نمایشگاه هفته سلامت در استان گلستان دایر می‌شود

عصر نمایشگاه- معاون دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در راستای سلامت جامعه، فعالیت‌های بی‌شماری در طول هفته سلامت در استان گلستان داریم و نمایشگاه هفته سلامت را از فردا در استان دایر می‌کنیم.

نمایشگاه هفته سلامت در استان گلستان دایر می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم, سراج‌الدین عارف‌نیا ظهر امروز در مراسم آغاز برنامه‌های هفته سلامت در استان گلستان ا‌ظهار داشت: ‌امروز شاهد برگزاری برنامه‌های نخستین روز هفته سلامت با نواختن نوای سلامت هستیم و امید داریم این برنامه مثمرثمر قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: باید به حوزه سلامت توجه شود و عدالت در سلامت، شعاری است که باید خدمت براساس جمعیت تحت پوشش انجام گیرد. خدمت ‌در حوزه سلامت باید باکیفیت تمام عرضه شود و هزینه اضافی به دوش مردم نگذارد. در راستای سلامت جامعه، فعالیت‌های بی‌شماری در طول هفته سلامت در استان گلستان داریم و نمایشگاه هفته سلامت را از فردا در استان دایر می‌کنیم.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به سلامت دانش‌آموری اشاره کرد و گفت:‌ امید به زندگی بین مرد و زنان ایرانی به بالای 70 سال رسیده است و این به این معنی نیست که مرگ زودرس در جامعه اتفاق نمی‌افتد.

    عارف‌نیا افزود: 50 درصد مرگ‌ها در سن کمتر از 55 سالگی اتفاق می‌افتد و از این میزان 30 درصد از این مرگ‌ها جوانانی هستند که کمتر از 35 سال سن دارند.

    وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و پیشگیری در حوزه سلامت راه دشواری داریم،‌ تاکید کرد: بیماری قلبی و عروقی و سوانح از علل‌های مهم مرگ و میر در استان است و هنوز نتوانستیم که فرهنگ ترافیکی را ایجاد کنیم و الگوی سلامت غذایی مناسبی را تبیین کنیم.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تاکید کرد:  ‌امید داریم بتوانیم به تدریج فرهنگ رانندگی را جا بیندازیم و شاهد مرگ و میر کمتری در این حوزه باشیم. 14 هزار مورد مرگ و میر بر اثر سوانح تصادفی در یک سال داریم و براساس این آمار هر سال زلزله‌های عظیم و سقوط هواپیماهایی بی‌شماری اتفاق می‌افتد.

    وی به خوردن غذای کم نمک و کم چرب تاکید کرد و افزود: کنسروهای خانگی و کنسروهایی که به فروش می‌رسانند و مصرف لبنیات پرچرب سلامتی ما را به خطر می‌اندازد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت