نمایشگاه فرهنگ و هنر اسلواکی در اصفهان برگزار می شود

عصر نمایشگاه- معاون وزیر فرهنگ اسلواکی پیشنهاد کرد که نمایشگاه فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان و متشکل از آثار فرهنگی هنری این کشور در کلانشهر تاریخی اصفهان برگزار شود.

نمایشگاه فرهنگ و هنر اسلواکی در اصفهان برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, 'کنراد ریگو' سه شنبه شب در دیدار با دستیار ویژه استاندار اصفهان افزود: این نمایشگاه می تواند شامل بخشهای مختلف فرهنگی، هنری مانند نگارگری و نسخ خطی و نیز گردشگری باشد.

    وی با اشاره به هفته فرهنگی اسلواکی که در تهران برگزار شد، ادامه داد: برگزاری کنسرت و اجرای مسابقات نگارگری کتاب از جمله زیرمجموعه‌های هنری این رویداد بود که اینگونه برنامه ها می تواند در اصفهان نیز تداوم داشته باشد.
    معاون وزیر فرهنگ اسلواکی با اشاره به اهمیت برنامه سازی در رسانه ها برای شناخت دو کشور از یکدیگر، تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم در کشورمان با ساخت برنامه هایی و نمایش آن در رسانه ها بتوانیم کشور ایران و بویژه شهر زیبای اصفهان را معرفی کنید تا تشویق شوند و این کشور را برای مقصد گردشی خود بر'گزینند.
    ریگو اضافه کرد: اسلواکی حدود 15 هزار جاذبه هنری، گردشگری و تاریخی دارد و از تمام ایرانیان دعوت می کنیم برای بازدید از زیبایی های کشورمان به این خطه سفر کنند.
    همچنین دستیار ویژه استاندار اصفهان در این نشست با بیان اینکه در صورت نهایی شدن برپایی نمایشگاه هفته اسلواکی در اصفهان، تمامی امکانات در اختیار دست اندرکاران این امر قرار خواهد گرفت، گفت: این نمایشگاه نقش ویژه ای در معرفی کشور اسلواکی به مردم ایران دارد.
    علی کریمی در ادامه با اشاره به اهمیت افزایش ارتباط بین دو ملت، تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم بین اصفهان و یکی از شهرهای مهم اسلواکی یک خط پروازی مستقل برقرار شود.
    او در ادامه گفت: چنانچه یک شرکت مشترک بین دو کشور با محوریت گردشگری تاسیس شود، گردشگران ایران و اسلواکی با شرایط بهتری می توانند از حضور در کشور متقابل لذت ببرند.
    به گزارش ایرنا، معاون وزیر فرهنگ اسلواکی با هدف حضور در آیین گشایش هفته فرهنگی اسلواکی در تهران 2 روز قبل به ایران سفر کرد و همچنین سه شنبه به همراه 'لوبومیر گولیان' سفیر اسلواکی در تهران به اصفهان آمد.
    هفته فرهنگی اسلواکی در ایران مشتمل بر نمایشگاه های فرهنگی و هنری و کنسرت روز یکشنبه در فرهنگسرای نیاوران و کتابخانه ملی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
    اِسلُواکی کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی، جمعیت آن حدود 5.4 میلیون نفر و پایتخت آن براتیسلاوا است.
    این کشور از غرب با جمهوری چک و اتریش، از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین و از جنوب با مجارستان مرز مشترک دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت