دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فناوری در قزوین گشایش یافت

عصر نمایشگاه- در مراسمی با حضور استاندار قزوین دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فنآور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین گشایش یافت.

دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فناوری در قزوین گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر, عصر سه شنبه در مراسمی با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، یوسف گرجی رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی، هادی طاهرخانی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین، ارشاد پیله چی رئیس جهاد دانشگاهی استان، مسئولان بسیج علمی و پژوهشی، انجمن مخترعین و مدیر مرکز رشد و خلاقیت بسیج دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین افتتاح شد.

    در این نمایشگاه 104 مبتکر، مخترع و شرکت دانش بنیان در 40 غرفه محصولات خود را عرضه کرده اند و صنعتگران و مردم می توانند با این دستاوردها آشنا شوند.

    استاندار قزوین همچنین در این نمایشگاه از چند محصول جدید شرکت های دانش بنیان رونمایی کرد.

    مینی بوس برقی، کنترلر هوشمند شرهای گاز، سامانه هوشمند مکان یابی خودرو، تخت ویژه شستشوی بیماران ضایعه نخاعی، دستگاه هشدار دهنده زلزله، ساختمان معلق و هوشمند ضد زلزله سه بعدی، دستگاه الکتروتراپی شارژی توسط استاندار قزوین رونمایی شد.

    در این نمایشگاه که دانشجویان مخترع و مبتکر استان نیز حضور دارند آخرین دستاوردهای تحقیقاتی، پژوهشی، ابتکار و اختراعات در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

    دستگاه تشخیص بیهوشی، سوالفات مس بدون نیترات، کیف دارویی دمایی، مشت زن چند منظوره برای ورزشهای همگانی، دستگاه ذبح دام، تونل باد، پرینتر سه بعدی، مبدل های حرارتی و دهها طرح و ابتکاری که به محصول تبدیل شده اند در دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فنآور عرضه شده است و صنعتگران و مردم می توانند با این دستاوردها آشنا شوند.

    دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان از 28 تا 30 فروردین ماه در فضای به مساحت 4 هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین برپا شده است.

    هادی طاهرخانی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان برپا شده و همکاری لازم با این شرکت ها صورت گرفته تا براحتی بتوانند تولیدات خود را عرضه کنند.

    طاهرخانی افزود:در این رویداد علمی گروههای مختلف دانشگاهی، مخترعان، مبتکران، حضور دارند و ما نیز تلاش می کنیم در مسیر تبدیل ایده های نوین به محصول کمک کنیم تا گامی در مسیر رونق راقتصاد کشور صورت گیرد.

    وی اضافه کرد: باید کاری کنیم تا تولیدات ما رقابت پذیر باشد و بتواند برای ما اشتغال و درآمد ایجاد کند تا ماندگار باشد لذا ما هم احساس رسالت کرده ایم و در جایی که به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید دنبال درآمد باشیم با شرکت های دانش بنیان همراهی لازم را انجام می دهیم.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین اظهارداشت: نمایشگاه به عنوان ویترین تولیدات و توانمندی های استان، در معرفی محصولات جدید به مردم نقش کلیدی ایفا کند.

    طاهرخانی بیان کرد: درکارهای فرهنگی و امور مربوط به نخبگان و مبتکران استان نگاه اقتصادی نداریم و غرفه های خود را به صورت رایگان در اختیار قرار داده ایم تا ما نیز در این عرصه سهمی داشته باشیم.

    وی اضافه کرد: از دانش آموزان و دانشجویان انتظار داریم از این نمایشگاه دیدن کنند و با ایده ها، توانمندی و قابلیتهای جوانان نخبه کشور و استان ما بیشتر  آشنا شوند.

    طاهرخانی یادآورشد: در برپایی این نمایشگاه سازمان بسیج علمی و فناوری استان، پارک علم و فناوری امام خمینی(ره)، مراکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد قزوین، تاکستان، بوئین زهرا، دانشگاه علوم پزشکی و انجمن مخترعین و شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت و معدن استان و مرکز تحقیقات کشاورزی مشارکت دارند.

    وی افزود: برگزاری کارگاه فن بازار، استارتاپ ها، نشست های تخصصی رودر رو، باحضورصنعتگران و شرکتهای تحقیقاتی، برگزاری جلسات تخصصی وهم اندیشی از برنامه های جنبی نمایشگاه محصولات دانش بنیان قزوین است.

    دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان در 40 غرفه از  28 لغایت 30 فروردین برپا ست و علاقمندان می توانند از ساعت 16 الی 21 از آن در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین دیدن کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت