طرح جایگزین «بن دانش آموزی نمایشگاه کتاب» به زودی اعلام می‌شود

عصر نمایشگاه- در اطلاع رسانی یارانه‌های نمایشگاه کتاب، بن کارت‌هایی برای دانشجویان، طلاب، اهالی قلم همچنین اساتید در نظر گرفته شده و میزان مشارک در آنها اطلاع رسانی شد، اما دانش‌آموزان در این یارانه‌ها سهمی نداشتند از این رو وزارت ارشاد با آموزش و پرورش در حال تهیه یک بسته حمایتی از این قشر هستند.

طرح جایگزین «بن دانش آموزی نمایشگاه کتاب» به زودی اعلام می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، همایون امیرزاده سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران پیرامون عدم اطلاع‌رسانی در مورد بن‌کات های دانش‌آموزی نمایشگاه کتاب و شائبه حذف این گروه از یارانه‌‌های نمایشگاهی اظهار داشت: طرح جایگزینی برای این قشر از مخاطبان نمایشگاه کتاب اجرا خواهد شد.

    سخنگوی نمایشگاه کتاب توضیح داد: در حال بررسی طرح جایگزینی با وزارت آموزش و پرورش هستیم تا طرح جدیدی را تهیه و تدوین کنیم.

    امیرزاده عنوان کرد: هفته آینده طرح مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت آموزش و پرورش میان دو معاونت زیر مجموعه آن اعلام خواهد شد. در این طرح به نوعی حمایت از دانش آموزان صورت خواهد گرفت تا در نمایشگاه کتاب اجرایی شود.

    گفتنی است، در اطلاع رسانی یارانه‌های نمایشگاه کتاب، بن کارت هایی برای دانشجویان، طلاب، اهالی قلم همچنین اساتید در نظر گرفته شده و میزان مشارک در آنها اطلاع رسانی شد که بزودی سامانه ثبت نام آن نیز فعال خواهد شد اما دانش‌آموزان در این یارانه‌ها سهمی نداشتند از این رو معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش در حال تهیه یه بسته حمایتی از این قشر هستند.


    * در این دوره از نمایشگاه برای دانشجویان و طلاب مبلغ یک میلیون ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده است که از این میزان ٦۰ درصد آن از سوی دانشجو و ٤۰ درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت خواهد شد.

    * برای اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌‍‌ها نیز مبلغ دو میلیون و پانصد هزار ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده که ٣۰ درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی و ٧۰ درصد آن توسط اساتید تامین خواهد شد.
    * بن خرید کتاب هر یک از اهالی قلم دو میلیون و پانصد هزار ریال است که با مشارکت ١۰۰ درصدی معاونت امور فرهنگی به اهالی قلم پرداخت خواهد شد.

    * معاونت امور فرهنگی تا سقف یک میلیارد ریال از دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی و کتابخانه‌ها حمایت خواهد کرد و میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی با توجه به آورده مراکز علمی حداکثر ٢٥ درصد خواهد خواهد بود. همچنین نخبگان و اصحاب فرهنگی که به تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد استان‎ها و خانه کتاب رسیده باشند، می‌تواند بن کتاب ده میلیون ریالی دریافت کنند. میزان مشارکت معاونت فرهنگی در این بخش با توجه به آورده فرد، ٢۰ درصد خواهد بود.
    * معاونت امور فرهنگی در این دوره از نمایشگاه تا سقف دویست میلیون ریال از مراکز علمی فرهنگی، کانون‌های فرهنگی و موسسات قرآنی حمایت خواهد کرد که میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی نسبت به مبلغ آورده شده ١۰ درصد خواهد بود. مراکز دیگر همچون سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و موسسات خصوصی نیز تا سقف پانصد میلیون ریال حمایت می‌شوند که سهم معاونت امور فرهنگی با توجه به مبلغ آورده پنج درصد خواهد بود.
    گفتنی است سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ١٢ تا ٢٢ اردیبهشت ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت