۶۰ نمایشگاه کالای ایرانی در مشهد برگزار می شود

عصر نمایشگاه- سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: امسال در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزاری ۶۰ رویداد نمایشگاهی با محوریت کالای ایرانی در مشهد برنامه ریزی شده است.

۶۰ نمایشگاه کالای ایرانی در مشهد برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, علی رسولیان روز دوشنبه در نشست کارگروه سیاستگذاری برای حمایت از کالای ایرانی افزود: مهمترین رویداد برگزاری نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی در هفتم تیر ماه آتی است که برای شرکت کنندگان 40 درصد تخفیف کمتر از تعرفه نمایشگاهی توسط شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد اعمال می شود.

    وی درخصوص برنامه خراسان رضوی برای تحقق شعار سال در حوزه حمایت از کالای ایرانی نیز گفت: بر این اساس 41 محور اساسی در برنامه عملیاتی دستگاههای اجرایی استان گنجانده و تاکنون برنامه دستگاهی حوزه صنعت، معدن و تجارت و حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از کالای ایرانی نهایی شده است.
    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: یکی از مهمترین محورهای برنامه های عملیاتی استان در حوزه حمایت از کالای ایرانی برگزاری نمایشگاهها با محوریت کالای ایرانی در داخل و خارج از آن است و تلاش می کنیم که نمایشگاههای امسال با رویکرد متفاوت و با محوریت تقویت کالای ایرانی برگزار شود و به مبادلات کالا و عرضه آن به داخل و خارج از کشور کمک کند.
    وی 'اطلاع رسانی رسانه ها در خصوص نمایشگاهها، لحاظ کردن حمایت از خدمات ایرانی در کنار حمایت از کالای ایرانی، همزمانی برگزاری نمایشگاهها با حضور هیاتهای تجاری خارجی در مشهد، استقرار یک غرفه ویژه به دستگاه اجرایی در محل نمایشگاه کالای ایرانی برای جمع بندی مشکلات واحدهای اقتصادی مستقر در نمایشگاه و حضور پررنگ شرکتهای دانش بنیان و فناور' را مورد تاکید قرار داد.
    رسولیان ادامه داد: پارسال 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخشهای مختلف به واحدهای تولیدی خراسان رضوی پرداخت شد که نسبت به سال ماقبل از رشد مطلوبی برخوردار بود. پارسال رشد منابع مانده استان نسبت به سال ماقبل 24 درصد و رشد مانده تسهیلات نسبت به مدت مشابه 30 درصد بود که در تحقق 123 هزار و 900 فرصت شغلی نقش مهمی ایفا کرد.

    * برگزاری نمایشگاه کالای ایرانی در سه کشور
    مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد نیز در این نشست گفت: طی سه ماه اخیر برای برگزاری نمایشگاههای کالای ایرانی در خارج از کشور فعالیتهای مناسبی انجام شد بطوری که مجوز برپایی نمایشگاه تولیدات ایرانی با محوریت خراسان رضوی را در تاتارستان، تاجیکستان و ازبکستان دریافت کردیم.
    علیرضا هوشنگ نژاد افزود: همچنین مجوز برپایی نمایشگاه تخصصی کالا در حوزه صنایع غذایی با محوریت خراسان رضوی برای امسال در دو کشور دیگر دریافت شده است.
    وی ادامه داد: پارسال نمایشگاه 'حمایت از کالای ایرانی' از پنجم تا 9 مرداد با حضور 250 شرکت اقتصادی در قالب 500 غرفه در فضایی به گستره شش هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد. امسال نیز با توجه به شعار سال تلاش شده نمایشگاه متفاوتی از کالای ایرانی در مشهد برگزار شود.
    مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: ارائه برندهای ایرانی، تامین نیازمندهای سازمانهای اداری از محل کالاهای عرضه شده در نمایشگاه، اختصاص حداقل 10 غرفه به استارتاپها، حضور پررنگ رسانه ها برای اطلاع رسانی، برگزاری نشستهای تخصصی در حوزه تولید از سوی تشکلها و سازمانهای اقتصادی همزمان در محل نمایشگاه مشهد برای هر چه بهتر برگزار شدن نمایشگاه 'حمایت از کالای ایرانی' مشهد در هفتم تیر ماه امسال ضروری است.
    وی افزود: این شرکت آمادگی تامین بخشی از هزینه های دعوت از هیات های تجاری خارجی برای بازدید از نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی مشهد را دارد و همچنین تا 40 درصد تخفیف برای صاحبان کالا به منظور در اختیار گرفتن غرفه در این نمایشگاه اعمال می کند.
    او گفت: نمایشگاه بین المللی مشهد این ظرفیت را دارد که تبدیل به مرکز مبادلات و رفت و آمدهای تجاری فعالان اقتصادی داخلی و خارجی باشد و برای تحقق این بخش نیازمند همکاری سازمان توسعه تجارت و دیگر ارگانهای مربوطه هستیم.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت