تعریف بن‌های نمایشگاه کتاب در کارت هوشمند ملی

عصر نمایشگاه- مدیرعامل بانک شهر در مورد تعریف اعتبار بن کارت‌های نمایشگاه کتاب بر روی کارت ملی هوشمند توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: با تمهیدات درنظر گرفته شده از سوی مسئولان سازمان ثبت احوال کشور متقاضیان دریافت بن کارت تنها با یک عملیات ساده، می‌توانند بن کارت‌های نمایشگاه کتاب را بر روی کارت ملی هوشمند خود تعریف کنند.

تعریف بن‌های نمایشگاه کتاب در کارت هوشمند ملی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، روز گذشته آئین امضاء تفاهم‌نامه فیمابین رئیس سازمان ثبت احوال کشور و مدیرعامل بانک شهر برای تعریف بن‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب بر روی کارت‌های هوشمند ملی منعقد شد.

    در این جلسه که با حضور معاونین سازمان ثبت احوال و بانک شهر برگزار شد، پورزرندی مدیرعامل بانک شهر که بانک عامل نمایشگاه بین‌المللی کتاب است، گفت: امسال بنا به تدبیر مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است و این نامگذاری را به فال نیک می‌گیریم.

    وی با بیان اینکه از برادرم دکتر درخشان نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور و همکارانشان تشکر می‌کنم که حق الانصاف از ایده بانک شهر حمایت کرده و با اقدامات نرم افزاری که انجام دادند در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور یعنی نمایشگاه بین‌المللی کتاب ما را همراهی می‌کنند.

    پورزرندی اظهارکرد: دو سال است که بانک شهر به عنوان بانک عامل نمایشگاه‌های کتاب در سراسر کشور و نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران فعال است و اکثر اندیشمندان، اساتید و ... از خدمات بانک شهر استفاده می‌کنند.

    وی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یک رخداد بزرگ فرهنگی دانست و گفت: بر حسب توافق وزیر ارشاد، بانک شهر به عنوان بانک عامل انتخاب شد و در اوایل هم مسئولان وزارت ارشاد اطمینان کافی نداشتند که بانک شهر بتواند عاملیت را به خوبی انجام دهد اما با همت همکاران و با اتکاء به بانکداری الکترونیک توانستیم بهتر از سنوات گذشته درخواست مراجعین و غرفه داران را پاسخ دهیم.

    مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه امسال، سومین سالی است که بانک شهر عاملیت نمایشگاه کتاب تهران را بر عهده دارد، گفت: واقعیت این است که این مسئله سود و منفعتی ندارد اما از آنجا که رخداد فرهنگی بزرگی است آن را حمایت می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه در ایام نوروز از مسئولان ثبت احوال درخواست کردیم تا نسبت به تعریف بن‌های نمایشگاه کتاب بر روی کارت ملی هوشمند اقدام کنند، گفت: کمال تقدیر و تشکر را از مسئولان ثبت احوال دارم که در کمترین زمان ممکن این اقدام را فراهم کرده‌اند و دیگر لازم نیست که افراد برای گرفتن بن کارت نمایشگاه کتاب در صف بایستند. چرا که تنها با یک عملیات ساده، بن بر روی کارت ملی هوشمند آنها تعریف می‌شود.

    پور زرندی در ادامه با بیان اینکه بن کمکی که وزارت ارشاد برای افراد در نظر گرفته از طریق بانک شهر، در کارت ملی هوشمند واریز می‌شود، ادامه داد: سال گذشته توانستیم رضایت 98 درصدی را در پوشش نمایشگاه کتاب داشته باشیم که امیدوارم امسال این رضایتمندی به 100 درصد برسد، هر چند که در دو سال اخیر نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب که زیرساخت‌های بهتری داشت برگزار می‌شد اما به دلیل عدم آمادگی شهرداری، نمایشگاه کتاب به مصلی آمد، هر چند که زیرساخت‌ها در مصلی ضعیف است اما تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم رضایتمندی مراجعین در این رخداد بزرگ را جلب کنیم.

    پور زرندی در ادامه پیشنهاد کرد که باجه سیار صدور کارت ملی هوشمند در نمایشگاه کتاب مستقر شود و گفت: یکی از سایت‌ها از 100 هزار نفر نظرسنجی انجام داده بود که بانک شهر در رتبه اول محبوبیت قرار داشت اما رتبه دوم را در میان شاخص سیستم‌های بانکی اخذ کردیم و دقت داشته باشید که امسال در شب عید بدون عیب و نقص کار را پیش بردیم و حتی در روز تولد امام علی (ع) به افرادی که برای دریافت کارت هدیه به شهرنت‌ها مراجعه می‌کردند شاخه گلی به پاس تشکر ارائه کردیم.

    در ادامه نمازی مدیر IT بانک شهر با بیان اینکه سرویس ویژه‌ای به افرادی که کارت هوشمند ملی دارند در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه می‌شود، در مورد فرآیند تعریف بن کتاب بر روی کارت ملی هوشمند گفت: فرآیند ثبت نام از طریق وزارت ارشاد اعلام شده و کلیه افرادی که مشمول دریافت بن کتاب می‌شوند می‌بایست به سایت وزارت ارشاد مراجعه کنند.

    وی با بیان اینکه در فرآیند ثبت نام از ثبت نام کنندگان پرسیده می‌شود که آیا از طریق کارت هوشمند ملی یا بن کارت فیزیکی مایل به دریافت بن هستند، گفت: با هماهنگی که با وزارت ارشاد انجام شده همه کسانی که کارت ملی هوشمند دارند می‌توانند کلیه عملیات پرداخت خود را از طریق همان کارت‌های ملی هوشمند انجام دهند.

    نمازی با بیان اینکه همه پایانه‌های فروش، قابلیت پذیرش کارت هوشمند ملی را دارند گفت: افراد می‌توانند در صورت تمایل به جای تعریف اعتبار بن در کارت ملی هوشمند، از بن کارت فیزیکی به مانند سال‌های قبل استفاده کنند. همچنین سیستم NFC  بدون تماس برای موبایل‌های دارای سیستم اندروید نیز در نمایشگاه کتاب قابل استفاده است.

    در ادامه صفری مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب نیز با بیان اینکه من حامل پیام تشکر وزیر ارشاد برای انجام این اقدام ارزنده هستم، گفت: خوشحالم که این اقدام ارزنده برای اولین بار در حوزه فرهنگ کلید می‌خورد.

    وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب مانور فرهنگی است، تصریح کرد: 70 سازمان با مجموعه نمایشگاه کتاب همکاری دارند و از این به بعد سازمان ثبت احوال نیز جزء همکاران اصلی ما هستند.

    وی با بیان اینکه بانک شهر در حوزه فرهنگی و با توجه به مجموعه مدیریتی‌اش همواره در حوزه فرهنگ پیشتاز بوده است، گفت: هر ساله سه میلیون نفر به نمایشگاه کتاب مراجعه می‌کنند که حدود 40 درصد از آنها از شهرستان‌ها به این نمایشگاه می‌آیند و حدود 100 میلیارد تومان یارانه به نمایشگاه کتاب داده می‌شود و از این نگاه فرهنگی ویژه کمال تشکر را دارم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت