توزیع بن خرید کتاب به دانش‌آموزان و دانشجویان در نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری سی و یکمین نمایشگاه کتاب در مصلی تهران گفت: این نمایشگاه از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تمهیداتی برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان پیش‌بینی کرده است.

توزیع بن خرید کتاب به دانش‌آموزان و دانشجویان در نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم, مجتبی یزدانی در نشست خبری خود با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران برای برگزاری سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: شهرداری تهران جلسات خود را برای برگزاری بهتر نمایشگاه از اواسط بهمن سال گذشته با حضور مسئولان مربوطه برگزار کرد که در ادامه نیز جلساتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عوامل دست‌اندرکار برگزاری نمایشگاه، استاندار تهران، فرماندار تهران، اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران برگزار کرد.

    وی ادامه داد: در تمام این جلسات نمایندگان از سازمان‌های مربوطه حضور فعالی را داشتند به طوریکه در جلسه با استاندار تهران و همچنین فرماندار تهران مباحث امنیتی در برگزاری نمایشگاه در شورای تامین بحث و تبادل نظر شد.

    یزدانی افزود: در همین راستا سرپرست شهرداری تهران نیز با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب دستوری را مبنی بر تخصیص اعتبارات ویژه برای برگزاری نمایشگاه دادند.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران بیان کرد: برای بهتر برگزار کردن نمایشگاه کتاب و تقسیم کارها هفت کمیته اعم از کمیته خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، عمران و زیرساخت، کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی، کمیته فناوری، کمیته ایمنی و انتظامی و بهداشتی راه‌اندازی شد.

    وی بیان کرد: هر یک از این کمیته‌ها وظایفی را برعهده داشتند ضمن اینکه اعضای این کمیته‌ها نیز شامل نمایندگان دستگاه‌های مختلف و مرتبط با برگزاری نمایشگاه بودند. طی برگزاری جلسات کمیته‌های اشاره شده، 38 مصوبه به تصویب رسید.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اعضای کمیته خدمات شهری و رفاهی بیان کرد: نماینده سازمان مدیریت پسماند، زیباسازی بوستان‌ها، بهشت زهرا، حریم بان و شهرداران مناطق 3،6 و 7 عضو این کمیته هستند. اقدامات لازم در حوزه خدمات شهری از هفته‌های گذشته شروع شده است ضمن اینکه تمهیداتی برای مبلمان شهری و همچنین تامین سرویس‌های بهداشتی در محدوده نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

    یزدانی افزود: کاشت 100 اصله درخت، 600 اصله انواع درختچه و 4200 گلدان سایر اقداماتی است که توسط کمیته خدمات شهری انجام شده است.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران به کمیته حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت: اعضای این کمیته شامل پلیس راهور، شرکت بهره‌برداری مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، نماینده ستاد اجرایی نمایشگاه و همچنین شهرداران مناطق 3،6 و 7 هستند و در این بخش نیز خدماتی از جمله ارائه خدمات ویژه‌تر خطوط یک و 3 مترو پیش‌بینی شده است.

    وی افزود: با توجه به برگزاری سی و یکمین نمایشگاه کتاب در مصلی تهران تمهیداتی نیز برای تامین پارکینگ خودروها پیش‌بینی شده است و در همین بخش 3 پارکینگ ملت در ضلع شمالی رسالت محدوده منطقه 3، پارکینگ بیهقی ضلع جنوبی محدوده منطقه 6 و همچنین پارکینگ لجستیک ضلع جنوبی مصلی محدوده منطقه 7 پیش‌بینی شده است.

    یزدانی افزود: در بحث خدمات‌رسانی در شرکت اتوبوسرانی نیز 15 خط ویژه در تمام مناطق پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه در بحث تاکسیرانی نیز 4 خط ویژه در میادین مهم شهر به مقصد نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: افزایش خدمات دربستی، افزایش ناوگان خدمات تاکسیرانی و همچنین استقرار تاکسی تلفنی سایر مواردی است که در کمیته حمل و نقل پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه تمهیداتی نیز برای ارائه خدمات از سوی سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارها در ایام پنجشنبه و جمعه زمان برگزاری نمایشگاه کتاب پیش‌بینی شده است.

    وی افزود: از روزهای آینده نیز نصب تجهیزات و عوامل ترافیکی در محدوده برگزاری نمایشگاه آغاز خواهد شد.

    یزدانی به کمیته عمران و زیرساخت و همچنین اعضای آن اشاره کرد و گفت: نمایندگان مصلی امام خمینی، شرکت توزیع برق استان تهران، مخابرات، نماینده معاونت خدمات شهری، نماینده ستاد اجرایی نمایشگاه، آبفای استان تهران و نمایندگان معاونت فنی عمرانی شهرداری‌های مناطق 3،6 و 7 جزو این کمیته هستند. در بحث اطلاع‌رسانی نیز کمیته فرهنگ و اطلاع‌رسانی شهرداری تهران مسئولیت کار را به عهده خواهد داشت.

    وی تصریح کرد: کمیته فناوری یکی دیگر از کمیته‌هایی است که در این ایام فعال خواهند بود و اعضای آن عبارتند از بانک شهر، مخابرات، نماینده شرکت ارتباطات سیار، نماینده ستاد اجرایی نمایشگاه و شهرداران مناطق 3، 6 و 7.

    یزدانی افزود: کمیته ایمنی و انتظامی بهداشت نیز مسئولیت‌هایی در برگزاری نمایشگاه به عهده خواهند داشت و این کمیته نیز شامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، سازمان آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، مرکز اورژانس، جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی تهران، نماینده ستاد اجرایی نمایشگاه، حراست کل مصلی تهران و مناطق 3،6 و 7 عضو هستند.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران مصر بود که این نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شود گفت: با توجه به درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاکید وزیر محترم و همچنین درخواست قابل توجهی از ناشران قرار شد این نمایشگاه در مصلی تهران برگزار شود.

    وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری پلیس راهور و سایر بخش‌ها مشکلات ترافیکی در برگزاری نمایشگاه کمتر باشد.

    یزدانی همچنین در خصوص توزیع بن خرید کتاب نیز گفت: این موضوع از طریق وزارت ارشاد پیگیری خواهد کرد که البته حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیز همانند سال‌های گذشته تمهیداتی را برای دانشجویان و دانش‌آموزان پیش‌بینی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت