توضیحات وزیر ارشاد درباره انتقال نمایشگاه کتاب از «شهر آفتاب» به «مصلی»

عصر نمایشگاه- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب درباره جابجایی نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب و انتقال آن به مصلای امام خمینی(ره) توضیحاتی داد.

توضیحات وزیر ارشاد درباره انتقال نمایشگاه کتاب از «شهر آفتاب» به «مصلی»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره جابجایی مکان نمایشگاه کتاب اظهار داشت: همانطور که می‌دانید ما در این سه سال در جابجایی‌هایی که داشتیم نقل مکان‌هایی صورت گرفت. بارها هم توضیح داده شد که ادله انسانی باید ادله درستی باشد و در این مسئله استدلال‌ها نزد وجدانش و افکار عمومی و رسانه‌ها به گونه‌ای باشد که قابل توجه باشد و نتیجه همیشه در اختیار ما نیست.

    وی گفت: با این استدلال به شهر آفتاب رفتیم که مکانی است نمایشگاهی و با زیرساخت‌های نمایشگاهی ساخته شده فضای بازی است که جمعیت در آن می‌تواند یک اوقات فراغت به همراه خانواده داشته باشد.

    وی با بیان اینکه وقتی عنوان کتاب را بر آن گذاشتیم شهر آفتاب را به عنوان شهر کتاب می‌شناسیم، گفت: ما اولین آغاز کننده نمایشگاه در شهر آفتاب بودیم. طبیعی است که امور بعدی هم بر همین نگاه پیش خواهد رفت. از طرفی هم امکاناتی که قرار بود شهرداری در اختیار ما قرار دهد برخی از آنها ارائه شد اما انتظار این بود که شهر آفتاب دو اتفاق را در بر گیرد. اول اینکه زیرساخت‌هایش درست شود و دیگر اینکه نمایشگاه‌های دیگری هم در آنجا برپا شود.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: به اعتقاد کسانی که تملک آنجا را داشتند از جمله بانک شهر زیرساخت‌ها درست نشد و به دلیل فاصله طولانی تا تهران در اختتامیه سال گذشته هم گفته شد که اگر همین شرایط استمرار داشته باشد نمی‌توان از آن دفاع کرد و نمی‌توان در شهر آفتاب ماند.

    صالحی ادامه داد: در سال سوم هم گفت‌وگوهایی مخصوصا با شهرداری پیرامون تحولات صورت گرفت تا بدانیم آیا شرایط زیرساختی برای برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب فراهم است یا خیر. هر چند دوستان شهرداری دید مثبتی به ماجرا داشتند اما در عین حال می‌گفتند نمی‌شود خیلی راحت گفت شرایط فراهم است.

    وی همچنین با بیان اینکه با توجه به تحولات در شهرداری و منابع مالی نمی‌توان صریح اعلام کرد که شرایط زیرساختی مدنظر نمایشگاه، در شهر آفتاب فراهم می‌شود یا نه، توضیح داد:‌ از آنجایی که یکی از آن دو شرط برای حضور در شهر آفتاب زیرساخت بود و فراهم نشد، از سوی دیگر اهالی صنف هم با جدیت مسئله را دنبال می‌کردند تا اگر این شرایط فراهم نشود نمی‌توان در آن مکان ماند بنابراین بحث بازگشت به مصلای تهران مطرح شد. البته در مصلی هم تغییراتی صورت گرفت. تغییرات این بود که رواق‌هایی که نیمه آماده بودند بخش اعظمی از آنها آماده شد و بالطبع همین تغییر بخش زیادتری را در اختیار ما به جهت فضاهای مسقف قرار داد. اینها علاوه بر برخی مزیت‌هایی بود که پیش از این مصلی داشت. مسائلی چون دسترسی مردم که این مسئله باعث شده بود تا ما امسال مصلی را برگزینیم و فکر می‌کنم امسال در مصلی شرایط بهتری را ببینیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت