اولین نمایشگاه «Eurasia۲۰۱۸» با حضور ایران آغاز می‌شود

عصر نمایشگاه- اولین نمایشگاه بزرگ هوافضای ترکیه با نام «Eurasia۲۰۱۸» از فردا در جنوب غرب این کشور آغاز به کار می‌کند و جمهوری اسلامی ایران با ۹ شرکت، پس از کشور میزبان (ترکیه) پررنگ‌ترین حضور را در Eurasia۲۰۱۸ دارد.

اولین نمایشگاه «Eurasia۲۰۱۸» با حضور ایران آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس, اولین نمایشگاه بزرگ هوافضای ترکیه با نام «Eurasia2018» از فردا (چهارشنبه) در جنوب غرب این کشور آغاز به کار می‌کند و جمهوری اسلامی ایران نیز در دو بخش «دولتی-دفاعی» و «خصوصی» (دانش‌بنیان) به عرضه دستاوردها و توانمدی‌های بومی خود خواهد پرداخت.

    Eurasia2018 اولین نمایشگاه هوافضا و ایرشوی ملی ترکیه است که در محوطه‌ای به وسعت 300 هزار مترمربع در جنوب غرب این کشور و در سومین فرودگاه پر تردد ترکیه برگزار خواهد شد.

    علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، 60 کشور دیگر نیز در این نمایشگاه در قالب ارائه توانمندی‌ها و یا اعزام هیات‌های تخصصی حضور دارند.

    غرفه بخش دولتی کشورمان شامل سازمان صنایع هوایی، شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) و سازمان جغرافیایی خواهد بود که به مدیریت سازمان صنایع هوایی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

    رضا اصلانی نماینده Eurasia2018 در تهران، اظهار داشت: در این غرفه کشورمان که در محیطی به مساحت 108 متر مربع برپا خواهد شد، برخی دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه فناوری هوایی و فضایی که بدون نیاز به خارج، در داخل کشور رشد کرد و به بلوغ رسیده به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

    به گفته وی، این برای اولین بار است که صنعت هوافضای کشورمان هم در بخش دولتی و هم خصوصی-تجاری در چنین محیطی در کشور ترکیه آخرین دستاوردها، فناوری‌ها و سامانه‌های خود را جهت عرضه توانمندی‌های بومی و صلح‌آمیز ایران به معرض نمایش میگذارد.

    علاوه بر غرفه سازمان صنایع هوایی که با شماره 213 در این نمایشگاه دایر خواهد بود، جمهوی اسلامی در بخش تجاری دانش بنیان نیز غرفه‌ای مجزا به مساحت 54 متر مربع با شماره 313 خواهد داشت.

    در این بخش، شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان شامل 5 شرکت ایرانی به محوریت اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران به عرضه محصولات و توانمندی‌های خود و تبادلات فناورانه با شرکت‌های خارجی خصوصاً ترک‌ها خواهند پرداخت.

    شرکت‌های حاضر در این غرفه، از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری حمایت می‌شوند.

    ازجمله فعالیت‌ها و دستاوردهای قابل عرضه در این بخش، فعالیت‌ها در حوزه خدمات فرودگاهی، طراحی و ساخت نرم افزاهای صنعت هوانوردی، ریخته‌گری و ساخت قطعات مکانیکی پیچیده، ساخت انواع پمپ‌ها و مکانیسم‌های حرکتی و قطعات مکانیکی دقیق، صندلی و قطعات داخلی و پلیمری هواپیما و خدمات بازرگانی تخصصی هوایی خواهد بود.

    به گفته اصلانی، هدف از حضور جمهوری اسلامی ایران در بخش دانش بنیان، «توسعه صادرات» در حوزه‌ فناوری‌ توسط شرکت های خصوصی و دانش‌بنیانی است که طی سال‌های گذشته توانسته‌اند نیازمندی‌های کشور را در بخش های‌تک غیرنظامی تأمین کنند و اینک تصمیم گرفته‌اند نگاهی به بازارهای جهانی داشته و در عین‌حال با سنجش توان صادرات، به گسترش همکاری‌ها و تبادلات خود نیز شکل بدهند.

    علاوه بر اینها بنابر اعلام سایت رسمی نمایشگاه، ایرلاین «آتا» نیز به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با یک فروند هواپیما در باند استاتیک نمایشگاه حضور خواهد داشت.

    جمهوری اسلامی ایران در کنار روسیه با 9 شرکت، پس از کشور میزبان (ترکیه) پررنگ ترین حضور را در Eurasia2018 دارد؛ حضوری که به اعتقاد کارشناسان می‌تواند به افزایش ارتباطات بین‌المللی در صنعت هوایی ایران با کشورهای اروپایی و آسیایی -خصوصاً ترکیه- منجر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت