عرضه آخرین پیشرفت‌های علمی و صنعتی در چهارمین نمایشگاه گیاهان دارویی

عصر نمایشگاه- چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) با همت ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی ۲۱ تا ۲۴ آبان ۱۳۹۷ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

عرضه آخرین پیشرفت‌های علمی و صنعتی در چهارمین نمایشگاه گیاهان دارویی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسکانیوز، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها یکی از راهکارهایی است که ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی بکار گرفته است تا بتوان فناوری‌های نوین را با گیاهان دارویی همراه کرد و شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این بخش باشیم.

    پس از برگزاری باشکوه سه دوره موفق، چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) با مشارکت حداکثری فعالان علمی و تجاری، علاقمندان و سایر ذی‌نفعان در تاریخ 21 تا 24 آبان ماه 1397 در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

    چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) با هدف معرفی آخرین پیشرفت های علمی و صنعتی در محصولات فناورانه گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی در راستای گسترش اقتصاد غیرنفتی؛ وفاق ملی در جهت رفع موانع و شکاف های پیش روی توسعه صنعت گیاهان دارویی، این ثروت ملی؛ عزم ملی و هم افزایی سازنده در راستای عملیاتی نمودن نقشه راه اجرایی سازی سند ملی گیاهان دارویی و طب سنت؛ ارتقا و ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان به منزله¬ی پیشرانی برای تحرک بخشی به اقتصاد مقاومتی بر مبنای زیست بوم کارآفرینی برگزار می شود.
    از دیگر اهداف این رویداد می توان به فراهم آوری زمینه تعامل جدید و موفق بین فعالان عرصه گیاهان دارویی و ایجاد فضای رقابتی راهگشا همگام با رشد کمی و کیفی محصولات و برندسازی محصولات باکیفیت داخلی؛ فراهم¬سازی بستری جهت مشاوره ساختارمند و مبادلات ایده های نوآورانه و فناورانه بین پژوهشگران و بنگاه های اقتصادی به عنوان زیرساخت هایی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی؛ تسهیل فرآیند شتابدهی در جهت تشکیل و تقویت کسب و کارهای نوپا(استارتاپ ها) با حضور شتابدهنده های تخصصی اشاره کرد.
    معرفی فرصت های نوین کارآفرینی نیروهای متخصص و کمک به تشکیل شرکت های نوپا و خلاق؛ کمک به ایجاد بازارهای جدید و ارتقای انگیزه سرمایه گذاری در بنگاه های کوچک نوآور؛ فرهنگ سازی در جهت حمایت از سرمایه های مادی و معنوی داخلی و زیرساخت های بومی در راستای خوداتکایی، اشتغال زایی و بهره مندی حداکثری از توان داخلی در بخش گیاهان دارویی و طب سنتی و نیز معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری کشور در حوزه های مختلف مرتبط با گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی اهداف دیگری هستند که چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) در آن راستا برگزار خواهد شد.
    چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی (سنتی)در نظر دارد ارائه و معرفی آخرین دستاوردهای نوین در محصولات مرتبط با گیاهان دارویی (شامل انواع افزودنی¬های مجاز، رنگ دهنده¬های طبیعی، عطریات، اسانس¬های گیاهی و محصولات آرایشی- بهداشتی)؛ نمایشی از کاربردهای فناوری های پیشرفته مانند بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی در تولید و فرآوری محصولات مبتنی بر گیاهان دارویی و سایر عناصر طبیعی و نیز ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه در صنعت تولید بذر، تکنولوژی های نوآورانه مرتبط با بذر، نهال و اندام های تکثیری گیاهان دارویی را در خود داشته باشد.
    معرفی آفت کش ها با پایه طبیعی و سایر فرآورده‏های بیولوژیک مورد مصرف در گیاه‌پزشکی؛ کاربردی سازی آموزش های طب سنتی در رشته های مختلف دامپزشکی و ترویج بازار محصولات دامپزشکی مبتنی بر گیاهان دارویی و محصولات طبیعی؛ نمایش توانمندی های دانش‌آموزان در زمینه گیاهان دارویی و کمک به جهت‌دهی و هدایت آنها در مسیر پیشرفت موردنیاز کشور؛ رونمایی از جدیدترین کتب و مستندات ترجمه و انتشار یافته از میراث مکتوب حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی؛ ارتقای سطح دانش آحاد جامعه از ذخایر موجود در اکوسیستم و ترویج فرهنگ صیانت از آنها و همچنین اصلاح نگرش جامعه نسبت به جایگاه طب سنتی علمی همگام با اصلاح سبک زندگی و ترویج تغذیه سالم از دیگر رویکردهای برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) محسوب می شود.

    این نمایشگاه دربخش تولید، فناوری و تجاری سازی در نظر دارد راهبرد تقویت شرکت های دانش بنیان به منظور ظرفیت سازی برای توسعه پایدار گیاهان دارویی را با شتاب مضاعف ادامه دهد. همچنین ساماندهی شبکه های توزیع و عرضه محصولات فناورانه گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی، حمایت از سازماندهی و مدیریت شهرک های اقماری گیاهان دارویی و توسعه ارتباط صنایع با دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و سازمان های تحقیق و توسعه گیاهان دارویی را انجام دهد.
    چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) در نظر دارد جریان تبدیل علم به ثروت با تجاری سازی فناوری های بومی و در نهایت افزایش تولید محصولات فناورانه داخلی و حمایت از کالای ملی را سرعت بخشد.

    چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) در محورهای صنعت بذر و اندام های تکثیری گیاهان دارویی؛ تألیفات و نشر آثار مرتبط با گیاهان دارویی وطب سنتی؛ آموزش و آموزشکده در صنعت گیاهان دارویی وطب سنتی؛ شبکه پخش گیاهان دارویی و داروهای گیاهی؛ طب سنتی و فرآورده های مرتبط با آن؛ دمنوش-های گیاهی اشاره کرد.
    از دیگر محورهای این رویداد فناوران و شرکت های کارگزار انتقال فناوری؛ داروها و مکمل های گیاهی(انسانی-دامی)؛ فرآورده های طبیعی (اسانس و عصاره)؛ فرآورده های طبیعی (آرایشی و بهداشتی)؛ فرآورده های طبیعی (عسل، گلاب و عرقیات)؛ فرآورده های طبیعی (غذا-دارو و نوشابه های گیاهی)؛تجهیزات و ماشین آلات اختصاصی در صنعت گیاهان داروی؛ فناوریهای نوین در کشت و فرآوری محصولات ارگانیک و گیاهان دارویی است.

    چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) شامل 5 بخش خواهد بود. این بخش ها نمایشگاه محصولات گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی؛ جشنواره دانش آموزی؛سلامتکده طب ایرانی (سنتی)؛ فن بازار (نوآوری های صنعت گیاهان دارویی)؛ نمایش گیاهان زنده(هربراتوم)؛ تالارمعرفی سرمایه و فرصت های صنعت گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی در استانهای کشور هستند.

    چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) با همت ستاد توسعه فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی 21تا 24 آبان 1397 در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت