رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد:

مشکلی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست

عصر نمایشگاه- رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بااشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب امسال گفت: مشکلی برای برگزاری نمایشگاه نیست و امکانات کامل حمل و نقل عمومی بسیج شده است بنابراین تقاضا داریم کسی با خودروی شخصی به نمایشگاه نیاید.

مشکلی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، سعید اوحدی در یک برنامه تلویزیونی با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه درباره این سازمان گفت: سازمان فرهنگی هنری یکی از ظرفیت‌های بسیار بزرگ فرهنگی شهر تهران یا شاید بتوان گفت بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور است که در یک مجموعه متمرکز شده است. این سازمان تعداد 35 فرهنگسرا که مجموعه فعالیت‌های مختلف در آن شکل می‌گیرد، 372 کتابخانه با 2 میلیون و 500 هزار کتاب، باغ موزه‌ها، خانه موزه‌هایی همچون خانه موزه شهید مطهری و بسیاری از مفاخر و مشاهیر را شامل می‌شود. به‌علاوه مجموعه‌های دیگر با فضای آموزشی و کلاس‌های اموزشی و برنامه‌های متنوع در اختیار شهروندان است. همچنین حدود 70 خانه فرهنگ را تحت مدیریت دارد که با مشارکت مردم مدیریت می‌شود.

    وی ادامه داد: نگاهمان این است که این ظرفیت را افزایش دهیم. در واقع کار فرهنگ برای مردم انجام می‌شود و باید رفتار دوسویه داشته باشد. ما به دنبال جذب مخاطب و در عین حال مشارکت مخاطب در فعالیت‌های فرهنگی هستیم. 75 درصد جمعیت کشور جمعیت فعال هستند و به همین نسبت تهران هم این جمعیت را دارد.

    رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به قرارگیری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال سال کارآمدی نظام و بلوغ و شکوفایی و خلاقیت نظام است و از آن طرف دشمن هم تمام تلاش خود را در حوزه نفوذ فرهنگی به خدمت گرفته تا بگوید سال ناکارآمدی است. امسال برنامه‌های بسیار متنوعی برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و نیمه شعبان در نظر گرفتیم.

    وی با معرفی شماره تلفن گویای 1837 به عنوان سامانه 24 ساعته دریافت نظرات و پیشنهادات شهروندان و سایت اینترنتی farhangsara.ir درخصوص برنامه‌های متنوع نیمه شعبان توضیح داد: برنامه‌ها در چهارچوب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «منتظران باران» است که باران ظهور حضرت حجت دل‌های همه عالم بشریت در شرایطی که ظلم بیداد می‌کند را حیات تازه‌ای ببخشد. برنامه دیگر «کودکان منتظر» است که همدردی با کودکان مظلوم یمن و سوریه است. این جشنواره را در فرهنگ‌سرای خاوران خواهیم داشت که پیشانی بندهای کودکان منتظر- کودکان یمن و کودکان منتظر- کودکان سوریه را هم در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم همدردی خود را با کودکان مظلوم فلسطین، یمن و سوریه داشته باشیم.

    رییس سازمان فرهنگی هنری «سروهای منتظر» را از برنامه‌های دیگر دانست و افزود: در این برنامه میزبان خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم در منظقه 8 و فرهنگ‌سرای گلستان هستیم. منتظران که همه چیزشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا از ارزش‌های امام منتظر دفاع کنند. تمامی برنامه‌ها با همراهی رسانه ملی خواهد بود. خوشبختانه در این دوره یک آشتی خوب را با رسانه ملی داریم. برنامه «به وقت عاشقی» با بیش از 30-40 هزار جمعیت در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار خواهد شد که نقش رسانه ملی در پوشش آن جدی است.

    وی ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری بالقوه و بالذات یک ظرفیت فرهنگی دارد. کار فاخری با عنوان "شرح آدینه" که تمامی آن توسط مجموعه سازمان فرهنگی هنری به انجام رسیده با صدای محمد معتمدی و شعر حسین اسرافیلی آماده پخش است و رونمایی خواهد شد. همچنین یک پویش در فضای مجازی با دو عنوان "من هم منتظرم" و "شهر در انتظار توست" در نظر گرفته‌ایم. در فرهنگ‌سرای اندیشه نیز جشنواره "شعر و قصیده بی انتها" را خواهیم داشت که شبکه 4 برنامه را ضبط و تولید می‌کند. کتاب "مشتاقی و مهجوری" به مناسبت نیمه شعبان و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از چهل شاعر آیینی و انقلابی در این ایام رونمایی می‌شود. رونمایی از کتاب مهدی طحانی "با تقریظ رهبری" از برنامه‌های دیگری است که در سالروز شهادت استاد مطهری رونمایی می‌شود. برنامه «منتظران باران» به مدت سه شب در فرهنگ‌سرای بهمن با همراهی رسانه ملی برگزار می‌شود.

    مشکلی برای برگزاری نمایشگاه نیست

    اوحدی با دعوت از شهروندان در این برنامه‌ها بیان کرد: امیدواریم امسال در این ایام باقی مانده با بخشودگی گناه وارد ماه رمضان شویم. امسال برگزاری نمایشگاه کتاب که یکی رخداد بین‌المللی است نیز با نیمه شعبان همزمان شده است. انصافا شهرداری تهران یک همت جدی را به کار بسته و از بهمن ماه جلسه‌های کمیته‌های تخصصی با حضور وزارت ارشاد تشکیل شده است و  آخرین جلسه هماهنگی نیز برگزار شد. جا دارد از سازمان خدمات شهری هم تشکر کنم. مشکلی برای برگزاری نمایشگاه نیست. امکانات کامل حمل و نقل را سازمان حمل و نقل شهرداری بسیج کرده است. ناوگان تاکسیرانی هم به طور جدی در خدمت است. تقاضا داریم کسی با خودروی شخصی به نمایشگاه نیاید.

    به گفته وی،امسال از 53 کشور بیشتر از 100 میهمان داریم. دو کشور صربستان و تونس نیز به عنوان میهمان ویژه هستند. با همکاری سازمان فرهنگی هنری شب صربستان را در باغ کتاب و با مسئولیت سازمان فرهنگی هنری خواهیم داشت.

    اوحدی گفت: یکی از آسیب‌های ما در حوزه فرهنگ عدم هماهنگی مجموعه فرهنگی است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در معرکه فرهنگی قرار گرفتیم. بیش از 300 کانال به زبان فارسی علیه جمهوری اسلامی بسیج شدند. ما هم باید در این معرکه فرهنگی باورمان شود و با انسجام فعالیت کنیم.

    وی به برپایی فرهنگسرای کتاب در فضای نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: فرهنگسرای کتاب در یک فضای 1500 متری برگزار می‌شود. هر شب 8 تا 10 هنرمند مورد نظر مردم در فرهنگ‌سرای کتاب برای مردم کتاب می‌خوانند. در نمایشگاه کتاب برای روشندلان 120 عنوان کتاب خط بریل و دیجیتال تدارک دیده‌ایم که در فرهنگ‌سرای کتاب می‌توانند به رایگان عضو شوند و از این کتاب‌ها بهره ببرند. حتی اگر نتوانستند حضوری بیایند تمهیداتی فراهم کردیم که کتاب را رایگان در اختیارشان قرار دهیم.

    براساس گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اوحدی در خصوص مشکلات مربوط به بودجه توضیح داد: موضوع بودجه یکی از گلایه‌مندی‌ها و کمبودها است.

    وی همچنین بااشاره به برخی دیگر از برنامه و اقدامات سازمان در سال 97، گفت: در سال جدید رویکردی ایجاد کردیم که مدیریت فرهنگی هنری هر منطقه مفاخر، هنرمندان، ادبای هر منطقه را شناسایی کند و از حضور ایشان بهره بگیرد. فرهنگ‌سراها محل خانوادگی رجوع مردم است. بزرگترین پردیس تئاتر کشور در اختیار سازمان فرهنگی هنری است و آن پردیس خاوران است. امیدواریم با هماهنگی شهرداری بودجه بهره داری از این ظرفیت عظیم را در خدمت تئاتر کشور داشته باشیم. باغ کتاب تهران نیز با 110 هزار متر مربع به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه کتاب دنیاست که با تکنولوژی‌های روز دنیا به ویژه برای آموزش آماده خدمت‌رسانی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت