برپایی نمایشگاه عکس و اسناد همکاری ایران و سازمان ملل در شیراز

عصر نمایشگاه- ‌نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران در محل نگارخانه‌ی تار و پود مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز، آغاز به‌کار کرد.

برپایی نمایشگاه عکس و اسناد همکاری ایران و سازمان ملل در شیراز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا‌، نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران پنجشنبه 23 فروردین‌ با حضور محمد رجایی ‌مقدم معاون مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران، معاون سیاسی استانداری فارس، مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه‌ی ملی فارس و سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز فارس در شیراز با قرائت متن پیام رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، آغاز به‌کار کرد.

    در این نمایشگاه 36 عکس تاریخی مستند که نشان‌دهنده حضور ایران در جامعه ملل و نقش کلیدی آن در تأسیس سازمان ملل است، نشان داده شده است .

    این عکس‌ها از میان حدود 70 عکس موجود در آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران گزینش شده است‌.

    مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس، شورای اسلامی و شهرداری شیراز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در برپایی این نمایشگاه همکاری می‌کنند.

    سازمان ملل متحد سال 1945 میلادی تأسیس و جایگزین جامعه ملل شد؛  این سازمان توسط 51 کشور تأسیس و سال 2011 میلادی، 193 کشور عضو داشت، اعضای آن تقریباً شامل همه کشورهای مستقلی می شود که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اند‌.

    شورای امنیت قوی‌ ترین نهاد سازمان ملل، پنج عضو دائمی دارد که در تصمیمات این شورا حق وتو دارند‌.

    مقر سازمان ملل متحد در نیویورک است و کشورهای عضو و مؤسسات وابسته‌ هر سال با تشکیل جلسات منظم درمورد امور بین‌المللی و امور اجرایی مربوط به آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند‌.

    ایران به‌عنوان یکی از اعضای مؤسس سازمان ملل متحد در میان نخستین کشورهایی بود که مرکز اطلاعات سازمان ملل در آن تأسیس و فعالیت‌هایش چند ماه بعد، در ماه مه 1950 آغاز شد‌.

    این فعالیت‌ها در سال 1980 به حالت تعلیق درآمد؛ سپس در 1991 دوباره آغاز شد و از سال 1994 به گونه‌ای کامل فعال شد‌.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت