ایران در جمع معتبرترین‌های گردشگری

عصر نمایشگاه- سال گذشته حضور ایران در نمایشگاه‌های گردشگری معتبر بین‌المللی پررنگ بود و تجربیات پرباری را برای فعالان گردشگری و صنایع‌دستی به ارمغان آورد.

ایران در جمع معتبرترین‌های گردشگری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از میراث آریا, ره‌آورد این نمایشگاه‌ها برای صنعت گردشگری ایران، شناختی است که فعالان، شرکت‌ها و آژانس‌های سایر کشورها از داشته‌ها و جذابیت‌های کشورمان کسب می‌کنند و زمینه برای ورود هدفمند گردشگران خارجی فراهم می‌شود.

    برخی از این نمایشگاه‌ها به دلیل اهمیت و نقشی که در معادلات صنعت گردشگری ایفا می‌کنند با حضور مدیران سازمان میراث‌فرهنگی همراه بودند.

    حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نمایشگاه فیتور اسپانیا نمونه‌ای از نمایشگاه‌های سال گذشته بود که بر غنای حضور ایران در این رویداد افزود و مورد توجه محافل گردشگری و رسانه‌ای قرارگرفت.

    امسال هم نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی در تقویم برنامه‌ریزی‌های کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی قرارگرفته است.

    نمایشگاه‌های مهم و صاحب‌نامی که حضور موفق در آن، برای کشوری همچون ایران لازم و حیاتی است و اگر به درستی مورد توجه قرار گیرند و با شناخت از بازار هدف ارزیابی و اجرایی شوند، می‌توانند در تغییر نگاه به ایران موثر واقع شوند.

    بهار نمایشگاهی متنوع

    نخستین نمایشگاه مهم بهاری ایران در ایتالیا و شهرتاریخی فلورانس رقم می‌خورد.

    نمایشگاه صنایع‌دستی و هدایای فلورانس 2018 دهه اول اردیبهشت‌ماه با حضور بیش از 50 کشور جهان در قلعه تاریخی "فورتتساداباسو" برگزار می‌شود.

    این نمایشگاه قدیمی‌ترین فستیوال جهانی صنایع‌دستی و هدایا محسوب می‌شود و دارای بخش‌های متنوع و جذابی شامل صنایع‌دستی، هدایا، دکوراسیون داخلی، سوغات و غذاهای سنتی است.

    معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی با همکاری و مشارکت کانون جهانگردی زمینه حضور 27 هنرمند صنایع‌دستی را در رشته‌های گلیم، زیورالات سنتی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سفال و سرامیک، معرق چوب، شیشه، ظروف و تولیدات مسی، قلم زنی، فیروزه کوبی، صنایع‌دستی دریایی، رودوزی‌های سنتی، سراجی سنتی و... فراهم کرده است.

    رویداد مهم دیگری که در بهار رقم می‌خورد، نمایشگاه "کوتفای کره جنوبی" است.

    کوتفا نمایشگاهی برای معرفی آیین‌های بومی، فرهنگ، آداب و هنر کشورهای مختلف محسوب می‌شود و مکانی برای تبادل ایده‌ها و محصولات گردشگری است.

    این نمایشگاه با توجه به تعامل فرهنگی و اقتصادی ایران با کره‌ای‌ها، می‌تواند زمینه ساز جذب گردشگران این کشور باشد و گردشگری را نیز در مناسبات اقتصادی ما با این کشور جای دهد.

    شروع تابستانی از آفتاب تابان

    مهم‌ترین رویداد نمایشگاهی تابستانی در کشور آفتاب تابان برپا می‌شود.

    نمایشگاه گردشگری "جاتای" ژاپن که روزهای پایانی شهریور پذیرای گردشگران بسیاری است و یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری است.

    ژاپنی‌ها فرهنگی‌ترین گردشگران جهان محسوب می‌شوند و جلب توجه آنها خواست بسیاری از کشورهای دنیاست.

    معرفی تمدن کهن ایران دراین نمایشگاه می‌تواند برای ژاپنی‌های علاقه‌مند به فرهنگ جذاب و دیدنی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت