نمایش آثار هنری جهان اسلام در "خانه مزایده لندن"

عصر نمایشگاه- نمایشگاه «آثار هنری جهان اسلام» در خانه مزایده سوثبی لندن آغاز به کار کرد. رئیس این نمایشگاه با بیان این که علاقه به هنر خاورمیانه به شدت رو به فزونی است توضیح داد: «بسیاری از موزه‌های مهم جهان، از جمله موزه هنر متروپولیتن در نیویورک و موزه لوور پاریس، نمایشگاه‌های اسلامی خود را اخیرا دوباره برپا کرده‌اند.»

نمایش آثار هنری جهان اسلام در "خانه مزایده لندن"
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از حوزه، نمایشگاه «آثار هنری جهان اسلام» از امروز چهارشنبه در خانه مزایده  سوثبی لندن آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه، آثار هنری مربوط به بیش از هزار سال تاریخ اسلام از ایران، ترکیه، افریقای شمالی، هند، اروپا، چین و... به نمایش گذاشته شده است.

    به گفته مسئولان این نمایشگاه آنچه این هفته در مزایده ی سوثبی عرضه شده جامع‌ترین سری آثار نمایشی و فروشی آنها از تاریخ هنر خاورمیانه از دوران کهن تا زمان معاصر است.

    علاوه بر نمایش آثار هنری خاورمیانه، نمایشگاه سوثبی همچنین شاهد سخنرانی‌هایی توسط تعدادی از متخصصان و اندیشمندان منطقه خاورمیانه خواهد بود.

    رئیس بخش خاورمیانه مزایده  سوثبی با بیان این که علاقه به هنر خاورمیانه به شدت رو به فزونی است توضیح داد: «در ده سال گذشته شاهد افزایش فوق‌العاده‌ای در تمایل مردم به هنر خاورمیانه بوده‌ایم. بسیاری از موزه‌های مهم جهان، از جمله موزه هنر متروپولیتن در نیویورک و موزه لوور پاریس، نمایشگاه‌های اسلامی خود را دوباره برپا کرده‌اند. همچنین موزه‌های جدیدی هم مانند موزه هنر اسلامی دوحه قطر در این زمینه افتتاح شده‌اند. مشخص است که گرایش به آثار هنری اسلامی بسیار زیاد شده است.»

    از جمله آثار برجسته عرضه شده در این نمایشگاه، یک برگ از قرآن کریم مربوط به اواخر قرن یازدهم میلادی است که به خط کوفی شرقی نوشته شده و به زیبایی تذهیب شده است. این اثر حدود دویست هزار تا سیصد هزار پوند قیمت گذاری شده است.

    این مزایده ی از امروز  چهارشنبه اول اردیبهشت ماه در شهر لندن انگلستان آغاز خواهد شد و سه روز ادامه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت