در موزه هنرهای معاصر کرمان ؛

برپایی نمایشگاه عکس سکوت جازموریان در کرمان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عکس اینجا آب سراب است (سکوت جازموریان) در موزه هنرهای معاصر کرمان (موزه صنعتی) برپا می شود.

برپایی نمایشگاه عکس سکوت جازموریان در کرمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،مجری برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: تالاب جازموریان به عنوان یکی از بکرترین اکوسیستم های طبیعی کشور و ثروت ملی در حالی روز به روز به سرنوشت دریاچه ارومیه نزدیک تر می شود که در برخی قسمت های آن هنوز پای انسان باز نشده است.

    ساره تجلی گفت: برخلاف تمامی هامون های بسته درونی ایران، خاک های هامون جازموریان چندان شور نیست و زمین آن از قلوه سنگ ها و لایه های شنی و آهکی تشکیل شده است.

    وی افزود: این تالاب که یکی از مراکز اصلی کوچ پرندگان مهاجر به خصوص پرندگان سیبری محسوب می شود طی سالهای اخیر با خشکسالی مواجه شده و این نگرانی وجود دارد که حیات برخی گونه های گیاهی و جانوری با تهدید جدی مواجه شود.

    مجری برگزاری نمایشگاه عکس سکوت جازموریان گفت: هم اکنون بخش قابل توجهی از تالاب جازموریان و مراتع اطراف آن کاملا خشک شده و هر روز بر شدت خسارت ها به تالاب زیبای جنوب کرمان افزوده می شود.

    وی بیان کرد: این روزها جازموریان به بیابانی بی آب و علف و محل چرای شتر و دام های مردم محلی و نیز به یکی از کانون های گرد و خاک موجود کشور تبدیل شده است.

    تجلی با قدردانی از حمایت های استانداری و دستگاه های دیگر استان برای راه اندازی نمایشگاه عکس جازموریان گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه به تصویر کشیدن گوشه ای از وضعیت تالاب است و به دنبال راهی هستیم که این تالاب را از مرگ حتمی نجات دهیم.

    سکوت جازموریان به روایت عکس های ابوذر احمدی زاده عکاس ایرنا و ساره تجلی عکاس ایسنا از هفتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در معرض دید عموم قرار می گیرد.

    آیین افتتاحیه این نمایشگاه ساعت 18 روز سه شنبه هفتم اردیبهشت در موزه صنعتی برگزار می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت