اردیبهشت امسال و به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

نمایشگاه کتاب ایران در کابل برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اردیبهشت‌ماه امسال نمایشگاه کتاب ایران را با حضور ۶۰ مؤسسه انتشاراتی کشورمان و تعدادی از ناشران افغانستانی در دانشگاه کابل برگزار می‌کند.

نمایشگاه کتاب ایران در کابل برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران با باوری، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

    رضا ملکی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمانه رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: در جریان سفر رییس دانشگاه کابل به جمهوری اسلامی ایران و دیدار وی با آقای ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین در راستای تفاهمات علمی و فرهنگی  دوجانبه ایران و افغانستان، قرار است نمایشگاه کتاب با حضور 60 مؤسسه انتشاراتی مهم از جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از ناشران افغانستانی و نخستین دور از گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و افغانستان با موضوع «عرفان، تصوف و ادبیات» از ابتدای ماه اردیبهشت در دانشگاه کابل برگزار شود.

    رایزن فرهنگی کشورمان در افغانستان در ادامه با ارایه گزارشی از روند مقدمات برگزاری این دو رخداد علمی و فرهنگی اظهار کرد: آقای ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای شرکت در این دو رخداد و دیدار با شخصیت‌های علمی و فرهنگی به افغانستان سفر خواهند کرد.

    در ادامه این دیدار باوری، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان با بیان اینکه با تمامی توان از برگزاری رخدادهای علمی و فرهنگی حمایت خواهیم کرد، گفت: کتاب، سفیری بدون مرز است و ما همیشه برای پذیرایی از این سفیر مهم فرهنگی آمادگی داریم.

    وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به علاقه دو کشور به توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور درخواست دارم هیأتی متشکل از سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ و معاونین وزارتخانه تشکیل شود تا مقدمات اجرایی شدن توافقات صورت گرفته فی ما بین دو کشور فراهم شود.

    این درخواست با استقبال رایزن فرهنگی کشورمان مواجه شد.

    انتهای پیام/ش

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت