رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس:

اسناد تاریخی بیانگر همکاری های ایران با سازمان ملل است

عصر نمایشگاه- رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس گفت: اسناد و آثار تاریخی بیانگر اقدامات و همکاری های گسترده جمهوری اسلامی با تمام ارکان سازمان ملل است.

اسناد تاریخی بیانگر همکاری های ایران با سازمان ملل است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، سید حسن خلیلی صبح شنبه در جریان بازدید از نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران در شیراز، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه افزود: نقش جمهوری اسلامی ایران هم در پیوستن به منشور ملل متحد در پیش از انقلاب و نقشی که جمهوری اسلامی در تاسیس برخی ارکان و شعبه های سازمان ملل در سراسر دنیا و همچنین در کشورمان داشته بر کسی پوشیده نیست.
    وی، با اشاره به نقش موثر ایران در تاسیس دیوان کیفری بین المللی ادامه داد: در مجموع از گذشته تاکنون شاهد افزایش همکاری های جمهوری اسلامی با سازمان های بین المللی بوده ایم و چندین دبیر کل سازمان ملل نیز بنا به دلایل مختلف به ایران سفر کرده اند.
    خلیلی بیان کرد: طی سال های اخیر چندین معاون دبیر کل سازمان ملل به کشور و شیراز سفر و از برنامه های مختلف جمهوری اسلامی از جمله کمک های انسان دوستانه کشورمان به آوارگان و پناهندگان در فارس و همچنین از اردوگاه های مهاجران در شهرستان های مختلف این استان بازدید کردند.
    رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس افزود: بازدیدکنندگان در جریان این بازدیدها از فعالیت های جمهوری اسلامی در سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان تقدیر و تشکر کردندکه تمام این رویدادها که اسناد آنها نیز موجود است که بر نیات انسان دوستانه جمهوری اسلامی صحه گذاشته اند.
    وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران طی سال ها هزینه های مادی و معنوی بسیاری چه در زمینه کمک به سازمان ملل و چه کمک به جامعه بین الملل صرف کرده است و در کمک به جامعه ملل و تمام مردم دنیا نیز نقش بسیار گسترده ای چه به لحاظ مالی و انسانی ایفا کرده است.
    خلیلی افزود: از جمله این اقدامات، مبارزه جمهوری اسلامی با قاچاق مواد مخدر است که کشور ایران در صف اول مبارزه با قاچاقچیان مواد قرار دارد و در این راه شهدای بسیاری نیز داشته ایم.
    وی ابراز امیدواری کرد که همکاری های ایران با سازمان ملل گسترش پیدا کند و شاهد موفقیت بیش از پیش جمهوری اسلامی در سازمان ملل و سازمان های وابسته به آن باشیم.
    نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران پنجشنبه در نگارخانه تاروپود مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز گشایش یافت.
    در این آیین که با حضور محمد رجایی ‌مقدم، معاون مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران آغاز شد، متن پیام رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران خانم ماریو دوتسنکو توسط معاون این مرکز قرائت شد.
    در این نمایشگاه 36 عکس تاریخی مستند که نشان‌دهنده حضور ایران در جامعه ملل و نقش کلیدی آن در تاسیس سازمان ملل است، نشان داده شده است.
    این عکس‌ها از میان حدود 70 عکس موجود در آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران گزینش شده است.
    این نمایشگاه به همت خبرگزاری جمهوری اسلامی و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران برپا شده است.
    مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس، شورای اسلامی و شهرداری شیراز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در برپایی این نمایشگاه همکاری می‌کنند.
    این نمایشگاه تا شامگاه بیست و نهم فروردین ماه 97 برای بازدید علاقه ‌مندان برپاست.
    سازمان ملل متحد سال 1945 میلادی تاسیس و جایگزین جامعه ملل شد.
    این سازمان توسط 51 کشور تاسیس و سال 2011 میلادی، 193 کشور عضو داشت، اعضای آن تقریبا شامل همه کشورهای مستقلی است که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده ‌اند.
    شورای امنیت قوی‌ ترین نهاد سازمان ملل، پنج عضو دائمی دارد که در تصمیمات این شورا حق وتو دارند.
    مقر سازمان ملل متحد در نیویورک است و کشورهای عضو و مؤسسه های وابسته، هر سال با تشکیل نشست های منظم در مورد امور بین‌المللی و امور اجرایی مربوط به آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.
    ایران به‌ عنوان یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد در میان نخستین کشورهایی بود که مرکز اطلاعات سازمان ملل در آن تاسیس و فعالیت‌هایش چند ماه بعد، در ماه مه 1950 آغاز شد.
    این فعالیت ها در سال 1980 به حالت تعلیق درآمد، سپس در 1991 دو باره آغاز شد و از سال 1994 به گونه‌ای کامل فعال شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت