حضور چشمگیر ایران در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی خیریه بلگراد

عصر نمایشگاه:سفارت جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی در نمایشگاه بین المللی خیریه بلگراد با به نمایش گذاشتن صنایع دستی، مینیاتوری، خطاطی، آثار تاریخی و فرهنگی و غذاهای متنوع سنتی حضور چشمگیری داشت.

حضور چشمگیر ایران در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی خیریه بلگراد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از ایرنا، این نمایشگاه یک روزه جنبه خیریه دارد و درآمد حاصل از فروش کارت ورودیه و فروش غذاهای سنتی و تولیدات صنایع دستی کشورهای شرکت کننده در آن برای کمک به قشر نیازمند در صربستان اختصاص دارد.
    بازدیدکنندگان در این دور از نمایشگاه بین المللی خیریه که با شعار تحت عنوان « تصور کنید که با همدیگر می توانیم چه اقدام هایی انجام بدهیم» گشایش یافت، توانستند با غذاهای ملی و سنتی کشورهای مختلف اروپایی و غیر اروپایی و همچنین با برنامه های غنی فرهنگی و هنری کشورهای مختلف آشنا شوند.
    این نمایشگاه که هر ساله از طرف باشگاه بین المللی زنان برگزار می شود در آن همچنین مردم صربستان با فرهنگ، موسیقی و غذاهای ملی کشورهای شرکت کننده در آن آشنا می شوند که خود تاکیدی بر دوستی و همبستگی بین کشورها است.
    بازار خیریه که هر ساله در آستانه سال نو میلادی در نمایشگاه بین المللی بلگراد به منظور کمک به نیازمندان و آشنایی با فرهنگ دیگر کشورها برگزار می شود فرصتی برای نشان دادن خصوصیات بشردوستانه و اعمال نیک نسبت به کسانی است که به کمک نیازمند هستند.
    «مجید فهیم پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد که همراه با دیگر اعضای سفارت و مسئولین دیگر نهادهای ایرانی در صربستان در این نمایشگاه حضور داشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ایران در سال گذشته برای اولین بار به دعوت رییس پارلمان صربستان در این نمایشگاه که جنبه خیریه و بشردوستانه دارد و درآمد حاصل از فروش غذاها وصنایع دستی به نیازمندان اختصاص دارد، حضور فعال داشت و امسال هم با شرکت خود توانستیم که در این امر خیریه حضور فعال داشته باشیم.
    فهیم پور همچنین با اشاره به اینکه در غرفه کشورمان افزون بر عکس های متنوع از اماکن تاریخی، فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی به نمایش گذاشته شد، غذاهای متنوع ایرانی و چایخانه سنتی نیز از دیگر مزین های غرفه ایران در این بازار خیریه بودند.
    سفیر کشورمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و همیشه از کمک به نیازمندان حمایت می کند، گفت: در این نمایشگاه خانم های اعضای سفارت و دیگر نهادهای ایرانی و همچنین ایرانیان مقیم در این نمایشگاه در معرفی آثار تاریخی و فرهنگی نقش مهمی را داشتند.
    «مایا گویکوویچ» رییس مجلس صربستان که اخیرا در سفر به تهران با مقامات بلند پایه کشورمان دیدار و گفت و گو داشت ضمن بازدید از غرفه کشورمان در این نمایشگاه با سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و از نتایج سفرش به ایران رضایت کامل خود و نخست وزیر را ابراز داشت.
    همچنین سفیران و نمایندگان دیپلماسی و نظامی برخی از کشورهای خارجی از غرفه کشورمان که از فرهنگی ترین، پر بازدید کننده ترین و پر فروش ترین غرفه ها بود، بازدید کردند.
    در غرفه ایران که با همت سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه دایر گردید، شرکت همسران اعضای سفارت و دیگر نهادهای کشورمان در بلگراد غذاهای سنتی و صنایع دستی کشورمان را برای بازدید کنندگان معرفی کردند.
    اعضای سفارت و دیگر نهادهای ایرانی مانند مدرسه، رایزنی فرهنگی، وابسته نظامی، انجمن دوستی صربستان و ایران، ایرانیان مقیم از جمله «محمود راهدان» ایرانی مقیم صربستان که با چاپ اماکن تاریخی و گردشگری کشورمان بر روی بلوز و لیوان در برگزاری غرفه کشورمان در این نمایشگاه سهیم بودند از طرف سفیر کشورمان در بلگراد از آنها قدردانی بعمل آمد.
    همچنین چند تن از اعضای باشگاه بین المللی زنان و بازدید کنندگان زیادی از قشر مختلف مردم از غرفه جمهوری اسلامی ایران دیدن کردند و در گفت وگویی با مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران و همسران اعضای سفارت و دیگر نهادهای ایرانی با صنایع دستی، آثار فرهنگی و تاریخی کشورمان آشنا شدند.
    درنمایشگاه بازار خیریه نمایشگاه بین المللی بلگراد 51 کشور ازجمله، صربستان ، آنگولا،آرژانتین، اندونزی، جمهوری اسلامی ایران، مالزی، میانمار، استرالیا، اتریش، بلژیک، بلغارستان، قبرس، دانمارک، مصر، فنلاند، فرانسه، انگلیس، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، کویت، مکزیک، مونته نگرو، نیجریه، نروژ، پاکستان، چین، پرتغال، رومانی، روسیه، اسلواکی، اسلوونی، سری لانکا، سوئد، سوئیس، هلند، تونس، ترکیه، اوکراین و آمریکا حضور داشتند.
    نمایشگاه بازار خیریه که توسط باشگاه بین المللی زنان و همسران سفرای کشورهای مقیم در صربستان هر ساله در نمایشگاه بین المللی بلگراد برگزار می شود در آن محصولات سنتی، سوغات و همچنین مواد غذایی ملی به معرض نمایش و فروش گذاشته می شود و در آمد حاصل از آن به مؤسسه های خیریه اختصاص دارد.
    در نمایشگاه بین المللی خیریه سال گذشته در بلگراد 124 هزار یورو جمع آوری شد که به نیازمندان اختصاص داده شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت