در موزه ملی برگزار می شود

برپایی نمایشگاه «تهران ۵۵، نیم قرن باستانشناسی آلمان در ایران»

عصر نمایشگاه- نمایشگاه «تهران ۵۵، نیم قرن باستانشناسی آلمان در ایران» تا ۲۲ اردیبهشت در موزه ملی ایران برپاست.

برپایی نمایشگاه «تهران ۵۵، نیم قرن باستانشناسی آلمان در ایران»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ این نمایشگاه که از دیروز آغاز به کار کرد مربوط به 55 سال باستان شناسی و علاقه کاوشگران آلمانی در ایران است.

    مدیر موزه ملی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه ایران یکی از گنجینه‌های سُترگ فرهنگ و تمدن بشری است که در دوره‌های مختلف پیش‌ از تاریخی و تاریخی خاستگاه و محل آمیزش و شکل‌گیری فرهنگ‌های مختلفی بوده است درباره برپایی این موزه گفت: تردیدی نیست که برای درک بهتر پیشینه این سرزمین علاوه بر لزوم مطالعه مجموعه‌های موجود در موزه ملی ایران لازم است سایر مجموعه‌هایی که طی بیش از یک سده به مؤسسات و موزه‌های خارج از ایران منتقل شده‌اند نیز بررسی شوند تا از این طریق بتوان تصویر کامل‌تری از پیشینة فرهنگی ـ اجتماعی این سرزمین ارائه کرد.

    جبرئیل نوکنده افزود: در این راستا موزة ملی بر آن شد تا نمایشگاه مشترکی از55 سال فعالیت‌های‌ باستان‌شناسان آلمان در ایران را برگزار کند، باستان‌شناسانی که بی‌شک سهم مهمی در کاوش‌ها و بررسی‌های باستان‌شناسی در کشور داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به پژوهشگران نام‌آشنایی همچون ارنست هرتسفلد، اریخ اشمیت، پیتر کالمایر، ولفرام کلایس، دیتریش هوف و دیگرانی اشاره کرد.

    رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز درباره گسترش همکاری های پژوهشگران آلمانی گفت: همکاری با پژوهشگران آلمانی مقدمه‌ای برای ادامه همکاری در 55 سال آینده خواهد بود، کارنامه مشترک ایران و آلمان در 55 سال گذشته بسیار خوب و درخشان است.

    بهشتی با اشاره به اینکه باستان شناسان آلمانی به نظم، وقت شناسی، احساس مسئولیت و آموختن معروف هستند و امیدوارم 55 سال آینده ادامه 55 سال گذشته باشد افزود: البته با این توقع که این همکاری ها دامنه وسیعتری داشته باشد و به شناخت فرهنگ ایرانی در سراسر جهان تعمیم یابد.

    سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه تنها نمایشگر یک سری آثار تاریخی و باستانی نیست و نشانگر رابطه بین انسان هاست و نمادی از همکاری و تعامل بین ایران و آلمان محسوب می شود.

    میکائیل بارون فون اونگرن-اشتنبرگ افزود: وقتی صحبت از همکاری بین دو کشور به میان می آید، بیشتر همکاری های اقتصادی در اذهان می آید، ولی همکاری‎‌های فرهنگی نیز به نوبه خود دارای ارزش بسیار زیادی هستند و قصد داریم این نمایشگاه را در سایر کشورها نیز برگزار کنیم.

    سفیر آلمان همچنین به ارگ شهر بم و مشارکت وزارت خارجه آلمان در بازسازی بخشی از آن که خانه سیستانی خوانده می‌شود اشاره کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت