برگزاری جشنواره ملی گردشگری ایل آفرید در زاهدان

عصر نمایشگاه- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره گردشگری ایل آفرید از ۱۶ الی ۱۹ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین۲المللی زاهدان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره ملی گردشگری ایل آفرید در زاهدان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس, ظهر امروز مجتبی میرحسینی در نشست با معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان پیرامون برگزاری جشنواره ملی گردشگری ایل آفرید در زاهدان اظهار کرد: جشنواره  گردشگری ایل آفرید از 16 الی 19 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی زاهدان برگزار می شود.

    وی گفت: یکی از رویدادهای مهم استان سیستان و بلوچستان، در هر سال جشنواره ایل آفرید هست این جشنواره با توجه به محصول گردشگری استان این رویداد کمک بسیار زیادی به معرفی ظرفیت های استان میکند.

    میرحسینی ادامه داد: با توجه به اینکه 51 درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان در مناطق روستایی و عشایری ساکن اند، باید ظرفیت های روستایی و عشایری استان بیش از پیش معرفی شود.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: گردشگری و سفر باعث گفتگو بین میهمان و جامعه میزبان میگردد و نتیجه گفتگو،شناخت هست و زمانی که نسبت به هم به شناخت برسیم وحدت و دوستی شکل  می گیرد بنابراین گردشگری عامل وحدت است. 

    این مسئول با اشاره به اینکه همکاری و تعامل شهرداری و میراث فرهنگی حتما به توسعه شهری کمک خواهد نمود، بیان کرد: شهرداری در برگزاری باشکوه جشنواره ایل آفرید ظرفیت های فراوانی را میتواند به نمایش بگذارد، گفت: در زمینه تبلیغات شهری، حمل و نقل مهمانان و غرفه دارانی که از استان های دیگر حضور می یابند، هماهنگی برای برگزاری بازیهای بومی محلی و  سایر پتانسیل های شهرداری می تواند کمک موثری در برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره داشته باشد. 

    میرحسینی خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادها در فصل غیر پیک سفر عامل مهمی برای افزایش ضریب اشغال هتل ها و مراکز اقامتی و توزیع سفر در فصل های مختلف خواهد بود


    برآهویی معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان در این نشست اظهار کرد: یکی از مسائل اساسی که در استان سیستان و بلوچستان به آن نیاز هست بحث رویدادآفرینی در حوزه های مختلفی چون، فرهنگ، ورزش، گردشگری، اقتصاد و غیره هست.

    وی گفت: با توجه به ظرفیت های زیادی که استان سیستان و بلوچستان دارد حوزه گردشگری می تواند بسیار ماثر عمل کند و این حوزه محور اصلی سایر حوزه ها در بحث معرفی ظرفیت ها و کلید اساسی برای رسیدن به توسعه در استان سیستان و بلوچستان است.

    براهویی بیان کرد: با توجه به اینکه سطح برگزاری این جشنواره ملی هست میتواند کمک بسیار زیادی به جذب گردشگر و سرمایه گذار و نیز توسعه استان کند.

    معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان خاطرنشان کرد: برگزاری بازی های بومی محلی بویژه کشتی کچ گردان که به دنبال ثبت ملی آن هستیم می تواند به زیبایی های این جشنواره بیافزاید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت