۵ اردیبهشت‌ماه امسال

ششمین جشنواره استانی جابربن حیان در قم برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- رئیس اداره تکنولوژی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری ششمین جشنواره استانی جابربن حیان در ۵ اردیبهشت‌ماه امسال در قم خبر داد.

ششمین جشنواره استانی جابربن حیان در قم برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، اسماعیل مولایی با اشاره به جشنواره جابر بن حیان گفت: این جشنواره در قالب سه مرحله مدرسه‌ای، ناحیه‌ای و استانی برگزار می‌شود که قالب‌های جمع‌آوری، مدل، نمایش علمی، تحقیق، آزمایش، طراحی و ساخت را در بر می‌گیرد.

    وی خاطرنشان کرد: مرحله آموزشگاهی این جشنواره در مدارس برگزار شده است و مرحله استانی این جشنواره از پنجم تا هشتم اردیبهشت‌ماه در سالن ورزشی ام‌کلثوم و مرحله کشوری در تیرماه امسال برگزار می‌شود.

    رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهداف جشنواره تصریح کرد: تاکید این جشنواره بیشتر روی خلاقیت دانش‌آموزان و آموزش روش‌‌های پژوهشی به دانش‌آموزان است و تبادل تجربه نیز در این جشنواره صورت می‌گیرد و بر تحقیق به عنوان وظیفه دانش‌آموزان در دوره ابتدایی تاکید می‌شود.

    مولایی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با شرکت در این جشنواره تحقیق را به صورت عملی یاد می‌گیرند و با شیوه‌ها و روش‌های جمع‌آوری اطلاعات آشنا می‌شوند.

    وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در مدارس در این جشنواره بیش از 42 هزار نفر دانش‌آموز بوده است، افزود: 13 هزار نفر در سطح منطقه‌ای و ناحیه‌ای این نمایشگاه شرکت کردند و بیش از 600 دانش‌آموز در نمایشگاه استانی حضور خواهند داشت.

    وی ادامه داد: امسال غرفه‌ای به نام پسماند در نمایشگاه تعیین شده است تا فعالیت‌های دانش‌آموزان در زمینه کارهای بازیافتی نمایش داده شود.

    رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: دانش‌آموزان در این غرفه‌ها با کارهای دستی و خلاقیت مانند ژل تزریقی، گل‌سازی و عروسک‌سازی حضور پیدا می‌کنند، همچنین امسال دانش‌آموزان مولف در جشنواره حضور دارند که اطلاعات کتاب‌ها را انتقال می‌دهند.

    مولایی یادآور شد:‌ دانش‌آموزان علاقه‌مند به کارهای پژوهشی با هر استعدادی در جشنواره جابربن حیان حضور پیدا می‌کنند.

    وی با بیان اینکه هزینه فراوانی برای برپایی نمایشگاه جابربن حیان صرف شده است، ادامه داد: لازم است سازمان‌های مربوطه دیگر نیز همکاری لازم را در زمینه تامین هزینه‌ها داشته باشند تا طرح به صورت جامع‌تر برگزار شود.

    این مسئول خاطرنشان کرد: نمایشگاه جابربن حیان از پنجم تا هشتم اردیبهشت‌ماه در مدرسه ام‌کلثوم واقع در یزدانشهر، ابوذر غربی، کوچه یک برپا می‌شود، علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت هشت تا 12 و 14 تا 18 از این نمایشگاه بازدید کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت