نمایشگاه تخصصی و فن بازار برنج در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گفت:‌ نمایشگاه ملی تخصصی و فن بازار برنج به همراه صنایع وابسته ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

نمایشگاه تخصصی و فن بازار برنج در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم, حسین متقی‌طلب اظهار داشت:‌ نخستین نمایشگاه ملی و تخصصی و فن بازار برنج به همراه صنایع وابسته آن به همت پارک علم و فناوری گیلان در تاریخ ‌18 تا 21 اردیبهشت در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

    رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان عنوان کرد:‌ یکی از اولویت‌های مهم حوزه کشاورزی در گیلان محصول استراتژیک برنج است بنابراین باید نوع دید خود را نسبت به این محصول ارزشمند از حالت تک‌بعدی خارج کرده و به آن از منظری فراتر بنگریم.

    متقی‌طلب برنج را محصولی با کارکرد‌های متنوع عنوان کرد و افزود:‌ اینکه ما برنج را تنها به عنوان یک محصول خوراکی تک بعدی مصرف کنیم و به دیگر جنبه‌ها و کاربردهای آن به عنوان یک زیرمجموعه غنی و ارزشمند توجه نکنیم کاملاً غیرعلمی و نادرست است.

    وی با تأکید بر کاربرد برنج در فرآورده‌های جانبی متعدد تصریح کرد:‌ بر اساس تحقیقاتی که محققان و کارشناسان ما در مجموعه پارک علم و فناوری گیلان بر روی این محصول انجام داده‌اند می‌توان از برنج 40 نوع محصول دیگر را تولید و استخراج کرد.

    رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر بسیاری از ایده‌ها و ابتکاراتی که در حوزه برنج و فرآورده‌های جانبی قابل تولید از آن به ثبت رسیده با ورود به مرحله عملیاتی به‌نوعی در چرخه تولید و صنعت قرار گرفته‌اند.

    متقی‌طلب بر لزوم ترویج چنین ایده‌ها و ابتکارات خلاقانه‌ای در زمینه محصول برنج تأکید کرد و بیان داشت:‌ به اعتقاد بنده باید از تمامی افرادی که در این زمینه صاحب دانش و فناوری و یا علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند حمایت‌های لازم و جدی انجام شود.

    وی یکی از هدف‌های بزرگ پارک علم و فناوری گیلان را برشمرد و ابراز داشت: استفاده بهینه و علمی از داشته‌های ارزشمند گیلان در تمام زمینه‌ها و تبدیل آن‌ها به منابع درآمدی و ثروت برای مردم یکی از مهم‌ترین اهداف مجموعه پارک علم و فناوری استان گیلان است.

    رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان ابراز داشت‌:‌ محصول استراتژیک برنج در استان گیلان با رنج و مشقت بسیار زیادی تولید و به تمام کشور صادر می‌شود بنابراین باید به دنبال راهی باشیم تا بیشترین سود و درآمد حاصل از فرآوری و تولید آن نصیب مردم استان شود.

    متقی‌طلب برپایی نمایشگاه و فن بازار برنج را راهی جهت دستیابی به این اهداف مهم دانست و اظهار داشت: استقرار این مجموعه از نمایشگاه‌ها در گیلان با چنین وسعتی برکات و فواید بسیار زیادی هم برای تولیدکنندگان برنج و محصولات جانبی آن و هم برای سرمایه‌گذاران دارد.

    وی در تعریف مقوله فن بازار برنج و خصوصیات آن ابراز داشت: در این نمایشگاه علاوه بر محصول برنج بخش‌های مرتبط دیگری نیز وجود دارد به طوری‌که در آن سایر صنایع وابسته و تبدیلی به همراه آخرین فناوری‌های جدید در معرض بازدید قرار می‌گیرد. ‌

    مدیرکل پارک علم و فناوری استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ ایجاد حلقه رابط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بزرگ تحت عنوان کارگزاران فناوری از جمله وظایفی است که در جهت ایجاد یک بازار فناوری تحت عنوان فن بازار توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به اجرا در می‌آید.

    متقی‌طلب با اشاره به همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی در برپایی نمایشگاه فن بازار برنج افزود:‌ در آغاز به کار فعالیت این نمایشگاه مسئولان دستگاه‌ها‌ و وزارتخانه‌های مختلفی نظیر جهاد کشاورزی و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت نیز حضور خواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت