مدیر توسعه صادرات استان های سازمان توسعه تجارت کشور بیان کرد

فعالیت ۴۳ سایت نمایشگاه بین المللی در استان های کشور

عصر نمایشگاه- مدیر توسعه صادرات استان های سازمان توسعه تجارت کشور گفت: هم اکنون ۴۳ سایت نمایشگاه بین المللی در استان های کشور فعال است که هر ساله نمایشگاه های زیادی در آنها برپا می شود.

فعالیت ۴۳ سایت نمایشگاه بین المللی در استان های کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،مهران حیدری در کارگاه توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنوز در این استان سایت نمایشگاه بین المللی ساخته نشده که این مساله، مشکلاتی برای تجارت و صادرات استان در پی داشته است.

    وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه در استان ها باید با کیفیت و دارای ویژگی های مهمی مانند امنیت، بهداشت و احترام شهروندان باشد.

    حیدری با توصیه به مسئولان برای رعایت استانداردهای برگزاری نمایشگاه بیان کرد: با برپا کردن چادر و مکان های موقتی نمی توان نمایشگاه برگزار کرد و به تجارت پررونق پرداخت.

    وی عنوان کرد: یکی از مشکلات کنونی نمایشگاه های استانها، برگزاری بی رویه نمایشگاه ها بویژه در زمینه مبلمان است.

    حیدری گفت: برخی افراد تقاضای نمایشگاه های تخصصی می کنند اما در این نمایشگاه، کالاهای بی ارتباط به تقاضای خود به فروش می رسانند که رسالت این گونه نمایشگاه ها را زیر سوال می برد.

    در این نشست که به منظور بررسی وضعیت سایت نمایشگاه بین المللی یاسوج برگزار شد، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به بیان مشکلات ساخت این سایت در استان پرداخت.

    جبار کیانی گفت: کهگیلویه و بویراحمد، تنها استانی است که هنوز سایت نمایشگاه بین المللی ندارد.

    وی افزود: برنامه ریزی های ساخت این نمایشگاه از 10 سال پیش شروع شده بود اما به دلیل اینکه شرکت تعاونی متقاضی این نمایشگاه توان اجرای آن را نداشت تاکنون این سایت در استان راه اندازی نشده است.

    کیانی با بیان اینکه هم اکنون یک شرکت سهامی خاص متقاضی ساخت این نمایشگاه شده است گفت: مهمترین مشکل این نمایشگاه در مقطع کنونی، بلاتکلیف بودن زمین محل اجراست.

    وی عنوان کرد: سهامداران این شرکت، خواهان تعیین تکلیف زمین محل اجرای طرح از سوی دولت هستند.

    کیانی بیان کرد: در صورت تعیین تکلیف زمین، بخشی از ساختمان نمایشگاه تا شهریور امسال به بهره برداری می رسد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برپایی 15 نمایشگاه تخصصی برای سال جاری در این استان پیش بینی شده است.
    داریوش دیودیده افزود: برای تحقق چشم اندازهای تجارت و صادرات این استان، باید عقب ماندگی 10 ساله نمایشگاه بین المللی با کمک دولت جبران شود.
    وی اظهار کرد: بدون داشتن یک سایت نمایشگاه با استانداردهای ملی و بین المللی، امکان رسیدن به چشم اندازهای مورد نظر وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت