نشست‌های بنیاد سعدی در نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- بنیاد سعدی امسال با دو غرفه مجزا و برگزاری نشست‌ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.

نشست‌های بنیاد سعدی در نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، این بنیاد به عنوان متولی آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان، ضمن حضور در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران، نشست ­هایی را با حضور رییس و معاونان  بنیاد سعدی و همچنین فارسی آموزانی از کشورهای روسیه، صربستان، کره جنوبی، بنگلادش، هند، غنا، مالزی، سریلانکا، آمریکا و ... برگزار می کند.

    فارسی آموزان میهمان غرفه بنیاد سعدی که درحال حاضر در دانشگاه های علامه طباطبایی، علوم پزشکی  تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی مشغول تحصیل هستند، در نشستی از علت علاقه خود به زبان فارسی و یادگیری آن و ویژگی های ادبیات فارسی خواهند گفت.

    اولین نشست بنیاد سعدی روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه  رونمایی از کتاب آموزش زبان فارسی « مینا» جلد 2 خواهد بود که به همراه کتاب های فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بنیاد دایره المعارف اسلامی، شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی و کتاب مرجع با حضور غلامعلی حدادعادل و مولفان انجام خواهد شد.

    در همین روز نشست ادبی « مقایسه تطبیقی ادبیات معاصرایران و بنگلادش و نقش استادان زن بنگالی در گسترش زبان و ادبیات فارسی در این کشور» با حضور حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی، سفیر، نویسندگان و استادانی از بنگلادش و  همچنین مصطفی مستور برگزار خواهد شد.

    سیدباقرسخایی، دبیر بنیاد سعدی و سفیر سابق کشورهای خلیج فارس و تونس، موضوع « نقش زبان فارسی در دیپلماسی عمومی» و فرهاد پالیزدار، معاون امور بین الملل بنیاد سعدی« وضعیت زبان فارسی در جهان» را در نشست روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه از ساعت 12 تا 13:30 تشریح خواهند کرد.

    همچنین در همان روز رونمایی از کتاب های «چارچوب»، «گام اول با زبان واسط عربی»، ویرایش دوم «ایرانشناسی» با حضور رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و  دیگر مولفان انجام خواهد شد. نشست ها در «سرای ملل» جنب بازار جهانی برگزارخواهد شد.

    بنا بر اعلام این خبر، رونمایی از کتاب منی بعزاوی، نویسنده کشور تونس، با عنوان « رحله بالف رحله» ( یک سفر مانند هزار سفر) با حضور این نویسنده و نمایندگانی از بنیاد سعدی و تونس ازدیگر برنامه های بنیاد سعدی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود.

    کارشناسان بنیاد سعدی امسال در نیم طبقه سالن شبستان، بازار جهانی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،  در دو غرفه مجزا حضور دارند و آماده ارائه مشاوره به دانشجویان خارجی و فارسی آموزان هستند.

    سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت