سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد؛

پرداخت صدها میلیون تومان خسارت به ناشران در نمایشگاه کتاب سی‌ام

عصر نمایشگاه- سخنگوی نمایشگاه کتاب با یادآوری مشکلات ناشران در میزبانی شهر آفتاب از این نمایشگاه، گفت: تنها در سال گذشته صدها میلیون تومان به‌عنوان خسارت به ناشران پرداخت کردیم.

پرداخت صدها میلیون تومان خسارت به ناشران در نمایشگاه کتاب سی‌ام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، همایون امیرزاده سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: یارانه هایی که در اختیار وزارت ارشاد قرار می‌گیرد با قشر هدف این نمایشگاه سنخیتی ندارد، ما باید نزدیک به 250 میلیارد تومان در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم جمعیت 5 میلیون نفر دانشجویان و قشر هدف را پوشش دهید که در عمل همچین بودجه ای در اختیار نداریم.

    وی افزود: کارکرد بن کارت ها برای ایجاد انگیزه ای برای بازدید از نمایشگاه کتاب و خرید کتاب است که به عقیده ما این سطح از حمایت کافی نیست.

    امیرزاده گفت: طرحهای فصلی حمایت از کتاب موجب شده تا 196 هزار نفر از مردم ایران، 600 هزار قطعه کتاب خریداری کنند، غیر از آن نیز ما در بحث ترویج کتابخانه نیز فعالیت داریم مانند انتخاب روستای دوستار کتاب، مروجین کتاب و غیره را شامل می شود.

    سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: ما در بحث تجهیز کتابخانه های مدارس نیز تفاهمنامه 5 میلیارد تومانی را در فاز نخست با وزارت آموزش و پرورش منعقد کرده ایم.

    وی یادآور شد: نمایشگاه کتاب تهران از 12 اردیبهشت به روی مردم باز می شود اما مراسم افتتاحیه یک روز قبل تر خواهد بود، این نمایشگاه به مدت 10 روز در مصلی تهران ادامه می یابد.

    امیرزاده خاطرنشان کرد: اولویت ما نگاه جامع به بحث کتاب است که بخش های بین الملل و داخلی را شامل می شود، اما بخش داخلی برای ما مهم است زیرا باید تازه های نشر را پوشش دهند. ما در مجموع 4000 تا 4200 ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه کتاب امسال داریم.

    سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: «نه؛ به کتاب نخواندن» شعار نمایشگاه کتاب امسال است، بزرگترین رویکرد فرهنگی کشور نمایشگاه کتاب است لذا باید انقلاب و فرهنگ کشور را به خوبی متبلور کند.

    وی تصریح کرد: مصلی محل برگزاری نمایشگاه کتاب امسال است، شهر آفتاب از زوایای مختلف برای این نمایشگاه مناسب بود، ما انتظار داشتیم این نواقص موجود در شهرآفتاب رفع شود؛ که نشد! ما تنها در سال دوم صدها میلیون تومان به عنوان خسارت به ناشرین پرداخت کردیم؛ از طرف دیگر مدیریت فضای شهری هم اذعان کرده که نمی تواند این نواقص را رفع کند، از سوی دیگر مصلی برای برگزاری نمایشگاه کتاب اعلام آمادگی کرد که این عوامل موجب رجعت ما به مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاه کتاب شد، بطور کلی ما تابع عملکرد مجموعه هستیم بنابراین در صورت رفع نواقص دوباره به شهرآفتاب باز می گردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت