با حضور مقامات رسمی ترکیه برگزار شد

گشایش نمایشگاه گردشگری آنکارا

عصر نمایشگاه- نمایشگاه گردشگری اکسپو آنکارا ۲۰۱۶ با مشارکت فعال و گسترده رایزنی فرهنگی ایران در ترکیه، آغاز به کار کرد.

گشایش نمایشگاه گردشگری آنکارا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه گردشگری اکسپو 2016 آنکارا ـ اولین نمایشگاه اکسپو گردشگری آنکارا ـ با حضور مقامات رسمی ترکیه از جمله معاون وزیر فرهنگ و توریسم ترکیه، مسئولین اتاق بازرگانی ترکیه و اتاق بازرگانی آنکارا، شهرداری استان قهرمان ماراش، استاندار استان چرم، نمایندگان مجلس و سایر مقامات محلی و همچنین حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی کشورمان، افتتاح شد.

    در مراسم افتتاحیه، مدیر عامل شرکت گردشگری آتیس ترکیه (برگزار کننده نمایشگاه) در خصوص برگزاری اولین نمایشگاه گردشگری آنکارا توضیحاتی ارایه داد و هدف از برگزاری آن را آشنایی مردم و مسئولین آنکارا و نمایندگان کشورهای خارجی با جاذبه‌های گردشگری ترکیه و سایر کشورها دانست.

    وی در سخنرانی خود همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری آنکارا (پایتخت کشور ترکیه) تداوم برگزاری این نمایشگاه و توسعه حضور شرکت‌های گردشگری ترکیه و سایر کشورها را مورد توجه قرار داد و  از حضور ایران به عنوان اصلی‌ترین شریک نمایشگاه گردشگری آنکارا تقدیر و تشکر کرد.

    در ادامه رییس اتاق بازرگانی آنکارا نیز در خصوص آنکارا و جاذبه‌های گردشگری آن و شهرهای اطراف آنکارا، نکاتی را مطرح کرد. وی با اشاره به آرامگاه 24 تن از اولیا در شهر آنکارا، مناظر زیبای طبیعی اطراف آنکارا و شهرهای اطراف آن، ضرورت شناخت بیشتر مردم از جاذبه‌های گردشگری آنکارا را مورد تأکید قرار داد و برپایی نمایشگاه گردشگری اکسپو 2016 آنکارا را در این راستا ارزشمند دانست.

    سپس حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی ایران در ترکیه، با تقدیر از حضور مسئولین نهادهای مختلف ترکیه در این مراسم، تقارن بازگشایی نمایشگاه گردشگری اکسپو 2016 آنکارا با میلاد امام علی (ع) امام شیعیان را تبریک گفت و در ادامه درباره روابط تاریخی و ارزش‌های مشترک فرهنگی ایران و ترکیه نکاتی را برشمرد.

    وی با بیان اینکه ایران و ترکیه از کشورهای مهم و تأثیرگذار در منطقه هستند، گفت: ایران کشوری است با منابع تاریخی و میراث فرهنگی ارزشمند و جغرافیا و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار که در حوزه گردشگری جزو ده کشور جهان محسوب می‌شود و ترکیه نیز در سالیان جدید به یکی از قطب‌های گردشگری جهان تبدیل شده است و مردم ایران با علاقمندی به ترکیه سفر می‌کنند.

    وی توضیح داد: سالانه در حدود دو میلییون گردشگر از ایران به ترکیه سفر می‌کند؛ ولی متأسفانه مردم ترکیه به دلیل عدم شناخت از جاذبه‌های گردشگری به صورت محدود به ایران سفر می‌کنند.

    صفرخانی تأکید کرد: برگزاری این نمایشگاه و حضور ایران در این رویداد، فرصتی برای معرفی فرصت‌های گردشگری ایران است و ما در پی آن هستیم تا با معرفی بیشتر ایران و ارایه تسهیلات لازم، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ارایه بسته‌های مناسب گردشگری، حضور گردشگران دو کشور را  متوازن کنیم.

    رایزن فرهنگی کشورمان سپس به سفر رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری در روزهای اخیر به ترکیه و گفت‌وگو با رییس جمهور و مقامات ترکیه در خصوص توسعه همکاری‌ها در زمینه گردشگری اشاره کرد و همچنین  برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور با حضور مقامات عالی رتبه ایران و دیدار با شرکت‌های گردشگری در آنکارا را نشانه تمایل مسئولین ایرانی به توسعه روابط دوجانبه به ویژه در حوزه توریسم دانست.

    وی همچنین آمادگی ایران بر استفاده از تجارب ارزنده ترکیه در زمینه گردشگری و حضور سرمایه‌گذاران حوزه توریسم در زمینه‌های توسعه گردشگری و ساخت هتل در ایران را مورد تأکید قرار داد و در پایان ضرورت توسعه روابط فرهنگی و گردشگری بین دو کشور را یادآوری کرد.

    در ادامه برگزاری این مراسم معاون وزیر فرهنگ و توریسم ترکیه نیز برگزاری نمایشگاه اکسپو 2016 در آنکارا را در جهت توسعه گردشگری در ترکیه مورد توجه قرار داد و به ارایه آمار و اطلاعات گردشگری و توسعه توریسم و زیرساخت‌های آن در دوره حاکمیت حزب عدالت و توسعه اشاره کرد.

    وی همچنین با اشاره حضور ایران در این نمایشگاه، ضمن تأکید برای روابط تاریخی فرهنگی مشترک دو کشور گفت: چیزی بالاتر را در این خصوص می‌خواهم اشاره کنم؛ تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های دو کشور، نه تنها مشترک بلکه عین هم است. ما دو ملت دوست و برادری و همسایه هستیم و حضور ایران در این نمایشگاه را تأکید بر برادری و مودت می‌دانیم.

    سپس شهردار قهرمان ماراش، از شهرهای معروف ترکیه در حوزه گردشگری هم در خصوص این شهر و جاذبه‌های آن به تفضیل سخن گفت و  پس از آن نمایشگاه به صورت رسم با حضور مسئولین و مقامات محلی افتتاح شد.

    در این نمایشگاه معاون وزیر فرهنگ و توریسم و سایر مقامات ترکیه با حضور در غرفه ایران، از نزدیک با جاذبه‌های گردشگری و شهرهای ایران و همچنین میراث فرهنگی کشومان آشنا شدند.

    بنا بر اعلام این گزارش، غرفه رایزنی فرهنگی ایران در این نمایشگاه با فضایی در حدود 150 متر مربع، با استندها و بنرهای بزرگ آثار تاریخی ایران نظیر تخت جمشید، میدان آزادی، حافظیه، طوس، سی‌وسه پل اصفهان و ... و عکس‌هایی از جاذبه‌های گردشگری ایران، کتاب‌های گردشگری به زبان‌های ترکی و انگلیسی، صنایع دستی و هنری ایران زمین و پخش فیلم معرفی ایران اسلامی، تزیین و آماده‌سازی شده است.

    نمایندگی شرکت ماهان ایر و چند شرکت خدمات گردشگری مستقر در آنکارا، اتاق بازرگانی زنجان، شرکت تابلوفرش‌های ایرانی از استانبول در این نمایشگاه مشارکت دارند و آثار نقا شی و تابلوهای ارزنده استا شهیر، نقاش ایرانی ساکن آنکارا، جلوه‌های زیبای ایران اسلامی را به نمایش درآورده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت