معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان خبر داد:

راه اندازی نمایشگاه دائمی سفال و چرم در هلند

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از راه اندازی نمایشگاه دائمی سفال و چرم در هلند خبر داد.

راه اندازی نمایشگاه دائمی سفال و چرم در هلند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, علیرضا قاسمی معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه سال گذشته 16.5 میلیون دلار صنایع دستی از استان صادر شد، از راه اندازی نمایشگاه دائمی سفال و چرم در هلند خبر داد.

    وی بیان کرد: اکنون ما در هلند صاحب یک نمایشگاه دائمی سفال هستیم که این نمایشگاه به کمک سازمان میراث فرهنگی و اداره کل صادرات تهران راه‌اندازی شده است.

    معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه عادل بشیری صادرکننده نمونه کشوری از شهر لالجین با شخص متولی نمایشگاه هلند که ایرانی است، ارتباط دارد، افزود: در این نمایشگاه بخشی برای فروش سفال و چرم همدان اختصاص داده شده است.

    قاسمی با تأکید بر اینکه صادرکنندگان صنایع‌دستی استان در نمایشگاه کشورهایی نظیر ایتالیا برای عرضه صنایع تولیدی خود حضور پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: حضور صادرکنندگان در این نمایشگاه‌ها با هزینه خودشان بوده و کمک ما تنها در حوزه راهنمایی و حمایت‌های معنوی و هماهنگی‌های بیشتر بوده است.

    وی معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه مقداری از فروش صادرات صنایع‌دستی استان به ویژه سفال به صورت کالاهای تزئینی سمت و سو پیدا کرده است، بیان کرد: با فروش سفال‌های تزئینی ارزش افزوده بیشتری را به دست می‌آوریم.

    قاسمی با بیان اینکه در سال گذشته 16.5 میلیون دلار صنایع‌دستی از استان همدان صادر شده است، تأکید کرد: این میزان صادرات در مقایسه با سال 95 حدود 30 درصد افزایش یافته است.

    معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود که این میزان افزایش صادرات می‌تواند به دلایل تبلیغات متعدد و حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان در نمایشگاه کشورهای دیگر باشد.

    وی اظهار کرد: حدود چهار سال است که عادل بشیری از شهر لالجین به عنوان صادرکننده نمونه کشوری انتخاب می‌شود و صادرات وی در حوزه صنایع‌دستی به ویژه سفال حرف اول را می‌زند.

    قاسمی بیان کرد: علاوه بر سفال، چرم و مصنوعات چوبی بیشترین آمار صادرات صنایع‌دستی استان را به خود اختصاص داده است.

    معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در مورد کشورهای مقصد صادرات صنایع‌دستی استان همدان عنوان کرد: کشورهای اروپایی، عراق، حوزه خلیج فارس و آذربایجان از کشورهای مقاصد صادرات صنایع‌دستی استان همدان است.

    وی با اشاره به اینکه همواره ممکن است در ماه‌های آبان و آذر آمار صادرات کم باشد، تصریح کرد: اما اواخر سال میلادی آمار صادرات صنایع‌دستی افزایش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت