرمایه ایجاد شود.

نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۸ فرصتی برای توسعه بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسکا نیوز, حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران با اشاره به اقداماتی که ارکان مالی باید در راستای جهت دادن به سرمایه های مردم در دستور کار قرار دهند، گفت: یکی از وظایف ارکان بازار سرمایه، فراهم کردن زیرساخت های لازم برای حضور مردم در بازار مالی است، زیرساخت های لازم می تواند از جنس بازار (تعریف بازارهای جدید) و تعریف ابزارهای جدید متناسب با ریسک بازده افراد باشد، همچنین یک سری از زیرساخت ها می تواند از جنس لجستیک مانند زیرساخت آنلاین تریلینگ و زیر ساختی که طرف بتواند اقدام به تشکیل پرتفو کند، باشد.

    او با بیان اینکه برخی از ابزار و زیرساخت ها باید توسط نهادهای مالی مثل کارگزاران و تامین مالی که مستقیما با سرمایه گذاران در ارتباط هستند، طراحی و آماده ارائه شود، افزود: برخی از زیرساخت های بنیادین مانند طراحی بازار، طراحی ابزار، مقررات گذاری، پیشنهاد مقررات، اداره و نظارت بازار از جمله اقداماتی است که باید توسط ارکان بازار به غیر از کارگزاران و افرادی که به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط هستند انجام شود که می توان گفت ارکان بازار سرمایه در این زمینه نقش خطیری را بر عهده دارند.

    سلطانی نژاد با تاکید بر اینکه وظیفه توسعه ای بورس ها، وظیفه ذاتی است که باید رعایت شود، گفت: هر چقدر حوزه بازار مالی گسترده تر شود توان تاب آوری بازار در مقابل بحران ها افزایش خواهد یافت و می تواند بار بیشتری از اقتصاد را به دوش بکشد اما در مقابل اگر بازار محدود باشد ضمن کاهش توان تاب آوری قادر به مدیریت بحران ها نیست.

    مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در ادامه با اشاره به اینکه بورس و ارکان بازار مالی باید ریل گذاری را به نوعی انجام دهند تا بازار در حال توسعه باشد، اظهار داشت: بازار سرمایه هر چقدر کوچک تر باشد امکان پوشش ریسک که جزو وظایف ذاتی بازار سرمایه محسوب می شود را نخواهد داشت؛ بنابراین هر چه زودتر این امکان باید توسط ارکان بازار فراهم شود.

    به گفته سلطانی نژاد، تعریف گزینه های مختلف بازار سرمایه متناسب با ریسک پذیری سرمایه گذاران از وظایف تامین سرمایه ها و نیز ایجاد زیرساخت آن از وظایف بورس ها است.

    او ارزیابی خود از وضعیت ارکان بازار مالی در سال 96 را اینگونه بیان کرد: در سال 96 اتفاقات خوبی در حوزه تامین مالی افتاد و ارکان بازار سرمایه عزم خود را جزم کردند تا از طریق تامین مالی مناسب، سهم بازار سرمایه را افزایش دهند.

    سلطانی نژاد با بیان اینکه ارکان بازار سرمایه تلاش کردند تا شفافیتی را در معاملات اوراق بهادار و کالا ایجاد کنند، گفت: انجام معاملات پرتراکنش و مبادلاتی که پربازیگر است از جمله اتفاقاتی به شمار می رود که در یک بازه زمانی کوتاه توسط ارکان این بازار شکل گرفته است.

    مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران وضعیت معاملات بازار سرمایه در سال 97 را پیش بینی کرد و افزود: ارکان بازار سرمایه در سال جاری در حوزه تامین مالی و نیز روان سازی انجام معاملات در حوزه کالا و اوراق بهادار نقش آفرینی خوبی را از خود به جای خواهند گذاشت.

    او در ادامه بیان کرد: هر کدام از ارکان باید تلاش کنند تا در حوزه کاری خود، بخش بزرگتری از جامعه را در حوزه تامین و ابزارهای مالی به سمت بازارهای مدرن بکشانند و باید تصمیماتی در زمینه مدیریت تلاطمات ناگهانی در بازار اتخاذ شود.

    به گفته او، با توجه به اینکه شرایط به خصوصی در سال 97 در بازار حاکم می شود، بنابراین وظایفی که بر عهده حوزه بازار سرمایه است بیشتر خواهد شد.

    سلطانی نژاد به نقش نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در جهت دهی آگاهی مردم اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم هستند که همچنان با مفهوم ابتدایی بورس آشنا نیستند، بنابراین نمایشگاه بهانه ای است تا فرصت جهت افزایش اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهد.

    او در پایان با بیان اینکه توسعه اجزای پازل بازار سرمایه به عهده هر یک از ارکان این بازار است، افزود: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصتی است تا ضمن قرار دادن اجزای پازل در کنار یکدیگر، یک سری از اقدامات نهایی برای توسعه بازار سرمایه ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت